Forte moto-power 1

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
wie heeft er ervaring met Forte moto-power 1 in de tank om je brandstofsysteem te reinigen.
ik had 4 weken terug vuile/schraale benzine(98) in Frankrijk getankt en daarna veel problemen gehad.
o.a benzinefilter vervangen en de tank geheel schoon en droog gemaakt.
nu met nieuwe benzine rijd ie al een stuk beter , maar ik voel nog steeds dat ie iets inhoud als ik op het gas ga.
gister een flesje Forte in de tank gedaan , en nu maar wachten of het werkt.
weet iemand hoelang dat spul nodig heeft om het brandstofsysteem te reinigen...???
motor is een BMW r1100GS.
 
Vraag me eigenlijk af of het wel zo veilig is om dit product ineens te gaan gebruiken? Zou het graag proberen om alles eens goed vrij te maken, maar heb schrik dat er dan veel vuil gaat loskomen waardoor het boeltje toch gaat verstoppen. Is dit geen gevaar?

Mn motor wordt namelijk 10 jaar oud en denk niet dat hij reeds zo'n beurt heeft gehad.

Doen of laten?
 
Ik weet niet met dat Forte, ze hebben zoveel verschillende "wondermiddelen" dat het haast een beetje ongeloofwaardig word. Als je dan ook nog eens leest (op de site van Forte zelf nota bene) dat dealers een grote marge pakken op deze producten begin ik al helemaal te twijfelen over de werkelijke kwaliteit van deze producten.
 
klopt, maar toch zijn er velen die duidelijk positief verschil merken? Unruled kreeg ermee onlangs zijn 4e cilinder opnieuw in gang.

Ik vraag me enkel af in hoever het wel niet schadelijk kan zijn...heb schrik dat het iets teveel vuil kan losmaken waardoor alles dicht gaat slibben.
 
Laatst bewerkt:
Bij ons in de werkplaats behalen we soms mooie resultaten (en dan bedoel ik geen financiele!) met forte toevoegingen. Dit is dan voornamelijk bij bepaalde "probleemauto's "met hardnekkige klachten, mn door de tegenwoordig verplichte milieubesparende technieken.

De Kale

Ik weet niet met dat Forte, ze hebben zoveel verschillende "wondermiddelen" dat het haast een beetje ongeloofwaardig word. Als je dan ook nog eens leest (op de site van Forte zelf nota bene) dat dealers een grote marge pakken op deze producten begin ik al helemaal te twijfelen over de werkelijke kwaliteit van deze producten.
 
Hoewel ik eigenlijk niet geloof in zulke middeltjes lees ik eigenlijk overwegend positieve reacties over dit product! Mijn motor houdt, na een tijdje stilstaal, af en toe in en ik denk dat ik allereerst dit maar eens ga proberen. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
 
Hoewel ik eigenlijk niet geloof in zulke middeltjes lees ik eigenlijk overwegend positieve reacties over dit product! Mijn motor houdt, na een tijdje stilstaal, af en toe in en ik denk dat ik allereerst dit maar eens ga proberen. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
Dat is precies de mentaliteit die ik had... Kon me niet voorstellen dat een beetje vloeistof door je benzine wat voor probleem dan ook op kon lossen zonder het volgende te veroorzaken, maar blijkbaar werkt het aardig :)
 
3 Maanden geleden Moto Forte 1+2 gekocht (totaal 20 euro ongeveer) en beide flesjes bij een volle tank erin gegooid. ongeveer 20 km gereden en toen de motor onder het motorzeil weggezet (regen, vorst, sneeuw, afgelopen dagen zeer vochtig). Vandaag voor het eerst gestart en gereden: geen enkel probleem. Vraag is natuurlijk of dit zonder Forte 1+2 ook was gebeurd (waarschijnlijk wel), maar ik schaar het onder de pro-actieve middelen 'baat het niet, schaadt het zeker niet'. Volgende overwintering doe ik ook weer zo. Ik zie het spul zeker niet als een reparatie/lapmiddel, meer als een 'onderhouds/conserveringsmiddel' voor carbs/injectoren, benzine-leidingen en de benzine zelf.
 
Weet je, ik heb laatst m'n CB400N gestart na twee jaar buiten stilstaan. Serieus, het was starten en lopen en nog goed ook. Had de accu wel gedurende twee jaar af en toe aan de druppellader gehad.

Gewoon een carbfiets en er verder niets aan gedaan, gewoon zo weggezet. Wat moet je daar nu van zeggen?
 
Ik kende het spul ook niet en tijdens een evenement van de bandit club bij een motorzaak (Roadrunner in velp) Daar kwam dit spul ook ter sprake. Ik heb een flesje Forte moto-power 1 en Forte moto-power 2 in mn tank gedaan. of het is verbeelding of het is waar wat ik merk. Starten deed hij al goed maar doet het nu beter. Ook pakt de motor beter op en loopt hij mooier. Ik ga dus dit dus vaker doen. Maar hoe vaak is dit aan te bevelen? Ik rij ongeveer 10000 km per jaar. De motor heeft nu 55000 km gelopen. Ben dus wel benieuwd hoe vaak ik dit zou moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan