Foto topic van Tomcat_

Ff een opwarmertje, paasweekend was de elmia customshow in Jönköping.
Ik kon niet maar een kollega is geweest en heeft foto's gemaakt. Ik zal ze in het weekend plaatsen.

Marco
Graag want ik denk dat ik, even afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse, verstek moet laten gaan.
 
Test,

IMG_20190422_143236.jpg
 
Zoals ik eerder schreef was het paasweekend de elmia custom motor show. DE zelf/ombouw show van skandinavië voor motorvoertuigen.
Ikzelf kon niet maar een kollega ging wel. Zijn vader heeft een bedrijf dat nieuwe karosseriën en chassies maakt van de '32 Ford roadster en 5 window.
Het zijn een paar random foto's. Die vwb detail en kwalitiet niet kunnen tippen aan die van Tomcat maar ja, beter iets dan niets.

IMG_20190422_143220.jpg
IMG_20190422_143229.jpg
IMG_20190422_143347.jpg
IMG_20190422_103412.jpg
 
Jammer dat ze vaak bij een café racer ombouw vasthouden aan het 16” achterwiel, zoals de Yamaha hierboven.
En dan zo’n dikke worst eromheen. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier veel motoren zonder voorspatbord, of achetrspatbord.. die mis je echt wel als je gaat rijden..
en motoren met uit verhouding dikke banden 'want mooi'..
Kan me niet voorstellen dat het nog normaal stuurt..
 
Het zijn voornamelijk show/mooi weer fietsen. Dus geen spatbord is niet zo’n probleem maar een caferacer is bedoelt om ‘m zo snel mogelijk te maken en hard mogelijk te kunnnen rijden.
Met zo’n worst lukt dat niet.
Sjopper/ bobber kan wel zo’n worst hebben die zijn toch niet gemaakt om de bocht om te knallen.

Verders wel is de afwerking van de fietsen wel netjes :t
 
Het zijn voornamelijk show/mooi weer fietsen. Dus geen spatbord is niet zo’n probleem maar een caferacer is bedoelt om ‘m zo snel mogelijk te maken en hard mogelijk te kunnnen rijden.
Met zo’n worst lukt dat niet.
Sjopper/ bobber kan wel zo’n worst hebben die zijn toch niet gemaakt om de bocht om te knallen.

Verders wel is de afwerking van de fietsen wel netjes :t
ik heb er echt niets mee ,ik vind t meestal jammer van de fietsen waarvan ze gemaakt zijn, smaak he´,dat heb ik n.l niet;)
 
Ik kan het wel waarderen, maar dan moet het wel mooi gedaan zijn.
Niet zoals de vele matzwarte verslepen K100's met zo'n 13 in een dozijn plat china zadeltje erop die je vaak op MP
te koop ziet voor veels te veel geld.
 
Zoals ik eerder schreef was het paasweekend de elmia custom motor show. DE zelf/ombouw show van skandinavië voor motorvoertuigen.
Ikzelf kon niet maar een kollega ging wel. Zijn vader heeft een bedrijf dat nieuwe karosseriën en chassies maakt van de '32 Ford roadster en 5 window.
Het zijn een paar random foto's. Die vwb detail en kwalitiet niet kunnen tippen aan die van Tomcat maar ja, beter iets dan niets.
Nou nuo nou, wat een bescheidenheid...................véél betere foto's dan die van mij. Betere belichting en veel minder ruis.
Maar waar het on gaat, echt leuke foto's van leuke motoren. Heel hartelijk dank voor het delen!!!!!
Tja, omgebouwde motoren blijft altijd smaak gevoelig, wat de één mooi vind vind de ander niks, en dat mag gewoon.

Ondertussen ben ik op vakantie in Gran Canaria. En geloof het of niet uitgerekend nu meende het griepvirus me te moeten bespringen. '('(;(:(
En het lukte om ook m'n vrouw te besmetten, kortom echt gezellig zo. Nog helemaal niks gezien of gedaan, alleen het hotel.

Dan nu maar weer eens verder met de plaatjes als dat lukt.
Ducati
425)
1390190


426)
1390191


Honda CB 750 enkelnokker. Zo te zien niet zo heel veel aan veranderd.
427)
1390192



428)
1390193
 
Yup, probeer een excursie naar de binnenlanden te doen en grotwoningen te zien, erg de moeite waard..
eet de lokale aardappeltjes met mojo-saus en als je veel vis wil zien ga dan de zee in en snipper 2 plakken brood om je heen....
 
Beterschap en hopelijk kan je toch nog een beetje genieten daar.
Ik kan je geen tips geven over Gran Canaria, behalve dat je moet zorgen dat je bier niet lauw wordt.
Meer kan ik me er niet van herinneren eigenlijk :$.

ohja, en iets met een jeepie huren, die te heet werd..... en koelvloeistof die overal zat... behalve in de motor _O-

maar dan heb ik het ook over meer dan 20 jaar geleden 8-)
 
Kawasaki ZRX1100
429)
1390343


430)
1390344


431)
1390345


Mooi gedaan. Alleen vind ik persoonlijk het origineel mooier. In deze uitvoering vind ik het blok er te modern uitzien.
 
Moderne Triumph 2 cilinders heb ik helemaal niks mee. (Dit in tegenstelling tot de 3 cilinders)
432)
1390347


433)
1390348


Als laatste vandaag een zeker niet allerdaagse fiets, namelijk een Buell. Zijn van zichzelf al bijzondere dingen, en dat is hier nog wel wat, eh meer bijzonder gemaakt.
434)
1390349


435)
1390350
 
Een bruin zadel en banden waar je geen bocht mee om komt, waarom nou weer?
Blijkbaar vind iemand anders dat dit zo "moet" en dit "mooi".
Persoonlijk denk ik daar anders ook over. Maar als ik van de beurs alleen de foto's gepost zou hebben waar ik geen commentaar op heb, dan had ik er denk ik geen een kunnen publiceren. En dan wordt het ook wat saai hier.

Vandaag eerst een Moto Guzzi uit de V-50 categori. Ook hier weer de bruine zadels en ballonbanden waarover al is geklaagd
440)
1390868


Dan is onderstaand een oude Honda CB450 volgens het bordje. (het Black Bomber type blok)
Tsjonge wat moet ik daar nou over schrijven. Laat ik dat maar niet doen.
441)
1390869


442)
1390870


Dan een Yamaha TR1
443)
1390872


En dan voor de afwisseling deze.
Wat is dit allemaal precies?
444)
1390873


445)
1390874


446)
1390875


Morgen zal ik geen foto's plaatsen. Dan de paat laatste foto's van deze show.
 
Die laatste is weinig mis mee. Het lijkt mij een Suzuki blok. Alleen het kuipje is niet mijn smaak maar verder is het een keurige motorfiets. Die Guzzi V50 is gewoon weer verpest. Het zijn heerlijke stuurfietsjes en dat is nu gewoon verpest, all show and no go.
 
Blijkbaar vind iemand anders dat dit zo "moet" en dit "mooi".
Persoonlijk denk ik daar anders ook over. Maar als ik van de beurs alleen de foto's gepost zou hebben waar ik geen commentaar op heb, dan had ik er denk ik geen een kunnen publiceren. En dan wordt het ook wat saai hier.

Vandaag eerst een Moto Guzzi uit de V-50 categori. Ook hier weer de bruine zadels en ballonbanden waarover al is geklaagd
440)
Bekijk bijlage 1390868

Dan is onderstaand een oude Honda CB450 volgens het bordje. (het Black Bomber type blok)
Tsjonge wat moet ik daar nou over schrijven. Laat ik dat maar niet doen.
441)
Bekijk bijlage 1390869

442)
Bekijk bijlage 1390870

Dan een Yamaha TR1
443)
Bekijk bijlage 1390872

En dan voor de afwisseling deze.
Wat is dit allemaal precies?
444)
Bekijk bijlage 1390873

445)
Bekijk bijlage 1390874

446)
Bekijk bijlage 1390875

Morgen zal ik geen foto's plaatsen. Dan de paat laatste foto's van deze show.


gewoon lekker plaatsen die lelijke meuk :+ dat niet iedereen t mooi vindt (ik ook niet) maakt toch niet uit , t kan alleen maar weer beter worden;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan