forums/fora

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
In de index bij "algemene praat" staat "....wat niet in andere forums past..."
Meervoud van forum is toch fora??
Of niet. :?
 
who gives a fuck.. :?

volgens mij is het fora, maar tegenwoordig
mag datums ook...dus ik kijk nergens meer van op..
 
Voorkeur is dacht ik fora (data, musea etc). Maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
[edit]
Ben ik weer te laat. Ik kan het niet opzoeken, dat groene boekje staat op m'n werk, niet thuis!
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Maak ff een polletje +:

Ik stem voor fora, maar als er forums blijft staan kan het me erg weinig schelen.
 
In de index bij "algemene praat" staat "....wat niet in andere forums past..."
Meervoud van forum is toch fora??
Of niet. :?
Mjah heeft te maken met de declinatie waartoe het woord behoort, deze bepaalt wat de mogelijke "uitgangen" ("achterkanten") van een woord zijn. Maar het is alweer veel te lang geleden dat ik Latijn heb gehad. Was indertijd zo blij dat ik er eindelijk vanaf was, dat ik spontaan alles vergeten ben. ;)
 
Forums, want ik kom uit het oost'n en daar wonen ook mensen die kettings zeggen als ze het over kettingen hebben.
 
Of we noemen het gewoon "Praathoek" ofzo, het meervoud daarvan is Praathoeken en niet Praathoeka ofzo, is VEEL duidelijker. 8-)
 
Of we noemen het gewoon "Praathoek" ofzo, het meervoud daarvan is Praathoeken en niet Praathoeka ofzo, is VEEL duidelijker. 8-)

Maar dan nemen de Hagenezen weer de overhand. Die gaan het weer hebben over Praathoekaaah... En dan wordt het, volgens de Haagse traditie, hier een motor-koffiehuis
 
Terug
Bovenaan Onderaan