Foto topic van Tomcat_

Op één of andere manier trekken die Guzzi’ s steeds meer m’n aandacht.
Misschien komt het dat ik eens bij het Guzzi museum heb staan wachten en dat ik een hoop gebulder uit de bergen hoorde komen van een aantal Duitse guzzisten die ook kwamen kijken.
Vergeet ik vast nooit meer *O* dat geluid.
 
@Bowler Dat is zeker wel de bedoeling. Ik vind het altijd mooi om nog eens te kunnen nagenieten, want de tijd gaat snel. Ook ga ik als ik foto's maak bewuster kijken, ook door de opmerkingen die ik hier krijg. Helaas kan ik niet de hele dag want ik wordt in de loop van de middag bij een feestje verwacht waar ik echt niet onderuit kan.
Afgelopen weekend wilde ik naar de SAM in Etten-Leur maar de combinatie van regenbuien en een verkoudheid heeft me er van weerhouden om te gaan.
 
YAmaha SR 250/500
749)
HPIM3022__Yamaha SR500.JPG


Yamaha XS 650
750)
HPIM3024_Yamaha XS650.JPG


RAP SV Imperial
751)
HPIM3025_Rap SV Imperial.JPG
 
Op spatbord en kleur na vind ik het wel kloppen. Al moet eigenlijk bij een 916 kontje de uitlaten onder het zadel uitkomen en dat luchtfilter, vast van een vrachtwagen afkomstig!
1568269326891.png
 
Ik vind die CBX een verkrachting van een mooie motor. UItlaat is niks en die vertikaal staande achter schokker verstoort ook alle lijnen. Nog daargelaten of dit wel de meest effectieve plaatsing is. Luchtfilter is ook nauwelijks discreet te noemen. Ziet er uit of iemand een platgereden CBX met een goed blok erin wat heeft opgekalefaterd. Maar goed, is een persoonlijke mening. Ieder zijn meug. :t
 
Zie nu pas dat de voor en achterkant compleet van een 916 afkomen. En ja die lijn van de achterveer klopt totaal niet, maarja anders kwam hij niet uit met het luchtfilter...... hij kon ook geen kleinere vinden......
 
Ik had zelf een VFR achterbrug & velg ingebouwd ook de voorvork Honda USD ? en zeker geen zitje van 916 dat is al zoveel gebruikt
er zijn vast wel andere modellen en teveel ROOD jammer van al dat werk
 
Onderstaande plaatjes zullen wel minder reacties veroorzaken denk ik zo.
Munch 4 1200 TTS. Die zijn volgens mij ook geen van allen precies hetzelfde
761)
HPIM3038_Munch 4 TTS.JPG


762)
HPIM3039_Munch 4 TTS.JPG


CBX 2e generatie
763)
HPIM3040_Honda CBX.JPG


Harley. Daar heb ik geen verstand van, die typebrei is echt enorm. Maar dit is wel een vrij bijzondere vwb de samenstelling
764)
HPIM3041_Harley-Davidson Sportster.JPG
 
Aan een Munch kun je niet veel verkloten, dat is van zichzelf al een onooglijk geval, maar zodanig dat het bijna weer mooi is! En die CBX 2e generatie is netjes zo!
 
Toevallig in Dodewaard het blauw met witte hondaatje met enkelzijdige voorwiel ophanging gefotografeerd? :)
 
Toevallig in Dodewaard het blauw met witte hondaatje met enkelzijdige voorwiel ophanging gefotografeerd? :)
Jazeker! Want???
Dan ben jij er dus ook geweest.
Wp voorvork oplossing heeft destijds uitgebreid in de bladen gestaan. Leek mij een erg logisch oplossing. Maar blijkbaar zitten er toch ook nadelen aan. Moet mn foto's ff met andere pc overzetten want dslr heeft compact flash en die past niet op notebook en losse kaartlezer werk niet met W10.....
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me die vork nog wel herinneren. Dat is ergens in de jaren '80 geweest. Op zich is het niet heel gek, het is een prisma geleiding die ook op heel veel machines (uit de werkplaats) zit. Dus een beetje zwaar en spelinggevoelig, regelmatig stellen tussen speling en stick slip.
Er zijn ook open versies van geweest. Ik dacht eigenlijk dat het een Bakker product was.
 
Die tiger heeft dezelfde voorrem (met iele verbindingsstang) als de triumph die ik van 't weekend in Hamm zag, is origineel triumph?
 
Ja, dat is origineel Triumph, gebruikt vanaf modeljaar 1969. BSA gebruikte ze ook trouwens.
Modeljaar 1967 en 68 zien er iets anders uit, maar zijn in feite hetzelfde.
Hier het '67 en '68 model:
1568740330920.png
 
Ik kan me die vork nog wel herinneren. Dat is ergens in de jaren '80 geweest. Op zich is het niet heel gek, het is een prisma geleiding die ook op heel veel machines (uit de werkplaats) zit. Dus een beetje zwaar en spelinggevoelig, regelmatig stellen tussen speling en stick slip.
Er zijn ook open versies van geweest. Ik dacht eigenlijk dat het een Bakker product was.
Arie Molenaar reed in 1991 op deze motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan