Foto,s van motoren die er toe doen

amatech

Rookie
20 nov 2018
1
0
Hallo iedereen, wie zou mij kunnen helpen aan enkele mooie(rechten vrije) foto,s van motoren die er toe doen ?
Denk hierbij aan cafe racers , bobbers , en of naafbestuurde specials als bijv: Vyrus, XTR of creaties van bijv Roland Sands.
Wil de foto,s gebruiken voor een leuke kalender ...
 
Caferacers en bobbers doen er over het algemeen helemaal niet toe.....:r:r

Ze brengen over het algemeen geen nieuwe technieken en leveren ook geen historische prestaties.
 
"There can be only one...."



r4.thumb.jpg.dd749eef8fe2aa68d12b82c99f0235da.jpg


Door mij gemaakt
Als je 'm voor persoonlijk gebruik gebruikt, rechtenvrij
Als je je calender gaat verkopen stuur maar ff een PM
 
There is only one.....

Honda CB750 - Wikipedia

Under development for a year,[22] the CB750 had a transverse, straight-four engine with a single overhead camshaft (SOHC) and a front disc brake, neither of which was previously available on a mainstream, affordable, production motorcycle. Having a four-cylinder engine and disc brake, along with the introductory price of US$1,495[23] (US$9,977 in current money), gave the CB750 a considerable sporting performance advantage over its competition, particularly its British rivals.
Cycle magazine called the CB750, "the most sophisticated production bike ever", on the bike's introduction.[23] Cycle World called it a masterpiece, highlighting Honda's painstaking durability testing, the bike's 120 mph (190 km/h) top speed, the fade-free braking, the comfortable ride, and excellent instrumentation.[22]
The CB750 was the first modern four-cylinder machine from a mainstream manufacturer,[24] and the term superbike was coined to describe it.[4][9] Adding to the bike's value were its electric starter, kill switch, dual mirrors, flashing turn signals, easily maintained valves, and overall smoothness and low vibration both under way and at a standstill. Much-later models from 1991 included maintenance-free hydraulic valves.
Unable to accurately gauge demand for the new bike, Honda limited its initial investment in the production dies for the CB750 by using a technique called permanent mold casting (often erroneously referred to as sandcasting) rather than diecasting for the engines[25] – unsure of the bike's reception. The bike remained in the Honda line up for ten years, with a production total over 400,000.[26]
Honda CB750 - Wikipedia


db
 
Poser topic???? *O**O**O**O**O**O**O*:]:]:]:]:]:]:]:]

Het is een iconische Honda. Die doen er toe :+

Mag worden verkocht zonder problemen. :Y

12616_1078628.JPG
 
Deze "motorfiets" was en is belangrijk en doet er toe:

Honda_Super_Cub_with_watering_can.jpg



Voorderest kan je met de meeste zoekmachines wel op rechtenvrije foto's van motoren zoeken die naar jouw smaak zijn...
 
Harley heeft geen innovatie doorgevoerd sinds 1935. Als je een HD zoekt die er toe doet kom je uit bij de liberator.

Voor wat betreft techniek verdienen de eerste desmodromische (sp) motoren een plekje. Daarna de eerste overhead cam motoren.

db
 
Harley heeft geen innovatie doorgevoerd sinds 1935. Als je een HD zoekt die er toe doet kom je uit bij de liberator.

Voor wat betreft techniek verdienen de eerste desmodromische (sp) motoren een plekje. Daarna de eerste overhead cam motoren.

db
Vind Desmo niet echt iconisch, het heeft de wereld niet veranderd.

Voertuigen die beschikbaar waren voor de massa of een belangrijke rol speelden in films of sport evenementen zijn meestal iconisch. Een motor zoals de XT500 vind ik iconisch omdat hij veel verkocht (dus bekend) is en de eerste 2 Dakar's heeft gewonnen. CB750 netzo, prestaties voor een schappelijke prijs. Techniek alleen maakt het nog geen icoon. :)
 
En daarbij was het eerste desmodromische motorblok bedoeld voor een motorboot, daarna in auto's en 50 jaar na de uitvinding ging Ducati er pas mee aan de haal. Iconisch? Voor mij een Honda rc166 of een Ducati 851. Motoren die op het moment van uitkomen een succesvolle periode in de racerij kenden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan