Forte Seal Conditioner wel of niet gebruiken??

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
498
0
Purmerend
Beste mede motorliefhebbers.

Ik heb een vraagje aan jullie betreft Forte Seal conditioner.
Mijn Bandit1200 zweet een beetje aan de buisjes die de olie terug laten lopen naar het carter. (voorkant van het blok)
Deze lekkage is absoluut niet ernstig want het gaat om 2 druppels per dag.
Toch erger ik mij eraan omdat de vloer waar de motor op staat vet wordt. En er elke keer een plank onder leggen vind ik ook niet ideaal.

Om het te laten repareren vraagt Motoport 700 euro. Dat vind ik wel veel geld voor 2 rubber ringetjes vervangen. Helemaal voor zo'n kleine lekkage.
Nou werd ik gewezen op Forte Seal Conditioner.
Dit product moet toegevoegd worden aan de olie en hersteld rubberen afdichtingen etc.
Mijn vraag is of iemand dit wel eens gebruikt heeft en zo ja, werkte het??

Alvast bedankt voor de info.

Mvg,
Peter Overweel
Purmerend
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
2
Nee, ik heb er geen ervaring mee. Ik vraag me alleen af of het spul ook helpt tegen reeds lekkende afdichtingen zoals bij jouw motor?

Ben je al eens bij Dick Hoogland (Kwadijk) geweest? Ik maak me sterk dat die wel een goedkopere oplossing voor je heeft. Motoport is nu eenmaal niet de goedkoopste.....
 

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
498
0
Purmerend
Ik ken ook wel iemand die het een stuk goedkoper kan doen.
Maar dan is het als nog veel geld voor een zeer kleine lekkage.
Volgens de site van Forte werkt het tegen kleine lekkages.
Mijn probleem is echter of mijn (natte) koppeling er tegen kan.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt.
Mvg,
Peter Overweel
 

koekum

MF veteraan
30 jul 2002
3.251
0
Utrecht
Ik heb er geen ervaring mee maar ik krijg al jeuk bij het idee alleen.
Meuk door je olie wat lekken moet dichten, dat komt dus echt overal te zitten.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.818
1.503
www.snelmotoren.nl
:^

en 700 euro voor een lekkage aan een olieleiding aansluiting :?
Vraag eerst eens ergens anders offerte aan.

je bent welkom
 

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
498
0
Purmerend
Het nadeel is dat de cilinder kop eraf moet. Dus dat is zo'n 10 uur werk volgens de monteur. Plus klepdeksel en koppakking. Dan gaat het aardig hard.
En natuurlijk kan het ook wel goedkoper. Dat weet ik ook wel.
Maar ik dacht laat ik eerst eens informeren of het met een toevoeging kan.
In principe is het niet slecht voor je blok (hoor ik tenminste)
Maar of mijn koppeling niet gaat slippen schijnt niemand me te kunnen vertellen.
Nou ja, nog even doorzoeken dan maar.
Misschien krijg ik hier nog reacties.

Maar in ieder geval bedankt voor de opmerkingen.
MVG,
Peter
 

SpeedYveS

MF veteraan
10 jan 2003
2.328
0
cylinder kop er af?? voor 2 externe olie pijpjes? lijkt me een beetje overdreven hoor, of niet? maar 10 uur is zowiezo veel voor die klus, die bandit blokken zijn niet overdreven moeilijk ofzo dacht ik.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
36
Weert
Bezoek site
cylinder kop er af?? voor 2 externe olie pijpjes? lijkt me een beetje overdreven hoor, of niet? maar 10 uur is zowiezo veel voor die klus, die bandit blokken zijn niet overdreven moeilijk ofzo dacht ik.
Die cyl-kop moet er wel degelijk af!, maar 10 uurtjes vind ik toch ook wel wat veel, een uurtje of 7 a 8 lijkt me redelijker.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij qua tijd een "veiligheidsmarge" hanteert, in gaval dat er iets mis zou kunnen gaan (uitlaat tapeind afbreken of iets dergelijks), dan valt de prijs achteraf iets minder erg tegen.
 

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
498
0
Purmerend
Of het nou 5, 7 of 10 uur is. Het blijft onwijs veel geld. Pakkingen erbij en je zit zo aan een paar honderd zuurverdiende euro's.

Is er dan niemand die mij een eenvoudig en duidelijk antwoord kan geven of Seal Conditioner slecht is voor de koppeling??

Mvg,
peter Overweel
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
2
Het ontbreken van een antwoord, door iemand die het zelf gebruikt heeft, zegt ook wel iets.....

Het blijven lapmiddeltjes, met vaak onvoorziene problemen op langere termijn. Mijn advies: ofwel accepteer je de geringe lekkage, ofwel ga je "shoppen" om de boel te laten repareren.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.818
1.503
www.snelmotoren.nl
Of het nou 5, 7 of 10 uur is. Het blijft onwijs veel geld. Pakkingen erbij en je zit zo aan een paar honderd zuurverdiende euro's.

Is er dan niemand die mij een eenvoudig en duidelijk antwoord kan geven of Seal Conditioner slecht is voor de koppeling??

Mvg,
peter Overweel
Voor de koppeling weet ik niet zeker, maar goed smeren doet het niet. In elke goede olie zitten de dopes in de juiste hoeveelheden. Dan moet je er niet nog meer dopes bij gaan gooien.
Dan kun je nog beter met de kitspuit vanaf de buitenkant proberen om het af te kitten. Baadt dat niet, dan schaadt het ook niet.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
36
Weert
Bezoek site
Voor de koppeling weet ik niet zeker, maar goed smeren doet het niet. In elke goede olie zitten de dopes in de juiste hoeveelheden. Dan moet je er niet nog meer dopes bij gaan gooien.
Dan kun je nog beter met de kitspuit vanaf de buitenkant proberen om het af te kitten. Baadt dat niet, dan schaadt het ook niet.
:^

GOEDE olie bevat een zeer nauwkeurige balans van dopes, als je dit ontregeld door wat voor toevoegingen ook, krijg je geheid op een ander vlak problemen!, afblijven van al die toevoegmiddeltjes dus.............
 

Arthur-A

MF'er
20 sep 2004
110
0
35
Capelle
ik had met mijn oude auto (een porsche 944 uit 1982) last van lekkende keerringen (ook heeeel weinig, druppeltje per dag maar toch storend), mijn garage heeft daar toen die forte seal conditioner voor gebruikt, en het lekken was over.
Verder echt geen bijwerkingen of wat dan ook ervaren.

Forte is qua toevoegingen toch wel het beste dat er te krijgen is. Motorflush, top end treatment, fuel system cleaner en seal conditioner zijn topmiddeltjes.

Khad een keer een tikkende klepstoter...met een flacon top end treatment was ook dat over.
 

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
498
0
Purmerend
Ik heb van de helpdesk van Forte ook gehoord dat het absoluut geen kwaad kan.
Niet voor de koppeling en al helemaal niet voor het blok.
Stel nou dat ik het erin zou doen. Er een paar honderd kilometer mee zou rijden en dan olie zou verwisselen? Dat kan toch haast niet slecht zijn voor de motor?
Het middel zou dan de ringen hersteld moeten hebben dus zou het dan eruit kunnen lijkt mij.
En als het nou een 600cc racer was die 180.000 toeren draait zou ik het ook niet zo snel doen. Maar een Bandit1200 kan toch wel tegen een stootje zou je denken.

Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen.

Maar bedankt voor de info.

Mvg,
Peter Overweel