forum traag???

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
gents,

ff vraagie, laatste tijd met enige regelmaat traagheid van hier tot tokio...
het opbouwen van een pagina duurt lang...

ik heb hier een lease lijn verbinding liggen (512kb) up and 512 down...)
dus ...ik kan gewoon met 60kb per sec downloaden....

bij andere sites...prima en bij mf laatste tijd met enige regelmaat..dat ik bijna een kopje koffie kan halen...

heeft er iemand een verklaring?
(eigen pc:
dell latitude c400
866mhz met 512mb ram...)
 
Bij mijn weten is Ruud er druk mee bezig, ik kan niet zo gauw dat topic vinden waarin hij dat zei.

Ik was dus te laat !!! :+
 
Allemaal even €.10,-- storten dan kan Duderuud een snelle surver aanschaffen.

zie deze link

server.png
 
hey mid...die topic is al 1 jaar oud...
de probs...die ik nu heb zijn actueel..zeg maar... :)
Klopt, maar onderaan dat topic wordt eea gezegd over de huidige problemen.

Komt er op neer dat de server het momenteel soms nogal zwaar heeft waardoor MF traag reageert en errors geeft. We zijn nu bezig met een tweede server en denken dat de problemen daarmee opgelost zullen zijn. Deze wordt binnenkort geinstalleerd.
 
Klopt, maar onderaan dat topic wordt eea gezegd over de huidige problemen.

Komt er op neer dat de server het momenteel soms nogal zwaar heeft waardoor MF traag reageert en errors geeft. We zijn nu bezig met een tweede server en denken dat de problemen daarmee opgelost zullen zijn. Deze wordt binnenkort geinstalleerd.


:}
 
Klopt, maar onderaan dat topic wordt eea gezegd over de huidige problemen.

Komt er op neer dat de server het momenteel soms nogal zwaar heeft waardoor MF traag reageert en errors geeft. We zijn nu bezig met een tweede server en denken dat de problemen daarmee opgelost zullen zijn. Deze wordt binnenkort geinstalleerd.
o sorry dat had ik niet gelezen.... :)
nadeel van groei...is dat de hardware ook moet meegroeien?
wat zijn de specs van de neiuwe server?
 
Rev heeft het alweer gevonden hoor ;)

Uiteindelijk zal het (ongeveer) zo gaan worden...
Webserver:
[*] P4 2,4Ghz
[*] 512mb DDR geheugen
[*] 40gig harde schijf (WD 8mb cache schijf)
[*] 10/100 netwerkkaartje, en een gigabit netwerkkaart voor verbinding met de db-server.

DB-server:
[*] P4 1,7Ghz
[*] 1gig DDR geheugen (pc333)
[*] 2x40gig harde schijf (ook WD 8mb) in RAID 1 via een 3Ware 7000-2 raidkaart.
[*] 3Com 10/100 nic voor verbinding met internet
Dat is wel het belangrijkste ongeveer...

Ben al druk bezig met de nieuwe server...wanneer ik naar amsterdam reis is nog niet bekend.
 
Laatst bewerkt:
mooi spul hoor ruud!
alleen...ik blijf van mening...dat 2 disken te weinig zijn...daar zit gewoon een knelpunt...
je kan beter 3 disken van 20gb in raid 5 nemen dan 2 van 40gb raid 1.

t liefst nog meer disken...klinkt misschien gek maar 10 disken van 10gb...is 90gb effectief (raid-5) je haalt op die 10 disken veeeeeel meer I/O dan op 2 disken van 20 gb.
 
mooi spul hoor ruud!
alleen...ik blijf van mening...dat 2 disken te weinig zijn...daar zit gewoon een knelpunt...
je kan beter 3 disken van 20gb in raid 5 nemen dan 2 van 40gb raid 1.

t liefst nog meer disken...klinkt misschien gek maar 10 disken van 10gb...is 90gb effectief (raid-5) je haalt op die 10 disken veeeeeel meer I/O dan op 2 disken van 20 gb.
Jaahaaa, dat lijkt mij ook hoor Ruud :? :? :? :? :z ;)

[me]NitroMax, die echt de ballen verstand heeft van computers[/me]
 
Jaahaaa, dat lijkt mij ook hoor Ruud :? :? :? :? :z ;)

[me]NitroMax, die echt de ballen verstand heeft van computers[/me]
ieder zijn vak....jij snapt weer HEEL veel van motors...en het prutsen aan motors...zo doe ik dat een beetje met compjoeters... :)
 
nu kun je wel een beest van server neerzetten, maar is het geen kwestie van te weinig bandbreedte die Ruud krijg?
 
Ik heb al tijden dat probleem maar alleen met IE op de Mac. Maar blijkbaar werkt het ook niet goed met MSDom computers. Heb nu ADSL maar voor MF merk ik weinig verschil. Mozilla is véél sneller maar daar doet "Off Topic" het bijvoorbeeld niet.
Kutcomputers. :( :)
 
Nap0...die hardware wil ik graag!

Wil jij een financiëel steentje bijdragen dan? Ikzelf trekt dat niet :(

En BertV, dat denk ik niet...
 
Nap0...die hardware wil ik graag!

Wil jij een financiëel steentje bijdragen dan? Ikzelf trekt dat niet :(

En BertV, dat denk ik niet...
ik kan je gevoel goed voorstellen hoor...je wilt het beste...maarja de pegels schieten te kort...
misschien weer een mf 10 euri actie!?
 
is het geen optie om het geheel bij iemand anders onder te brengen die wel dit soort speqs hebben ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan