Forte Seal Conditioner wel of niet gebruiken??

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Beste mede motorliefhebbers.

Ik heb een vraagje aan jullie betreft Forte Seal conditioner.
Mijn Bandit1200 zweet een beetje aan de buisjes die de olie terug laten lopen naar het carter. (voorkant van het blok)
Deze lekkage is absoluut niet ernstig want het gaat om 2 druppels per dag.
Toch erger ik mij eraan omdat de vloer waar de motor op staat vet wordt. En er elke keer een plank onder leggen vind ik ook niet ideaal.

Om het te laten repareren vraagt Motoport 700 euro. Dat vind ik wel veel geld voor 2 rubber ringetjes vervangen. Helemaal voor zo'n kleine lekkage.
Nou werd ik gewezen op Forte Seal Conditioner.
Dit product moet toegevoegd worden aan de olie en hersteld rubberen afdichtingen etc.
Mijn vraag is of iemand dit wel eens gebruikt heeft en zo ja, werkte het??

Alvast bedankt voor de info.

Mvg,
Peter Overweel
Purmerend
 
Nee, ik heb er geen ervaring mee. Ik vraag me alleen af of het spul ook helpt tegen reeds lekkende afdichtingen zoals bij jouw motor?

Ben je al eens bij Dick Hoogland (Kwadijk) geweest? Ik maak me sterk dat die wel een goedkopere oplossing voor je heeft. Motoport is nu eenmaal niet de goedkoopste.....
 
Ik ken ook wel iemand die het een stuk goedkoper kan doen.
Maar dan is het als nog veel geld voor een zeer kleine lekkage.
Volgens de site van Forte werkt het tegen kleine lekkages.
Mijn probleem is echter of mijn (natte) koppeling er tegen kan.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt.
Mvg,
Peter Overweel
 
Het nadeel is dat de cilinder kop eraf moet. Dus dat is zo'n 10 uur werk volgens de monteur. Plus klepdeksel en koppakking. Dan gaat het aardig hard.
En natuurlijk kan het ook wel goedkoper. Dat weet ik ook wel.
Maar ik dacht laat ik eerst eens informeren of het met een toevoeging kan.
In principe is het niet slecht voor je blok (hoor ik tenminste)
Maar of mijn koppeling niet gaat slippen schijnt niemand me te kunnen vertellen.
Nou ja, nog even doorzoeken dan maar.
Misschien krijg ik hier nog reacties.

Maar in ieder geval bedankt voor de opmerkingen.
MVG,
Peter
 
cylinder kop er af?? voor 2 externe olie pijpjes? lijkt me een beetje overdreven hoor, of niet? maar 10 uur is zowiezo veel voor die klus, die bandit blokken zijn niet overdreven moeilijk ofzo dacht ik.
 
cylinder kop er af?? voor 2 externe olie pijpjes? lijkt me een beetje overdreven hoor, of niet? maar 10 uur is zowiezo veel voor die klus, die bandit blokken zijn niet overdreven moeilijk ofzo dacht ik.

Die cyl-kop moet er wel degelijk af!, maar 10 uurtjes vind ik toch ook wel wat veel, een uurtje of 7 a 8 lijkt me redelijker.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij qua tijd een "veiligheidsmarge" hanteert, in gaval dat er iets mis zou kunnen gaan (uitlaat tapeind afbreken of iets dergelijks), dan valt de prijs achteraf iets minder erg tegen.
 
Of het nou 5, 7 of 10 uur is. Het blijft onwijs veel geld. Pakkingen erbij en je zit zo aan een paar honderd zuurverdiende euro's.

Is er dan niemand die mij een eenvoudig en duidelijk antwoord kan geven of Seal Conditioner slecht is voor de koppeling??

Mvg,
peter Overweel
 
Het ontbreken van een antwoord, door iemand die het zelf gebruikt heeft, zegt ook wel iets.....

Het blijven lapmiddeltjes, met vaak onvoorziene problemen op langere termijn. Mijn advies: ofwel accepteer je de geringe lekkage, ofwel ga je "shoppen" om de boel te laten repareren.
 
Of het nou 5, 7 of 10 uur is. Het blijft onwijs veel geld. Pakkingen erbij en je zit zo aan een paar honderd zuurverdiende euro's.

Is er dan niemand die mij een eenvoudig en duidelijk antwoord kan geven of Seal Conditioner slecht is voor de koppeling??

Mvg,
peter Overweel

Voor de koppeling weet ik niet zeker, maar goed smeren doet het niet. In elke goede olie zitten de dopes in de juiste hoeveelheden. Dan moet je er niet nog meer dopes bij gaan gooien.
Dan kun je nog beter met de kitspuit vanaf de buitenkant proberen om het af te kitten. Baadt dat niet, dan schaadt het ook niet.
 
Voor de koppeling weet ik niet zeker, maar goed smeren doet het niet. In elke goede olie zitten de dopes in de juiste hoeveelheden. Dan moet je er niet nog meer dopes bij gaan gooien.
Dan kun je nog beter met de kitspuit vanaf de buitenkant proberen om het af te kitten. Baadt dat niet, dan schaadt het ook niet.

:^

GOEDE olie bevat een zeer nauwkeurige balans van dopes, als je dit ontregeld door wat voor toevoegingen ook, krijg je geheid op een ander vlak problemen!, afblijven van al die toevoegmiddeltjes dus.............
 
ik had met mijn oude auto (een porsche 944 uit 1982) last van lekkende keerringen (ook heeeel weinig, druppeltje per dag maar toch storend), mijn garage heeft daar toen die forte seal conditioner voor gebruikt, en het lekken was over.
Verder echt geen bijwerkingen of wat dan ook ervaren.

Forte is qua toevoegingen toch wel het beste dat er te krijgen is. Motorflush, top end treatment, fuel system cleaner en seal conditioner zijn topmiddeltjes.

Khad een keer een tikkende klepstoter...met een flacon top end treatment was ook dat over.
 
Ik heb van de helpdesk van Forte ook gehoord dat het absoluut geen kwaad kan.
Niet voor de koppeling en al helemaal niet voor het blok.
Stel nou dat ik het erin zou doen. Er een paar honderd kilometer mee zou rijden en dan olie zou verwisselen? Dat kan toch haast niet slecht zijn voor de motor?
Het middel zou dan de ringen hersteld moeten hebben dus zou het dan eruit kunnen lijkt mij.
En als het nou een 600cc racer was die 180.000 toeren draait zou ik het ook niet zo snel doen. Maar een Bandit1200 kan toch wel tegen een stootje zou je denken.

Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen.

Maar bedankt voor de info.

Mvg,
Peter Overweel
 
Terug
Bovenaan Onderaan