Forte moto-power 1

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
wie heeft er ervaring met Forte moto-power 1 in de tank om je brandstofsysteem te reinigen.
ik had 4 weken terug vuile/schraale benzine(98) in Frankrijk getankt en daarna veel problemen gehad.
o.a benzinefilter vervangen en de tank geheel schoon en droog gemaakt.
nu met nieuwe benzine rijd ie al een stuk beter , maar ik voel nog steeds dat ie iets inhoud als ik op het gas ga.
gister een flesje Forte in de tank gedaan , en nu maar wachten of het werkt.
weet iemand hoelang dat spul nodig heeft om het brandstofsysteem te reinigen...???
motor is een BMW r1100GS.
 
ik heb bij m'n r1 uit 99 al 2x gehad dat ie bij stationair op 3 cil ging lopen en dat was vuil in de stationair sproeier.

ik heb het spul er vrijdag's in gegeooid met halve tank,toen een ritje gemaakt van 30 km en toen tot zondag stil laten staan en zondag's startte ik hem en toen liep hij nog even op 3 cil maar na 500 m was het weg en sinds dien loopt ie weer als nieuw.

dus niet je tank meteen leeg rijden maar zorgen dat het spul in je brandstof systeem zit en dan een dag of zo in laten werken.
 
ik heb bij m'n r1 uit 99 al 2x gehad dat ie bij stationair op 3 cil ging lopen en dat was vuil in de stationair sproeier.

ik heb het spul er vrijdag's in gegeooid met halve tank,toen een ritje gemaakt van 30 km en toen tot zondag stil laten staan en zondag's startte ik hem en toen liep hij nog even op 3 cil maar na 500 m was het weg en sinds dien loopt ie weer als nieuw.

dus niet je tank meteen leeg rijden maar zorgen dat het spul in je brandstof systeem zit en dan een dag of zo in laten werken.

:^

Zo werkt het.
 
ik heb bij m'n r1 uit 99 al 2x gehad dat ie bij stationair op 3 cil ging lopen en dat was vuil in de stationair sproeier.

ik heb het spul er vrijdag's in gegeooid met halve tank,toen een ritje gemaakt van 30 km en toen tot zondag stil laten staan en zondag's startte ik hem en toen liep hij nog even op 3 cil maar na 500 m was het weg en sinds dien loopt ie weer als nieuw.

dus niet je tank meteen leeg rijden maar zorgen dat het spul in je brandstof systeem zit en dan een dag of zo in laten werken.


Is dat voor carb. of injectie? Of beide.
 
ik heb bij m'n r1 uit 99 al 2x gehad dat ie bij stationair op 3 cil ging lopen en dat was vuil in de stationair sproeier.

ik heb het spul er vrijdag's in gegeooid met halve tank,toen een ritje gemaakt van 30 km en toen tot zondag stil laten staan en zondag's startte ik hem en toen liep hij nog even op 3 cil maar na 500 m was het weg en sinds dien loopt ie weer als nieuw.

dus niet je tank meteen leeg rijden maar zorgen dat het spul in je brandstof systeem zit en dan een dag of zo in laten werken.


aha oke , ik heb gister zo,n 40km mee gereden .
zou het nu goed moeten zijn......
Thanks Rene46 *O*
 
je gooit het toch in je benziene tank en niet in je gas tank?

Meestal wel maar de vraag is, je gooit het in de benzinetank Rene :+
je rijdt de tank leeg, gaat over op LPG zijn dan de gasverstuivers als
ze zo heten schoon.Geen idee hoe het werkt. En anders hoe krijg ik
de reiniger in m'n gastank, hoor een zooitje gesis als ik de dop losdraai
hoort dat zo? M'n buurman met zijn eeuwige peukje zei,"dat werkt zo niet".
Maar hoe wel?
 
net als je zelf schrijft tis een kwestie van tijd, voor je buurman dan met zijn peukje dan is het grote klap zwarte smoel,
een lpg instalatie werkt met een verdamper die maakt het vloeibare lpg gas vormig dus werkt niet via je sproeiers of zo
 
Meestal wel maar de vraag is, je gooit het in de benzinetank Rene :+
je rijdt de tank leeg, gaat over op LPG zijn dan de gasverstuivers als
ze zo heten schoon.Geen idee hoe het werkt. En anders hoe krijg ik
de reiniger in m'n gastank, hoor een zooitje gesis als ik de dop losdraai
hoort dat zo? M'n buurman met zijn eeuwige peukje zei,"dat werkt zo niet".
Maar hoe wel?
LPG installatie heeft, als het een injectiesysteem is, aparte injectoren (en daar zijn nog diverse varianten van, maar ze werken NOOIT via de benzine injectoren).
En een verdamper/mengstuk systeem heeft ook niks te doen met je benzine injectoren.
En een dop losdraaien op een niet lege gastank is niet zo heel erg slim (en dat is voorzichtig uitgedrukt).
Maar ik zou m even wegbrengen als je wenkbrauwen je wat waard zijn.
 
Laatst bewerkt:
wie heeft er ervaring met Forte moto-power 1 in de tank om je brandstofsysteem te reinigen.
ik had 4 weken terug vuile/schraale benzine(98) in Frankrijk getankt en daarna veel problemen gehad.
o.a benzinefilter vervangen en de tank geheel schoon en droog gemaakt.
nu met nieuwe benzine rijd ie al een stuk beter , maar ik voel nog steeds dat ie iets inhoud als ik op het gas ga.
gister een flesje Forte in de tank gedaan , en nu maar wachten of het werkt.
weet iemand hoelang dat spul nodig heeft om het brandstofsysteem te reinigen...???
motor is een BMW r1100GS.
Ik vorige jaar een fzr gekocht dat ruim een jaar stil gestaan heeft. Liep stationair ook niet lekker. Een potje erin gegooid en stuk gereden... paar dagen laten staan en hoppa gaan met die banaan... sindsdien loopt hij weer als een naaimachine....

Voor 12 euro wil ik het erop wagen ipv de carburateurs uit elkaar halen met alle gemartel van vast zittende schroeven die je vervolgens 'vakkundig' molt...... ;)
 
Laatst bewerkt:
LPG installatie heeft, als het een injectiesysteem is, aparte injectoren (en daar zijn nog diverse varianten van, maar ze werken NOOIT via de benzine injectoren).
En een verdamper/mengstuk systeem heeft ook niks te doen met je benzine injectoren.
En een dop losdraaien op een niet lege gastank is niet zo heel erg slim (en dat is voorzichtig uitgedrukt).
Maar ik zou m even wegbrengen als je wenkbrauwen je wat waard zijn.


m'n haar niet, maar m'n wenkbrauwen wel. Altijd wat met die Japanse
bakken, blij met m'n andere Italiaanse speeltje.
 
Ik vorige jaar een fzr gekocht dat ruim een jaar stil gestaan heeft. Liep stationair ook niet lekker. Een potje erin gegooid en stuk gereden... paar dagen laten staan en hoppa gaan met die banaan... sindsdien loopt hij weer als een naaimachine....

Voor 12 euro wil ik het erop wagen ipv de carburateurs uit elkaar halen met alle gemartel van vast zittende schroeven die je vervolgens 'vakkundig' molt...... ;)


Twaluf hele euroooo'sss??????

wat dacht je van 9.95euro

maar ook 12 euro is goedkoop als je er zorgen frustratie's enz mee weg kan halen
 
Eigenlijk geen vraag voor hier, m'n ato rijdt op LPG start op
benzine en loopt stationair niet mooi, kan ik dat spulletje
door de benzine gooien of heeft dat geen effekt op de
LPG inspuiting.
Check even het Vialle (misschien ook wel Necam) inbouwstation in Bunnik, wellicht kunnen ze je daar wat schoonmaak tips geven.
Heb onze auto daar niet zo heel lang geleden naartoe gebracht en daar hebben ze het hele systeem ook gereinigd en van nieuwe software voorzien. Auto rijdt nu weer dik 600km op een tank ipv 450 km. Kostte rond de 170 euro, maar rijdt nu weer super.
 
Check even het Vialle (misschien ook wel Necam) inbouwstation in Bunnik, wellicht kunnen ze je daar wat schoonmaak tips geven.
Heb onze auto daar niet zo heel lang geleden naartoe gebracht en daar hebben ze het hele systeem ook gereinigd en van nieuwe software voorzien. Auto rijdt nu weer dik 600km op een tank ipv 450 km. Kostte rond de 170 euro, maar rijdt nu weer super.


Syhoro bedankt voor de tip, niet echt in de buurt maar heb een
ritje er wel voorover als zij mij kunnen helpen. thnx
 
o heerlijk o heerlijk........ *O*
hij loopt beter als ooit tevoren.
ongeloofelijk , wat een goed spul is Forte.
*O*
morgen met een gerust hart naar Alphen aan den rijn voor nieuwe
vering van Hyperpro. :9 :P
 
Beroepshalve (automonteur) werk ik dagelijks met Forte produckten en ik kan zeggen dat het zeer goed helpt. Neem wel het goede flesje, want het ene is om je kleppen te reinigen en het andere voor je brandstofsyteem. Bij de motorfietsen is dat ook zo, alleen weet ik niet hoe welk flesje heet. (Ik heb geen aandelen Forte)
 
Terug
Bovenaan Onderaan