Forum ernstig traag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu is het hier ook zo traag als dikke ....gisterenmiddag geen vuiltje aan de lucht.
 
Normaal zie je hoeveel leden en gasten op het forum aanwezig zijn. Dat is ook weg. Misschien wordt forum wel te groot.
 
Er was gistermorgen een probleem met het netwerk bij de hoster en het lijkt er op dat de DB-server daar een tik van heeft gehad. Ik had al een ticket ingeschoten bij de hoster maar had nog niks gehoord.

Maar aangezien het nu weer snel is bevestigt imo dat het een extern probleem was.
 

Een ouwe pluggenneuker krijgt hier wel een stijfje van ja ;p
Nog les gekregen in die uitgestorven skill, bizar hoe snel ze dat als je getraind ben kan.

Funny weetje.. ze kijken ook naar de uitslag van de meter als de verbinding zo *kut* is dat het geluid niet meer doorkomt.
Dus zelfs zonder de puntjes en de streepjes te horen, kunnen die gasten nog gewoon een bericht ontvangen.


Tegenwoordig, als ze bezopen zijn werkt er niks meer.
Why-is-my-hamster-acting-drunk.jpg
 


Een ouwe pluggenneuker krijgt hier wel een stijfje van ja ;p
Nog les gekregen in die uitgestorven skill, bizar hoe snel ze dat als je getraind ben kan.

Funny weetje.. ze kijken ook naar de uitslag van de meter als de verbinding zo *kut* is dat het geluid niet meer doorkomt.
Dus zelfs zonder de puntjes en de streepjes te horen, kunnen die gasten nog gewoon een bericht ontvangen.
Nu belanden we in de afdeling "sterke verhalen" ben ik bang :)
Je kunt morse signalen vrij diep in de ruis nog horen en en dus op het oor decoderen, maar in de ruis betekent tevens dat het signaal van de morsetekens de signaalmeter niet boven het ruis en/of storingsniveau doet uitslaan.
Ik hen nog nooit gehoord van morse opnemen op basis van de signaalmeter, noch heb ik het ooit iemand zien doen (of er over opscheppen...).
In mijn goede tijd was ik goed voor rond de 100 tekens per minuut. Daarmee werd ik zeker niet gerekend tot de vlotte operators, maar inmiddels kunnen de skills wel een likje WD40 gebruiken '(
 
Die grijze man die het liet zien , vertelde dat hij niet alleen luisterde, maar ook naar de uitslag van de meter keek .
Het paste in een heel verhaal over draaggolf en de modulatie .

Ik kwam niet verder als 3 piepjes , en dat was het zo ongeveer.
Dus ik neem voor waarheid aan, wat de vent vertelde. ( ik hoor alleen maar geknerp )
 
Nu belanden we in de afdeling "sterke verhalen" ben ik bang :)
Je kunt morse signalen vrij diep in de ruis nog horen en en dus op het oor decoderen, maar in de ruis betekent tevens dat het signaal van de morsetekens de signaalmeter niet boven het ruis en/of storingsniveau doet uitslaan.
Ik hen nog nooit gehoord van morse opnemen op basis van de signaalmeter, noch heb ik het ooit iemand zien doen (of er over opscheppen...).
In mijn goede tijd was ik goed voor rond de 100 tekens per minuut. Daarmee werd ik zeker niet gerekend tot de vlotte operators, maar inmiddels kunnen de skills wel een likje WD40 gebruiken '(
Na morse opnemen leren voor mijn zendmachtiging moest er ook het seinen geleerd worden. Een bevriende zendamateur die ex telegrafist was van radio Scheveningen zou me daarbij helpen. Als ik daar op bezoek was en we zaten te praten terwijl ondertussen de zendontvanger morse code uit de luidspreker liet horen wist hij zo te vertellen wat er geseind werd. Bizar gewoon, die man praatte nog net niet in morse :) Zelf ben ik nooit op dat niveau gekomen maar kon toch leuke verbindingen maken met zo'n 16 woorden per minuut. Leuke hobby geweest die helaas niet meer mogelijk is door alle storingen van PLC's, omvormers van zonnepanelen etc.
 
@Duderuud MF opnieuw erg t-r-a-a-g hier.

Edit: Inmiddels loopt het een stuk sneller dan vanmorgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan