Foto topic van Tomcat_

Tegen een mooi DAF achtergrond aan.


Et voilá

IMG-20200307-WA0014.jpeg
 
Vandaag een Express Radex 175S uit 1955.
Die Express Werke AG in Neumarkt in der Oberpfalz bauten von 1884 bis 1959 Fahrräder und Motorräder mit Einbaumotoren verschiedener Hersteller
Ik had er nog nooit van gehoord.
Wiki

1838)
Bekijk bijlage 1520048

1839)
Bekijk bijlage 1520049

1840)
Bekijk bijlage 1520050

1841)
Bekijk bijlage 1520051

1842)
Bekijk bijlage 1520052

1843)
Bekijk bijlage 1520054
Komt me bekend voor .
Mijn schoon pa heeft vroeger zo,n wapen gehad .
Was zijn eerste motor .
Hij schept er nu nog steeds over op dat waren nog eens tijden 175 cc .
Als tie goeie zin had wind mee van de brug af liept ie wel 85 km.
Maar hij moest hem helaas toch wel vaak naar huis duwen wegens een elektrisch probleemje .
 
Mooie fietsen die DKW's! M'n vader heeft een Block 200, rijdt toch flink anders dan 't nieuwere spul!
 
Een LM 1000, die heb ik ook een paar jaar gereden. Nieuw gekocht in 1990 in de UK en later als huisraad meegenomen naar NL
Zo'n Le Mans 1000 lijkt me echt een geweldige fiets.
Net zoals een Ducati koningsasser, in dit geval een 900 Super Sport.
1853)
HPIM3910_Ducati_900SS_Koningsasser.JPG


Panther uit 1951 te koop
1854)
HPIM3911_Panther.JPG


Suzuki T 350. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat het originele stuur is. Ziet er verder puntgaaf uit. Maar dat geldt voor de twee bovenstaande motoren ook.
1855)
HPIM3912_Suzuki_T350.JPG
 
Ik sta te kwijlen bij het zien van deze Suzuki T350. En ja, het stuur is m.i. niet origineel, maar vermoedelijk rijdt dit prettig voor de eigenaar.
 
In de us of a monteerde men ook veelal van die hogere sturen, ook op toer en sport fietsen alá z900 of gs1000, misschien (aan de reflectors op te voorvork te zien) is die Suzuki ook een us import
 
Dat lijkt mij gewoon het originele stuur. Zie je ook op alle brochures (maar die zijn dus Jap/USA) en ik heb ze vaker gezien. Misschien dat iemand zo'n jaarboekje heeft met motorfietsen die verkocht worden in het jaar duidelijkheid kan bieden. Ik heb ook al twee originele T350's gezien op origineel NL kenteken die een laag stuur hadden.
DSCF5807.JPG 1971-suzuki-t350-r-ad.png
 
Laat ik het anders zeggen, het stuur wat er standaard op zat bij mijn T350 (kleurstellingen blauw met wit) was een stuk lager en zonder tussenstuk.

Feit blijft dat het een mooie uitvoering is en ik hoop ooit weer zo'n motor in de garage te hebben.😊
 
Dat lijkt mij gewoon het originele stuur. Zie je ook op alle brochures (maar die zijn dus Jap/USA) en ik heb ze vaker gezien. Misschien dat iemand zo'n jaarboekje heeft met motorfietsen die verkocht worden in het jaar duidelijkheid kan bieden. Ik heb ook al twee originele T350's gezien op origineel NL kenteken die een laag stuur hadden.
Bekijk bijlage 1521829 Bekijk bijlage 1521831
Kijk, het stuur van de rode T350 zat er bij mij ook op.😁
 
Laat ik het anders zeggen, het stuur wat er standaard op zat bij mijn T350 (kleurstellingen blauw met wit) was een stuk lager en zonder tussenstuk.

Feit blijft dat het een mooie uitvoering is en ik hoop ooit weer zo'n motor in de garage te hebben.😊

Deze? Ben zelf bezig met een blauwe T350, maar ik heb wel het hogere stuur er weer op gezet :P slecht te zien, maar de reflectors horen er ook op te zitten; die had ik eraf gehaald omdat het boutje los zat en ik wilde het niet kwijtraken.
DSCF9683.JPG
En nu geef ik de regie weer terug aan Tomcat, voor ik het topic verder vervuil. :t
 
Mijn GS400 heeft ook zo'n soort stuur, denk dat Suzuki die wel vaker monteerde.
En terecht want ik vind het, vooral op zo'n klein motortje, heerlijk ruimte en een lekkere armhouding geven! Veel fijner dan die smalle stuurtjes die ze in de 90'er jaren zijn gaan monteren, en bij Yamaha al eerder...
 
En nu geef ik de regie weer terug aan Tomcat, voor ik het topic verder vervuil. :t
Lijkt me geen vervuiling maar mooie reactie met dito plaatjes. Mooi hoor.

Honda CB 900 F Bol d'Or. Althans ik neem aan dat het een 900 is als ik naar de oliekoeler kijk. Mooi gepolijst aluminium en gepoetste fiets.
1856)
HPIM3913_Honda_CB900F_Bol d'or.JPG


Kawasaki Z-1300 6 pitter
1857)
HPIM3914_Kawasaki_Z1300-6.JPG


Laverda 1000 Jota temidden van fraaie andere klassiekers.
1858)
HPIM3915_Laverda1000Jota.JPG
 
Die bmw mono's zie je eigenlijk ook niet meer.. zouden ze terug zijn naar Duitsland? (Zoals jawa's door de Tsjechen worden opgekocht?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan