Foto topic van Tomcat_

We beginnen met een droommotor. Een VF 1000 R in Rothmans kleuren. Prachtig ding!
211)
HPIM1429.JPG


Ducati Monster
212)
HPIM1430.JPG


Suzuki SV 650
213)
HPIM1431.JPG


GSX-R in Lucky Strike Kevin kleuren
214)
HPIM1435.JPG


En een Honda in Rossi kleuren
215)
HPIM1436.JPG


En dan de leukste van vandaag, een Moto Guzzi V35 Imola
216)
HPIM1437.JPG
 
Hee een mini LeMans *O*, maar wathebben ze met het zadel gedaan -O-.
M’n vader had een vf400 in rottmans kleuren, maar dat ding nooit echt goedlopend gekregen. Was wel een leuk toeren ding
 
Plaatje d’r bij gevonden*O*
Bekijk bijlage 1354208
Prachtig!!! Deze is qua verhoudingen nog mooier dan de VF1000.

De opmerking "ik ben niet zo van het nieuwe spul" begrijp ik helemaal. Het meeste is nét ff te nieuw en net ff te plastic.
Was er hier ook niet iemand met als ondertitel "Fairings are for homosexuals" of zoiets? Nou is dat natuurlijk veel te kort door de bocht, maar aan de andere kant vind ik een motor waarbij je het blok ziet vaak veel mooier. Dus na deze foto's, en dat zijn er niet zo gek veel meer, maar weer wat oudere en naaktere motoren wat mij betreft. Overigens, als je maar ff kan vandaag wel lekker gaan rijden, 15 graden in februari, heerlijk! Wel mogelijk nog wat pekelresten, dus poetsen na afloop.
Een vriend van mij heeft ook een VTR1000 maar dan de SP1. Mooi ding, maar ik vind de TL 1000 zeker zo ruig om te zien, en dan wel zicht op het blok, en laat deze nou toevallig net aan de beurt zijn. Bochten zijn niet eens roestig en mooie Yoshi pijp erop. Ooit in het verleden eens bij motorboer wezen kijken naar zo'n ding. Die zei ik zeg er niks over maar zal het hem zelf laten zeggen, ff starten en laten lopen binnen :o}):P
223)
HPIM1456.JPG


224)
HPIM1457.JPG


Het leuke aan de wat oudere V-maxxen is dat ze bijna altijd zijn veranderd met custom delen. Zie onderstaande versie. Ik geloof niet dat ik zelf deze kleur zou kiezen maar leuk is ie wat mij betreft zeker
225)
HPIM1458.JPG


Als laatste foto een Suzuki RF600. Verschil met de RF900 is uiteraard 300, maar dat bedoel ik dus niet. Zadel is in 2 gedeelten, en dat ziet er met de kleur ,ook mooi uit, en ook de handgrepen zijn anders. Mooi alleen jammer van die paarse streep en die paarse RF600 letters op de flanken
226)
HPIM1459.JPG
 
Zo’n TL1000 is zeker ook een mooie fiets, doet mij denken aan de ‘nuda’ versie’s van de Duc’s.
Je ziet meer blok en dat’s uiteindelijk waar alles om draait.
(Nu besef ik mij dat ik mijzelf een beetje tegenspreek, aangezien ik een Duc Paso ook wel kan waarderen 8)7)
 
TL1000 is zeker mooi, maar ze hadden wel een reputatie van een weggedrag wat hem redelijk link maakte.. De latere SV1000's waren wat dat betreft beter, hadden een sterker frame. Zelf heb ik het kleinere broertje gehad, de SV650. Mooi blokje en een lekkere v-twin brul! De mijne had de bijnaam "de japanse nep-ducati".
 
Jup de tl’s Hadden wel een reputatie, ook omdat er lange tijd eigenlijk geen vervangende schokbrekers voor waren. Zit achter een soort rotatie demper:?
Verder iets met klok en klepel... :z aangezien ik niet zo’n ding heb....

Met een sv1000 heb ik wel een een toerritje gehad, zat idd een fijne brul in en een boel koppel. De gpz moest dan wel een tandje of 2 terug zeg maar.... O-)
 
Jup de tl’s Hadden wel een reputatie, ook omdat er lange tijd eigenlijk geen vervangende schokbrekers voor waren. Zit achter een soort rotatie demper:?
Verder iets met klok en klepel... :z aangezien ik niet zo’n ding heb....

Met een sv1000 heb ik wel een een toerritje gehad, zat idd een fijne brul in en een boel koppel. De gpz moest dan wel een tandje of 2 terug zeg maar.... O-)[/QUOTE.

De rotatiedemper zat te dicht bij de uitlaat, werd daardoor te warm en kon uiteindelijk zijn werk niet meer doen.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, iets met immitatie Ducati. Ook Yamaha TRX 850 hoort in dat rijtje thuis. Yamaha was toch echt van de deltabox frame's. Op de TRX opeens een vakwerk frame.
Door met de plaatjes, helaas geen TRX gespot daar.
Wel een Honda CBX van de 2e generatie. En een Yamaha Thundercat.
227)
HPIM1460.JPG


RF 900, nee niet de mijne
228)
HPIM1461.JPG


Aparte uitlaat op de GSX-R
229)
HPIM1464.jpg


Een andere V-Max, maar wel weer oranje accenten.
230)
HPIM1466.JPG


En tot slot een Honda VTR 1000 SP1
231)
HPIM1467.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als Ducatist in hart en nieren (rij nu mijn 5e Duc) kan ik een VTR toch ook waarderen, pracht machine, technisch erg mooi gemaakt, esthetisch ook zeer verantwoord met auditief een fraai geluid. Die zou best bij mij in de garage mogen, overigens een RC8 ook van onze Oostenrijkse vrienden! Een TL, nee dat is echt mislukt qua design en rijvaardigheid

Het blijft natuurlijk allemaal gekopieerd maar toch, beter goed gejat uit Bologna dan slecht verzonnen! die uitlaat op GSX-R ook, a la een 916!
 
Yamaha YZF 1000 R Thunderace, zie ik niet veel meer
232)
HPIM1471.JPG


Waarom een motor verbouwen als je een brommer hebt? Hier is iemand creatief op de choppertoer gegaan
233)
HPIM1475.JPG


De rotonde bij de Mac zag er zo uit
234)
HPIM1476.JPG


Deze stevige meneer heeft een stevige motor nodig om eens lekker te accelereren, vandaar de Busa met de verlengde achterbrug
235)
HPIM1477.JPG


Yamaha FZX 750 Fazer
236)
HPIM1478.JPG
 
Waarom een motor verbouwen als je een brommer hebt? Hier is iemand creatief op de choppertoer gegaan
233)

Met dubbele uitlaat _O-
 
De geschiedenis van Buell blijft bizar. Het merk spreekt men niet echt aan maar zijn zeker aparte motoren
237)
HPIM1481.JPG


De eerste Yamaha R1 is al weer redelijk op leeftijd, dat kan best hier
238)
HPIM1484.JPG


239)
HPIM1485.JPG


240)
HPIM1486.JPG


Suzuki RF 600. Ook hier kan Suzuki het weer niet laten met die paarse letters, streeep en wielen.
241)
HPIM1487.JPG


OK, naar huis dan maar met mijn Suzuki GSX 750 ES
242)
HPIM1488.JPG


Na al dat motorgeweld daalt het stof neer en wordt het weer rustig op de dijk naar huis
243)
HPIM1492.JPG
 
Leuk foto 236!! Zo'n fazer heb ik ook nog gehad, een rode, want die gaan harder.

Marco
 
6 mei 2018, Nieuwerkerk aan den IJssel, HMV classic demo

We beginnen met een paar interessante motoren op de patkeerplaats, niet bepaald des HMV's (want ant-japans) maar wellicht daarom des te leuker.
En echte Honda CX 500
244)
IMG_4359.JPG


Honda CB 1300 in het mooie nostalgische rood/wit
245)
IMG_4360.JPG


246)
IMG_4371.JPG


247)
IMG_4361.JPG



248)
IMG_4362.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan