forward control

Cavalcade

MF'er
4 dec 2006
63
0
Berlaar
Ik ben bezig met met een gl650 (honda) te verbouwen. Verlagen en toestanden. Met het zitje te verlagen (50 cm hoog) vind ik dat ik nogal krap zit op de gewone pootje en moet mijn knieen bijna achter mijn oren duwen. Nu had ik hier graag een fw control op gemonteerd maar het probleem is dat dit een dwars geplaatste v twin is (honda cx blok) en dat de uitgaande as van de versnelling zich achter het blok bevind (en niet opzij zoals meestal). Heeft er iemand van jullie al eens zo een fwc gezien (of zelf gemaakt) of wie heeft er zin om mee te denken. Laat jullie gaan zou ik zeggen en help mij uit de nood.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou dat het zo simpel was maar zit nu maar kort schakelpootje aan zonder enige overbrenging (dus pootje rechtstreeks op uitgaande as van versnellingsbak) . Ik zou een manier moeten vinden om een overbrenging van 90 ° te maken en dat dat nog redelijk correct werkt.
 
fototje mischien want ik snap niet helemaal wat jij begrijpt?
ik neem aan dat je nu ergens aan de zijkant een voetensteun hebt met een schakelpookje wat omhoog/omlaag kan toch?
 
Ik ben er nog niet uit. En ik heb nog niet de mogelijk heid gehad om een fototje te nemen. Het probleem is dat ik een hoek van 90° graden moet overbruggen en dat de draaiing naar de uitgaande as van de versnelling toch redelijk correct moet zijn.
Heb je soms een adresje van die site
 
Laatst bewerkt:
Een GL650 heeft inderdaad een raar blok.

Je zult een overbrenging moeten maken met een kniehefboompje. Die kun je laten draaien rond een boutje (moertje aan je frame lassen oid.)
Van daaraf kun je met draadstangen en kogelscharniertjes de rest van je verbindinen maken.
237000_BB_00_FB.EPS.jpg


full
 
Hij maakt mooie dingen maar ik vind er niet tussen wat ik nodig heb. Ik zal mijn brein nog wat verder moeten pijnigen. Of zien jullie het licht al ergens branden. Alhoewel het idee van teevee is al wel verder uit te werken.
 
Een GL650 heeft inderdaad een raar blok.

Je zult een overbrenging moeten maken met een kniehefboompje. Die kun je laten draaien rond een boutje (moertje aan je frame lassen oid.)
Van daaraf kun je met draadstangen en kogelscharniertjes de rest van je verbindinen maken.
[afbeelding]

[afbeelding]

ooh , heb je dan ook een adresje waar ze die dingen verkopen?(dat kniehefboompje?)
dat is bij mij namelijk nog "de missing link"voor mijn eigen Forwards

<edit>zie dat t fotootje van conrad afkomt , maar verder kom ik niet.
 
Laatst bewerkt:
de cx heeft een versnellingsbak in de lengte van het blok.
achterop het blok (tussen het blok en de achterbrug) zit een heveltje dat van links naar rechts in de rijrichting beweegt.
als je dat heveltje dus gaat verlengen steekt hij dus een halve meter naar links uit de motor.
als je toch een sjopper gaat bouwen zou ik hem handgeschakeld maken
 
ooh , heb je dan ook een adresje waar ze die dingen verkopen?(dat kniehefboompje?)
dat is bij mij namelijk nog "de missing link"voor mijn eigen Forwards

<edit>zie dat t fotootje van conrad afkomt , maar verder kom ik niet.

De kogelscharniertjes kun je inderdaad bij conrad halen.
Voor het kniehefboompje dacht ik eigenlijk aan 5mm staalplaat een een slijptol...
 
Ik heb nog wat aluminiumplaat van 6 mm dik liggen voor het kniehefboompje liggen en ben er ondertussen uit hoe ik het ga maken. Ik heb ook nog een fw control gevonden (zelfs gratis) van een shadow 1100 en ga daar verder op bouwen. Dat is weeral een probleem opgelost. Ik denk dat ik de moto binne 10 jaar wel eens af raakt :-) . In ieder geval bedank en ander ideeen zijn nog welkom en dat handschakel idee bewaar ik voor volgend project
 
ik zeg 1 ding: www.hondacx500.nl daar vind je alles wat je wil weten over forward controls.

Ik had ze zelf op mijn GL400, zelf in elkaar gezet, met idd wat kogelgewrichtjes en draad eind enzo :)

Uiteindelijk heb ik het er weer afgehaald, om dat het 1) niet stevig was en 2) ik het aan mijn rug kreeg :P



roadkill1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan