Forum weer van slag

Begrijp er helemaal niets meer van nu, lijkt de Twilight Zone wel. Als ik in offtopic kijk of gemarkeerde topics dan zie ik het Undercover 75 topic staan, met als laatste post een van Frautie op 12-04-2006 om 21.15 uur. Als ik er wil posten krijg ik de database foutmelding. Maar kennelijk zitten de andere voeckers wel in dat topic te posten maar zie ik dat gewoon niet..

heel vreemd :?
Heb je geprobeerd om even uit te loggen, MF cookie weg te gooien en weer opnieuw in te loggen?
 
Helaas, werkt ook niet. Weer deze melding bij het posten van een reaktie:

Fout: Er ging iets niet goed bij het benaderen van de database. #31157

Stomme is wel dat hij de post wel plaatst.
 
Helaas, werkt ook niet. Weer deze melding bij het posten van een reaktie:

Fout: Er ging iets niet goed bij het benaderen van de database. #31157

Stomme is wel dat hij de post wel plaatst.
Hmm, dan vrees ik dat het voor mij ook ophoudt en je op een expert zult moeten wachten. Ben geen DBA of SA voor MF (gelukkig :P ).

En dan zeggen ze nog dat Linux+MySQL zo'n stabiel platform is voor websites... Doe mij maar Windows Server 2003 en SQL Server... })
 
Hmm, dan vrees ik dat het voor mij ook ophoudt en je op een expert zult moeten wachten. Ben geen DBA of SA voor MF (gelukkig :P ).

En dan zeggen ze nog dat Linux+MySQL zo'n stabiel platform is voor websites... Doe mij maar Windows Server 2003 en SQL Server... })

Wel ff een ander prijskaartje ;) 8-)
 
"Goedemiddag MF Helpdesk!!!!"

"Ja?" :?

Ja met Appie B|

"OK wat is uw klacht?" :?

Ja ik wil ff melden dat de MF database incontinent is!

"Ja?" :?

Ok dat was alles B|


"BIERTJUHHHHHHHHHHHHHHHH?"


B| B| B| B| B|
 
Anyway...

Geloof me: de storingen zijn voor niemand zo frusterend als voor de crew, en dan mn voor diegene die er hard aan werken !!!

Heel het forum, (toch een van de grootste van Nederland!!) word op het technische vlak draaiende gehouden door maar een zeer beperkt aantal mensen die hun normale werk hebben en toevallig ook af-en-toe in hun eigen vrije tijd druk zijn met andere dingen die nodig zijn in hun privé-leven.

Zij doen dat niet met de bedoeling een brakke bende neer te zetten die om de haverklap vastloopt en juist zij worden er nu wel op aangeleken als er eens een "hikje" is..??? okéoké...een flinke boer inmiddels... :P

Laten we (en ze) blij zijn dat veruit de meeste zonder een cent in te leggen heel wat plezier hier hebben !!!

En voor diegene die wel donateur zijn en betaald hebben en daarvoor idd iets mogen verwachten....helaas, sorry, het probleem is bekend en er word ECHT aan gewerkt.

Er zijn weinig mensen die er een grotere hekel aan hebben dan ik zelf omeen hoop letters te horen/lezen zonder dat er aan het eind van de opmerking een concreet antwoord gegeven word, maar het is in dit geval helaas echt niet mogelijk... '( ...
 
Ik heb alleen jouw post gelezen, Baksteen, maar kan me wel indenken wat ik ga zien als ik na [Posten] verder ga lezen.
je moet iig weten dat er ook een ploeg MFfers is die wél doorheeft wat jij daar vertelt. Wij (die ploeg) vinden het jammer dat het af en toe eens super fout gaat maar we leven met de mods mee als ze weer eens door weer en wind midden in de nacht de boel op moeten kalefateren. Ik heb (met die ploeg) heel veel bewondering voor dat stelletje bezielde gekken die met veel pijn en moeite zo'n forum beheren. Als ze wisten dat het zo'n krankzinnig groot Phorum zou worden zouden ze er misschien niet eens aan begonnen zijn.
 
Ik heb alleen jouw post gelezen, Baksteen, maar kan me wel indenken wat ik ga zien als ik na [Posten] verder ga lezen.
je moet iig weten dat er ook een ploeg MFfers is die wél doorheeft wat jij daar vertelt. Wij (die ploeg) vinden het jammer dat het af en toe eens super fout gaat maar we leven met de mods mee als ze weer eens door weer en wind midden in de nacht de boel op moeten kalefateren. Ik heb (met die ploeg) heel veel bewondering voor dat stelletje bezielde gekken die met veel pijn en moeite zo'n forum beheren. Als ze wisten dat het zo'n krankzinnig groot Phorum zou worden zouden ze er misschien niet eens aan begonnen zijn.


:^

En dan zeggen ze nog dat Linux+MySQL zo'n stabiel platform is voor websites... Doe mij maar Windows Server 2003 en SQL Server... })

Als dat zo was was men in het bedrijfsleven ook wel massaal overgestapt.
Het is voor de hobbyprojecten en de wat lichtere toepassingen zeer geschikt maar ik ben bang dat MF dat stadium al voorbij is.

MF zal toch wat professionelers moeten gaan zoeken :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik een antwoord gepost heb, dan blijft ie hangen op een blauw scherm. (maw de refresh uit de source van de pagina werkt niet).

IS dit 1 van de quirks?
 
Dat denk ik niet...er is iets écht mis met de database an sich.

Ter info, gisteren ben ik druk in de weer geweest met de 5 nieuwe servers. Die zijn nu online maar moeten nog wel helemaal geconfigureerd worden.
(Specificaties van die 5 machines kan je hier vinden.)

Als dat allemaal draait dan zal het aan de 'voorzijnde' in ieder geval een STUK beter zijn ndan nu.
We hebben dan 3 webservers wat inhoudt dat je nooit meer een onbereikbaar Motor-Forum hebt. Het kan wel zijn dat de database niet meer draait maar je zal dan in ieder geval een duidelijke melding in beeld mrijgen met het hoe en waarom.

Wat later zal de database-server vernieuwd worden. Dat wordt (waarschijnlijk) een machine met de volgende specificaties (voor de nerds onder ons):
- HP DL385
- 2 Dual core AMD Opterons 270 0f 275
- 6GB intern geheugen
- 6 15k SCSI-schijven (waarvan eentje een hotspare is)
- Specs hier te vinden.

Ga zelf maar eens berekenen wat een dergelijk monster moet gaan kosten :X :X
Maar goed, op die manier wordt het donateurs- en bannergeld wel goed besteed.

Als dan ook nog eens de nieuwe forumsoftware draait dan gaan we sprongen vooruit qua snelheid en betrouwbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan