Na het monteren van een 12V aansluiting op m'n FJR1300, was het vervolgens tijd om mijn Zumo 660 netjes te voorzien van een 12V stekker.
De standaard draadboom is veel te lang voor m'n FJR1300; ik wil de Zumo op het stuur monteren en via de accessoire-plug voorzien van spanning. Alle communicatie etc. zal via Bluetooth gaan verlopen, dus ik heb alleen de 12V nodig.
Foto 1: Draadboom (ruim) op lengte afgeknipt, isolatie gedeeltelijk verwijderd.
Foto 2: Zoals je ziet, zitten er 2 aparte adergroepen in de kabel. Met een multimeter nagemeten, en de rood/zwarte combinatie komt overeen met de gezekerde 12V aansluiting aan het uiteinde van de draadboom.
Foto 3: Isolatie verder verwijderd, andere draadjes weggeknipt. Daarna een trek-ontlasting gefabriekt met een Ty-Rap. Deze komt later in de BMW-stekker te zitten.
Foto 4: Detail-opname van de BMW-stekker. Ik heb een nokje uit de stekker moeten knippen om e.e.a. netjes te kunnen monteren.
Foto 5: Garmin Zumo 660 houder, voorzien van BMW-stekker. Ik heb de kabel bewust een "slag" langer gemaakt dan strikt nodig. Dan wordt de kabel bij de Zumo-houder minder belast. Ook kan ik de houder evt. links op het stuur zetten als ik een camera midden op het stuur zou willen zetten.
Foto 6: Het eindresultaat - ik ben er heel tevreden mee!
Nou, dit was het weer. Hopelijk heeft iemand er iets aan.
En denk eraan: 2x meten, 1x boren/knippen Veel navigatie-plezier
De standaard draadboom is veel te lang voor m'n FJR1300; ik wil de Zumo op het stuur monteren en via de accessoire-plug voorzien van spanning. Alle communicatie etc. zal via Bluetooth gaan verlopen, dus ik heb alleen de 12V nodig.
Foto 1: Draadboom (ruim) op lengte afgeknipt, isolatie gedeeltelijk verwijderd.
Foto 2: Zoals je ziet, zitten er 2 aparte adergroepen in de kabel. Met een multimeter nagemeten, en de rood/zwarte combinatie komt overeen met de gezekerde 12V aansluiting aan het uiteinde van de draadboom.
Foto 3: Isolatie verder verwijderd, andere draadjes weggeknipt. Daarna een trek-ontlasting gefabriekt met een Ty-Rap. Deze komt later in de BMW-stekker te zitten.
Foto 4: Detail-opname van de BMW-stekker. Ik heb een nokje uit de stekker moeten knippen om e.e.a. netjes te kunnen monteren.
Foto 5: Garmin Zumo 660 houder, voorzien van BMW-stekker. Ik heb de kabel bewust een "slag" langer gemaakt dan strikt nodig. Dan wordt de kabel bij de Zumo-houder minder belast. Ook kan ik de houder evt. links op het stuur zetten als ik een camera midden op het stuur zou willen zetten.
Foto 6: Het eindresultaat - ik ben er heel tevreden mee!
Nou, dit was het weer. Hopelijk heeft iemand er iets aan.
En denk eraan: 2x meten, 1x boren/knippen Veel navigatie-plezier