Foto topic van Tomcat_

Dan ga ik nu de foto's van het Nationale Veteranen Treffen, gehouden op 21 september 2019 te Woerden, posten.
Nadrukkelijk vermeld ik hierbij dat er foto's van mezelf maar ook van mijn collega bij zitten.

's Ochtends is alles nog rustig en leeg op deze Zündapp na dan
821)
Bekijk bijlage 1432745

De standhouders zijn er al wel helemaal klaar voor
822)
Bekijk bijlage 1432746

Maar na enige tijd verschijnt er voor mijn collega een bekende op het toneel
823)
Bekijk bijlage 1432747

824)
Bekijk bijlage 1432748

En de Suzuki GS850 kon worden vastgelegd.
825)
Bekijk bijlage 1432750

Daar zit wel wat patina op
826)
Bekijk bijlage 1432749
Een Echte BRIK
 
BMW
827)
IMG_0002.JPG


BMW, Honda Gold Wing, Yamaha XJ900
828)
IMG_0003.JPG


Ural / IMZ
829)
IMG_0004.JPG


830)
IMG_0005.JPG


831
IMG_3765.JPG
 
Ik vind een S7 toch mooier, zeker in dat malle groen. De S8 is meer een normale motorfiets maar dan onderpowerd en onbetrouwbaar. Hoewel dat laatste voor Engelse begrippen relatief is.
 
Prachtige foto's wederom! Dat RE5 zijspan heb ik al meerdere keren op MF voorbij zien komen, echt een parel om te zien.
Hier een link naar een boel foto's van het Barbers Vintage evenement in Amerika, wat nu gehouden word.
Ik ben er zelf natuurlijk niet, maar zag het op ZRXOA voorbij komen.
2019 Barber Vintage Festival

Veel kijkplezier. :)

rare Amerikanen..."Vintage"? ik zie veel plastic en niks van pre-1960.
 
Leuke foto's.
Die Honda is een bekende hier van het forum. Leuk om iemand zo te spreken en de resultaten van wat je gemaakt hebt zien worden in het echt te zien.
De XS heb ik volgens mij wel op de foto, de 750 met kuip heb ik gemist, helaas. Heel erg eind jaren 70 zo'n kuip, heel herkenbaar.

Vandaag Honda 4 takt, eerst 4 cilinders 500 cc zo te zien.
848)
IMG_0017.JPG


Een CB 550 met op de achtergrond een CB 650. Precies zo als ik ook heb gehad.
849)
IMG_0018.JPG


Dan een 50cc, let ff op de achtruitrijspiegel op de helm
850)
IMG_3776.JPG


851)
IMG_0019.JPG
 
Heeft iemand een idee waarom de Engelsen destijds de V-twin hebben laten liggen en zijn doorgegaan met de staande parralel-twin?
 
De Engelsen gingen voor vermogen. De V was alleen omdat je dan met dezelfde spullen die je al had een twee keer zo groot motorblok kon bouwen. En alles kleiner als 45 graden trilt. Een soort budget oplossing.
De Edward Turner Speed twin was een mooi compact ding ter grootte van een eencilinder en leverde een pak vermogen voor een vooroorlogse 500.
 
De Engelsen gingen voor vermogen. De V was alleen omdat je dan met dezelfde spullen die je al had een twee keer zo groot motorblok kon bouwen. En alles kleiner als 45 graden trilt. Een soort budget oplossing.
De Edward Turner Speed twin was een mooi compact ding ter grootte van een eencilinder en leverde een pak vermogen voor een vooroorlogse 500.
Dacht dat het ook met de koeling(problemen) van de achterste cilinder te maken had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan