Foto topic IDM Assen 2010

SportsPhotography

MF veteraan
30 apr 2008
3.336
0
Heerenveen
Weinig Nederlanders in het perscentrum zelfs de cracks welke er tijdens de ONK's normaal gesproken zijn, blijven voorlopig nog afwezig.
Wellicht dat er toch nog wat forummers zijn die net als mij plaatjes aan het knippen zijn.
Join in.

Bob "Bobblicious" Withag
64jn78.jpg


Barry Veneman
2hi8nxt.jpg


Groen en oranje gaan wel samen
25hk39u.jpg


WSBK deelnemer Max Neukirchner op de Ten Kate race products geprepareerde Blade
213gr3b.jpg


2mo9s8k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie ploaties!

Heb vandaag ook de trainingen gekeken.
Lekker weertje hoor.

Wel een paar rare valpartijen.
Heel wat mensen waren aan het rollen over het gras tussen de GT en het begin van de pitstraat. :?
Helaas zat ik steeds de verkeerde kant op te kijken, dus snapte niet helemaal hoe dit kwam.
 
Mooie ploaties!

Heb vandaag ook de trainingen gekeken.
Lekker weertje hoor.

Wel een paar rare valpartijen.
Heel wat mensen waren aan het rollen over het gras tussen de GT en het begin van de pitstraat. :?
Helaas zat ik steeds de verkeerde kant op te kijken, dus snapte niet helemaal hoe dit kwam.

Wat ik hoorde was dat er een machine een vloeistof lekte ( #86 IDM Supersport ) deze rijder kreeg meerdere malen een vlag, maar kwam niet binnen. Na een valpartij voor de GT waar een motor op het gras lag heeft een marshal gekeken tussen Ramshoek en GT wat daar lag.
Uiteindelijk is er een code rood gekomen en is de olie opruimingswagen geweest en is er schoongemaakt.
Tenminste dit heb ik min of meer meegekregen.
 
Gisteren was het weer beter voor pitlane foto's blauwe lucht en her en der wat wolken en wat contrails achter gelaten door vliegtuigen.

Het verschil tussen deelnemers uit een groot kampioenschap en een klein kampioenschap.
De rijder is niet alleen aan het rijden, maar sleutelt ook mee.

2mg732c.jpg


Regen was voorspelt, tenminste voorspelt de verbazing was bij mij groot toen de zon 's middags begon te branden. Warmte maakt dorstig zo ook bij deze rijder.

30bn1n9.jpg


Foto techniek: normaal zou ik dit soort foto's op het tweede gordijn maken ( bij gebruik van de flits ), echter gebruik zonder kan een leuk effect geven.

2jb2j6c.jpg
 
Mooie foto's weer sport's!
Ben wel benieuwd morgen naar de wedstrijden en naar wat Barry gaat presteren, ga dit jaar voor de 2e keer kijken naar het idm...is me vorig jaar erg goed bevallen *D

Mooie races, een relaxte sfeer, je kunt gaan zitten waar je wilt, pitwalk en dat allemaal voor maar 18 euro...super dat idm!
 
Mooie foto's weer sport's!
Ben wel benieuwd morgen naar de wedstrijden en naar wat Barry gaat presteren, ga dit jaar voor de 2e keer kijken naar het idm...is me vorig jaar erg goed bevallen *D

Mooie races, een relaxte sfeer, je kunt gaan zitten waar je wilt, pitwalk en dat allemaal voor maar 18 euro...super dat idm!

Kreeg enkel een licht MotoGP gevoel op het einde van de dag waar je pas word gescant.
Voor de rest een erg leuk kampioenschap met erg veel potentieel, volle startvelden, in de SBK klasse een serieuze aanpak om het groot te maken en enkele schitterende machines.
De KTM heeft naast een monsterlijk uiterlijk ook een mooi geluid had verwacht dat het problemen zou opleveren, maar laat ze in Baggerhuizen ook maar meegenieten :D
 
goed bezig sports *O*


biere zit ook zondag in Drachten, hopenlijk zit dan ook het weer een beetje mee.
vandaag 2 X een beetje regen gehad en verder droog met stevige bries.
met een beetje mazzel komt mijn collega door de eerste eliminatieronde heen en veroorzaakt dan wat frustaties bij grote teams met dikke blokken, 2.4 L tegen 5-8 L blokken :) .
hij is volgens mij de enige met 4wdrive.
vandaag wel een record zien sneuvelen op de dragstrip voor het eerst onder de 4sec op de 1/4
voor je "dutch finals drachten 2010" kan zeggen is de wagen al klaar met zijn run :+
 
goed bezig sports *O*


biere zit ook zondag in Drachten, hopenlijk zit dan ook het weer een beetje mee.
vandaag 2 X een beetje regen gehad en verder droog met stevige bries.
met een beetje mazzel komt mijn collega door de eerste eliminatieronde heen en veroorzaakt dan wat frustaties bij grote teams met dikke blokken, 2.4 L tegen 5-8 L blokken :) .
hij is volgens mij de enige met 4wdrive.
vandaag wel een record zien sneuvelen op de dragstrip voor het eerst onder de 4sec op de 1/4
voor je "dutch finals drachten 2010" kan zeggen is de wagen al klaar met zijn run :+

Geen IDM dus.
Ik neem aan dat je over 14 dagen wel in Joure bent?
 
dat is wel de bedoeling :Y


heb de flyer ook op het werk opgehangen :)


Dan zien we elkaar daar vast wel weer. Vorig jaar viel het samen met het IDM ik kon toen maar een dag, maar was liever naar het IDM gegaan toen. Dit jaar maar eens concentreren op het driften en de sprongen. Het parcours na de start is afgezet met foto onvriendelijke linten en blauwe zakken. Vind dat soort "eyecatchers" persoonlijk verschrikkelijk om te zien op een foto. Ze vallen zo op, maar genoeg alternatieven om dat op te lossen. Bijna in Assen jij succes op de dragstrip en de bezoekers van het IDM veel kijkplezier. Voor slechts 18 eurootjes een zeer uitgebreid dagje racen kijken bijna geen geld.
 
Hoeveel mensen komen er eigenlijk naar IDM,heb ook even getwijfeld om te gaan maar vindt 170km net wat te ver.
Staan geen vidiwalls heb ik begrepen van de organisatie wat ik dan wel weer zonde vindt maar goed het kost dan ook maar 18 euro en het gaat voornamelijk om de beleving.Daarom vindt ik enige drukte wel prettig.
 
Hoeveel mensen komen er eigenlijk naar IDM,heb ook even getwijfeld om te gaan maar vindt 170km net wat te ver.
Staan geen vidiwalls heb ik begrepen van de organisatie wat ik dan wel weer zonde vindt maar goed het kost dan ook maar 18 euro en het gaat voornamelijk om de beleving.Daarom vindt ik enige drukte wel prettig.

De races waren mooi veel rode vlaggen gehad vandaag waardoor alles uitliep. Na de sbk race 2 ben ik weggegaan toen liep het al 3 kwartier achter. De 125cc is volgens mij net een half uurtje klaar. Voor wat betreft er een keer naar toe gaan zal in Nederland moeilijk worden er gingen geruchten dat dit het laatste optreden van het IDM in Assen was. 40000 bezoekers in Schleiz hier een paar honderd. Ik kan enkel zeggen spijtig als het zou vedwijnen schitterend kampioenschap en Nederlandse deelname. Het waren 3 mooie dagen op naar het einde alweer van seizoen 2010. Er komen nog wat foto's.
 
Ben vandaag toch heengegaan.
Het weer bleek erg mee te vallen.
Veel mooie races gezien.

Het aantal bezoekers was vergelijkbaar met een normale ONK race; zo op het oog.
Veel meer kan je er ook niet verwachten; zeker met al die evenementen vandaag (Cityracing; Sail; Lowlands etc).
 
ehxj0p.jpg


Bij het bekijken van de foto verbaasde het mij dat Muggeridge er niet af gevallen is.

24ax074.jpg


Riding like a champion

nbrdqr.jpg


Dit is waarom deze klasse SIDEcars heet part I.

15zfvt.jpg


Startgrid

bflvq.jpg


Klote bewolking, inflitsen toch leuk zo'n startgrid

28jdsus.jpg


SIDEcars part deux

8wb9jo.jpg


Onze olijke rus was er ook weer op zijn bontgekleurde Honda

2ed47xk.jpg


Meneer Hommersom zet de boel eventjes blank *ugh *ugh
Nog bedankt William :D

11l5rol.jpg
 
De races waren mooi veel rode vlaggen gehad vandaag waardoor alles uitliep. Na de sbk race 2 ben ik weggegaan toen liep het al 3 kwartier achter. De 125cc is volgens mij net een half uurtje klaar. Voor wat betreft er een keer naar toe gaan zal in Nederland moeilijk worden er gingen geruchten dat dit het laatste optreden van het IDM in Assen was. 40000 bezoekers in Schleiz hier een paar honderd. Ik kan enkel zeggen spijtig als het zou vedwijnen schitterend kampioenschap en Nederlandse deelname. Het waren 3 mooie dagen op naar het einde alweer van seizoen 2010. Er komen nog wat foto's.

Paar honderd,zeg maar 1000 man is inderdaad niet zo veel,te vergelijken met zeg maar de paasraces schat ik.
Zonde,dat ze Assen misschien niet meer aan doen.Is de enige manier om de RC8´s te zien en horen.Helaas waren ze er niet bij op de Rizla racing day.
Heb je nog strakke plaatjes van de kTm
 
vond de crash van Nelson behoorlijk heftig, eerste berichten zijn dat hij oke is maar voor de zekerheid naar het ziekenhuis is gebracht voor extra controle.

1071445966_6_BJEb.jpeg


(rest staat op de site)
 
Terug
Bovenaan Onderaan