Forward controls op een VT500C

Kijk eens op deze site:

http://www.planet.nl/~shadow700

Rene, geeft hier een voledige beschrijving van eigenbouw-control (wel voor een 700, maar dat moet aan te passen zijn).

Ik heb voor mijn VT800 2e hands controls gekocht voor €175,00, maar dat was wel een mazzeltje!
 
Haha, ik lach me een hoedje. :Z

Die site is zeker wel 1 en ander af te halen, qua info. Ook omdat er ook 2 plaatjes staan van een 500. Bedankt.
 
Hoi,

ik hoop dat je er wat aan hebt, ik had de forward gemaakt voor de 700, maar met een beetje aanpassen kun je ze ook gebruiken voor je 500.

greetz en tot shadows
 
En waar moet ik dan aan denken, qua euri? Want als het echt duur is, zing ik het liever nog even uit, tot ik een andere motor (lees: grotere Shadow) heb.
Nog even over de handling: waarom zou die slechter worden? Niet dat ik je niet geloof, maar ik wil het gewoon graag weten. En inderdaad, het oog wil natuurlijk ook wat.
 
En waar moet ik dan aan denken, qua euri? Want als het echt duur is, zing ik het liever nog even uit, tot ik een andere motor (lees: grotere Shadow) heb.
Nog even over de handling: waarom zou die slechter worden? Niet dat ik je niet geloof, maar ik wil het gewoon graag weten. En inderdaad, het oog wil natuurlijk ook wat.
omdat je een meer onderuitgezakte houding krijgt kun je minder goed met je lichaam sturen. Ikzelf heb forward controls op mijn V65 gebouwd en ik merk het vershil lichtjes (ik heb de originele voetsteunen ook laten zitten)
:]
Im000220.jpg

Im000221.jpg

Im000222.jpg

Im000223.jpg

Im000224.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel een eigenbouw kost. Ligt eraan wat je allemaal zelf kunt (draaien, lassen enz). Alles bij mekaar zo'n 150 euro. (draaien was 17,5 euro, en lassen 25 euro).

en wat de zitpositie betreft, heerlijk
Sturen gaat ook goed, een shopper is er n.l. niet voor gemaakt om te scheuren, dus je kunt ook rustig de bochten nemen.

greetz
 
Magnamaniac,

Die forward controls zien er echt netjes uit! :} Heb jij iets van bouwtekeningen oid daarvan? Ik wil ze namelijk ook zelf gaan maken voor mn Magna en ik kan wel wat hulp gebruiken ;)
 
Hoi,

er staan 2 tekeningen op mijn site, 1 van de grondplaten (welke tegen het frame aan komen) en 1 tekening van de hendels (achteraf gezien waren ze nog 1 a 2 cm te lang). Verdere beschrijving staat op mijn site.

greetz Rene
 
Magnamaniac,

Die forward controls zien er echt netjes uit! :} Heb jij iets van bouwtekeningen oid daarvan? Ik wil ze namelijk ook zelf gaan maken voor mn Magna en ik kan wel wat hulp gebruiken ;)

nee sorry, ik heb ze grotendeels uit het blote hoofd gemaakt en alleen wat aantekeningetjes gemaakt op een kladje wat betreft afmetingen
 
jammer, zou je wel uit kunnen/willen leggen hoe je die verbindingen maakt met de rem en de versnellingsbak? Ik heb er al eens naar gekeken en over nagedacht, maar je kan natuurlijk niet zomaar de bestaande pedalen verlengen (toch?) en nou zag ik bij jou weer iets "aparts" bij de rem, wat is dat? :?
 
jammer, zou je wel uit kunnen/willen leggen hoe je die verbindingen maakt met de rem en de versnellingsbak? Ik heb er al eens naar gekeken en over nagedacht, maar je kan natuurlijk niet zomaar de bestaande pedalen verlengen (toch?) en nou zag ik bij jou weer iets "aparts" bij de rem, wat is dat? :?

de V65 heeft achter ook een schijfrem, dus ik kon gewoon de hoofdremcilinder verplaatsen en een nieuwe langere remleiding aansluiten. Het grotere probleem zat aan de linkerkant. Hier waren geenbevestigingspunten beschikbaar voor de steunen dus ik heb nieuwe bevestigingspunten aan het frame moeten (laten) lassen.
 
de V65 heeft achter ook een schijfrem, dus ik kon gewoon de hoofdremcilinder verplaatsen en een nieuwe langere remleiding aansluiten. Het grotere probleem zat aan de linkerkant. Hier waren geenbevestigingspunten beschikbaar voor de steunen dus ik heb nieuwe bevestigingspunten aan het frame moeten (laten) lassen.

Ow! oke, vandaar..
Maar het gaat nog lastig worden benk bang, maar geeft nie, heb ik weer een uitdaging :D
Bedankt iig voor de tips/hulp! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan