Foto topic van Tomcat_

De straat uitvoeringen van MV Agusta waren 4-cilinders, losjes gebaseerd op de "oude" 4-cilinders racers waar ze tot +/- 1965 mee geraced hebben, vanwege toenemende concurrentie van Honda ging men toen toch maar overschakelen naar 4 kleppen per cilinder, maar dan wel 3-cilinder blokken. Nog weer een paar jaar later ging men dan alsnog over naar een 4-cilinder, dit om dan weer te proberen de oprukkende tweetakten weerstand te bieden.
De oude racers en de straatuitvoeringen hadden 2 kleppen per cilinder.
 
Yamaha RD 350 ypvs
453)
1399566


Ariel
454)
1399567


Dies ist keine BMW, aber was ist es???
455)
1399568
 
ZF-58-08 ?
Bestaat niet volgens de RDW. En nee, ik zou niet weten wat het is. Misschien een rus met een EMW logo op de tank?

EDIT: het lijkt wel of er "Blij met werk" op het logo staat. _O-
 
Laatst bewerkt:
Riep er iemand iets negatiefs over een MV B| ?.....
Maar je hebt wel gelijk, je “moet” de voorganger hebben , de 750S. Is mooier, vind alleen de vormgeving van de uitlaten vd America veel gaver.
Maar héé, ik maak er wel ruimte voor in de schuur. Gooi wel een kawa of Suzuki naar buiten :+
In 2011 in het MV museum geweest, als ik de pc weer aanslinger zal ik paar plaatjes posten...
 
Dit is een Chang Jiang.
Deze heb je in diverse smaken, kenmerkend voor Chang is dat de onsteking niet voor op de nokkenas zit, waar je volgens de chinezen niet goed bij kan, maar boven de linker cilinder, onder het kapje hier op de foto te zien.

Ook weer duidelijk. Ik dacht dat 't iets van een olie vuldop was.
 
Ik vind het gerust leuke dingen, net als dnepr heb je ze in verschillende kwaliteiten.. maar dan wel met een fatsoenlijke dubbeloplopende voorrem(ja ga ik weer5..) er in..
 
Op speciaal verzoek van Kawasuz spring ik over van de hak op de tak.
Ik ga verder met foto's van de (Classic) Superbike Meeting in Uithoorn op 16 juni 2019.
Wat mij betreft een geweldig gebeuren. Het weer was behoorlijk met kans op een buitje. Dus regenpak maar meegenomen. Want dan heb je het niet nodig. Diverse mensen uit Noord-Holland hebben op de heenweg wel een buitje te verwerken gekregen.
Ik dacht laat ik dit keer wel eens zorgen dat ik er op tijd ben. Om half 11 was ik er en daarna heb ik diverse mensen gesproken (gezellig) en de volgende foto's gemaakt:

Honda CB 750 enkelnokker
473)
1402098


Martin Kawasaki
474)
1402099


Kawasaki met speciaal frame, maar wat voor frame kon ik zo niet ontdekken.
Wel dat deze "Blessed By the Gods of Speed" is.
475)
1402100


476)
1402101
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan