Foto topic van Tomcat_

Persoonlijk ben ik nooit fan geweest van het design van de Zündapps,
Niet dat ze kwalitatief slecht waren, maar gewoon mijn ding niet.
 
Mooi dat er toch nog geïnteresseerden zijn. Ik ga gewoon vrolijk door hoor.
Om van de Zündapp brommers (sorry....:$....) naar de motoren te gaan doen we dat natuurlijk met een Zündapp

987)
IMG_0103.JPG


Dan een Moto Tansini Export Super 4V, althans dat staat erop. Ik had er nog nooit van gehoord.
988)
IMG_0108.JPG


Nimbus
989)
IMG_0110.JPG
 
Die koelers op de BMW lijken me ook zwaar "overkill"
Lijkt wel of er een watergekoelde van gemaakt is, terwijl je toch nog luchtkoeling op de cilinders waarneemt.
 
Die koelers op de BMW lijken me ook zwaar "overkill"
Lijkt wel of er een watergekoelde van gemaakt is, terwijl je toch nog luchtkoeling op de cilinders waarneemt.
Ik zie onder de uitlaatwartel een dik zwart ding dat er normaal niet zit. Het verbaast me niets als iemand watergekoelde koppen gemaakt heeft.
 
Even nog een detail van de koeling. Ik heb het ter plekke niet eens gezien......
Maar zou idd wel eens willen weten waarom hier voor gekozen is, en waar het vandaan komt enzo.
Ik zou dat natuurlijk eens na kunnen vragen denk ik want er zijn hier in de buurt twee rijwielhandelaren die IJzerman heten.
993)
Watergekoelde koppen.jpg


994)
IMG_0114.JPG


Suzuki GT380, prachtig mooie 3 pitter 2 takt. Worden inmiddels zeldzaam.
995)
IMG_0115.JPG
 
Misschien is die BMW wel een ex- Parijs Dakar of iets dergelijks machine. Vandaar de noodzaak voor extra koeling.

Zo'n GT380 heb ik vroeger ook gehad. Gekocht voor 200 gulden in die tijd (1980/1981?) en met "dikke" winst, na een beetje opknappen weer verkocht voor 950 gulden als ik me goed herinner. Motor was toen slechts 6/7 jaar oud en al nauwelijks meer iets waard. Staat er nu een op Speurders waar ze €4000,= voor vragen....
 
Misschien is die BMW wel een ex- Parijs Dakar of iets dergelijks machine. Vandaar de noodzaak voor extra koeling.

Zo'n GT380 heb ik vroeger ook gehad. Gekocht voor 200 gulden in die tijd (1980/1981?) en met "dikke" winst, na een beetje opknappen weer verkocht voor 950 gulden als ik me goed herinner. Motor was toen slechts 6/7 jaar oud en al nauwelijks meer iets waard. Staat er nu een op Speurders waar ze €4000,= voor vragen....


Kennis van me heeft zo'n ding. De rijstkoker of FlyingV noemen we hem. Mag altijd netjes achteraan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan