Forumsoftware bugs en wensen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Goed, regelmatig duiken er links en rechts wat bugreports en wensen op aangaande de forumsoftware. Het is de bedoeling dat vanaf nu dit topic daarvoor wordt gebruikt om het een beetje bij elkaar te houden.

Dus, zie je vreemde dingen gebeuren op het forum (qua software... :z :P ) of heb je een idee voor een feature die voor veel bezoekers interessant kan zijn, plaats het dan hier!

Overigens bieden we geen enkele garantie dat er iets mee wordt gedaan... Ik probeer het natuurlijk wel, maar aangezien ik zo min mogelijk programmeer (te druk met andere zaken) is de selectie streng en de doorlooptijd lang. :)
 
Heb het laatst al gevraagd, maar doe het hier nog een keer. Ik zou het verrekte handig vinden als ik kon zien wie het laatst in een topic heeft gereageerd, zonder dit topic te hoeven openen.
 
Mmm, vaak staat er een verkeerde naam in het emailtje van de emailnotificatie :z
 
[*]Als ik een topic verplaatst uit forum 1 naar forum 2 wordt de tijd op de indexpagina bij forum 1 (laatst gepost) niet aangepast.

[*]Alt-S werkt niet bij notes toevoegen

[*]Bij verplaatsen topic naar ander forum zou het errug handig zijn dat in het tekstvak eronder gelijk komt te staan: Verplaatst naar Algemene Praat (of welk forum dan ook maar).

[*]Notes plz weer sorteren op datum/tijd ipv mod die het toevoegt.

[*]De nieuwe url vorm (...topic/1234/4) wordt niet overal goed toegepast, bijv. na het deleten van een post krijg je daarna weer topic.php?id=1234...

[*]In de testversie zat ooit een optie op je resolutie te kiezen, vond ik wel handig. Misschien dat dat ooit nog kan worden ingebouwd?

Als ik te veeleisend ben hoor ik het wel. :P
 
[*]Als ik een topic verplaatst uit forum 1 naar forum 2 wordt de tijd op de indexpagina bij forum 1 (laatst gepost) niet aangepast.
Boeiend ;)

[*]Alt-S werkt niet bij notes toevoegen
Luiwammes :P

[*]Bij verplaatsen topic naar ander forum zou het errug handig zijn dat in het tekstvak eronder gelijk komt te staan: Verplaatst naar Algemene Praat (of welk forum dan ook maar).
Luiwammes :P

[*]Notes plz weer sorteren op datum/tijd ipv mod die het toevoegt.
Ok dit kan ik nog wel ff fixen :)

[*]De nieuwe url vorm (...topic/1234/4) wordt niet overal goed toegepast, bijv. na het deleten van een post krijg je daarna weer topic.php?id=1234...
Hmmz... te veel moeite voor te weinig resultaat :)

[*]In de testversie zat ooit een optie op je resolutie te kiezen, vond ik wel handig. Misschien dat dat ooit nog kan worden ingebouwd?
Misschien.

Als ik te veeleisend ben hoor ik het wel. :P
"Je bent te veeleisend."

:P
 
;( ;)

Maaruhm, die tijd die niet wordt aangepast is gewoon een bug. :) Nou ja, zie maar ff... is niet wereldschokkend verder.. maar het is wel eens verwarrend. Denk je: hee nieuwe post in dat forum maar staat er dus niks.. omdat dat topic gemoved blijkt te zijn.
 
Ik zou graag willen dat als ik op het forum zit en ik klik -weer- op actieve topics dat hij dan alleen de dingen rood maak die nieuw zijn vanaf de vorige keer dat ik op actieve topics klikte.

Nog meer andere kleurtjes? :P

Bananenscore over de 30 laatste posts ipv over al je posts.

Het balkje van profiel/instelling/registreer/etc ook onder aan de pagina?

Oh enne, voor de rest: Goed gedaan jochie (zou mijn vader zeggen) :}

Oja, en het makkelijker weghalen van de markering doordat je de topics die je wilt demarkeren aan kunt vinken in het 'gemarkeerde topics' gedeelte en dan op de knop drukken van 'markeringen van de aangevinkte topics weghalen'

En nog iets: als ik zelf als laatste gereageerd heb, hoeft het topic van mij geen rood kleurtje te hebben, want nou denk ik weleens dat er al iemand anders heeft gereageerd.

Hmm, volgens mij ben ik ook vrij veeleisend.
 
Laatst bewerkt:
Als ik iets post, en "laat eerst een preview zien" aanvink.
Dan is het altijd zo dat wanneer ik nog wat wil wijzigen en op terug klik vervolgens weer een leeg scherm heb.
Als ik i.p.v. terug gewoon op vorige klik is het scherm ook leeg.
Dit is erg vervelend wanneer je eerst een heel verhaal getypt hebt(zeker met mijn type-tempo :z ) en een kleinigheidje wil wijzigen en vervolgens het hele verhaal opnieuw kunt gaan typen.

p.s.
Misschien is dit al een keer tersprake gekomen, in datgeval mijn exuus ik houd ook niet alles bij.
 
Als ik iets post, en "laat eerst een preview zien" aanvink.
Dan is het altijd zo dat wanneer ik nog wat wil wijzigen en op terug klik vervolgens weer een leeg scherm heb.
Als ik i.p.v. terug gewoon op vorige klik is het scherm ook leeg.
Dit is erg vervelend wanneer je eerst een heel verhaal getypt hebt(zeker met mijn type-tempo :z ) en een kleinigheidje wil wijzigen en vervolgens het hele verhaal opnieuw kunt gaan typen.

p.s.
Misschien is dit al een keer tersprake gekomen, in datgeval mijn exuus ik houd ook niet alles bij.
Een goeie (tussen)oplossing hiervoor is eerst even al je tekst te selecteren voordat je preview doet (met Ctrl-A) en dat te kopieren (Ctrl-C). Als je post dan toch weg blijkt te zijn kun je deze met plakken (Ctrl-V) terughalen.
 
Mischien het wel bekende puldownmenu en het welbekende rijtje
profiel | instelling | registreer | actieve onderwerpen | faq | zoeken | uitloggen

óók geheel onderaan de pagina (bijv na al die posts). Ik vind dat nl. wel erg handig. (Tja, alleen actieve onderwerpen en het pulldownmenu (waar het mij eigenlijk om ging) is natuurlijk ook geen gezicht)).

[edit]
En nu zie ik dit ook; ik weet niet of dit de bedoeling is;
bij al die icoontjes is om de één (alle oneven icoontjes) een lichter blok paars (achtergrond) te zien.
[edit/hoort zo!/]
 
Laatst bewerkt:
wat turbo teunis post vind ik ook wel ben nog niet zolang
actief maar is soms best vervelend, voor de rest geen
klachten :} :}
 
En nu zie ik dit ook; ik weet niet of dit de bedoeling is;
bij al die icoontjes is om de één (alle oneven icoontjes) een lichter blok paars (achtergrond) te zien.
Dat is bewust gedaan om het onderscheid goed duidelijk te maken. :)
 
Nieuw topic aanmaken knopje ook bovenaan de pagina ipv alleen onderaan ( ja I know ben een luiwammes :P )
en soms als ik wil reageren en ben nog niet ingelogd krijg ik webserver kan gevraagde pagina niet vinden en daar blijft het dan bij.
1 is het niet leuk dat ik die melding krijg. :z
2 Als ik hem al krijg graag gewoon teruglinken na 2 seconden naar de pagina waar ik vandaan kwam ofzo ?
 
Dit is nu opgelost!

Verzoek aan iedereen om te laten weten wanneer je alsnog een mailtje krijgt met een verkeerde naam erin of een mailtje voor een topic dat je niet hebt gemarkeerd voor e-mail notificatie.

:} :} :} :} :} :}

Oh uh, als ik nog effe mag zeuren :) Ik wil graag een groen kleurenschema ipv blauw of paars :) :) :) :) :) :)
 
Mijn mozilla problemen (en daarmee ook de galeon problemen) zijn nog niet opgelost. Inmiddels heb ik mozilla-1.2a (Ik kwam er later pas achter dat 1.2b al uit is :( ) gecompileerd met debug symbolen en foutmeldingen/warnings naar de terminal. Ik heb geen flauw idee of het je wat zegt, maar niet geschoten is altijd mis :)

De volgende melding krijg ik heel vaak, maar geeft voor zover ik weet geen problemen.
###!!! ASSERTION: attribute encountered -- this shouldn't happen unless the attribute was not part of a start tag!: 'Error', file CNavDTD.cpp, line 2256
Break: at file CNavDTD.cpp, line 2256

Dit zijn maar warnings, volgens mij staat mozilla in de mierenneuk mode. (Een variabele i2 noemen ? Tjeetje, wat een verspilling waarom noem je die niet gewoon j, net als de rest van de wereld ;) )
JavaScript strict warning:
http://www.motor-forum.nl/forum/js/topiclist.js line 8: assignment to undeclared variable i

JavaScript strict warning:
http://www.motor-forum.nl/forum/js/topiclist.js line 9: assignment to undeclared variable i2

En dit is de eerste melding waarbij mozilla m-f niet meer wil laten zien:
WARNING: got stale request... why wasn't it cancelled?, file nsHttpChannel.cpp, line 3012

Het zal allemaal wel aan mozilla liggen, en ik ga 1.2b dan ook maar proberen. Ik laat nog wel horen of dat beter werkt.
 
Zit ik de hele dag een beetje te motorforummen, wil ik net iets posten blijkt dat ik weer ben uitgelogd. Cookie was nog steeds aanwezig op mijn schijf. Inhoud als volgt:

sessid
ff0cd921cec4d7c20a25039fa398541c
www.motor-forum.nl/forum/
1536
2359187456
31593664
1261909088
29522422
*


ben nu weer ingelogd (duh) en in cookie staat:

sessid
ff0cd921cec4d7c20a25039fa398541c
www.motor-forum.nl/forum/
1536
2359187456
31593664
1261909088
29522422
*


Geen verschil lijkt me :?

Het zou er mee te maken kunnen hebben dat er wel meerdere sites zijn die hun cookie 'forum' noemen, maar in principe lost IE dit op door ze niels@forum[1] en niels@forum[2] etc. te noemen. Motor-forum.nl is bij mij niels@forum[5].

Uiteraard geen ramp om opnieuw in te loggen, maar volgens mij wilde je het weten als er nog steeds problemen waren.
 
Mensen, de
fuckyou.gif
is eruit, dus :j werkt niet meer.

Dit om veel gezeik en verhitte reacties te voorkomen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan