Foto topic van Tomcat_

De motor van die BSA had mijn broer in een cross frame gebouwd,
Echt vooruit ging het niet, maar we waren kids, en we amuseerden ons rot!
(Ik had een motor van een Duc 450 scrambler in een Husqvarna frame, véél te zwaar (in gewicht))
 
1050)
IMG_0162.JPG


1051)
IMG_0163.JPG


1052)
IMG_0165.JPG
 
Je moeder kijkt echt van, ga eens aan de kant en lijkt mij ff een rondje.....
De Honda CB 350 F had standaard 4 uitlaten, net als de CB 500 en de 750. De CB 400 F had standaard een 4 in 1 met zeer kenmerkende bochtenset en 6 versnellingen.
Dan een paar foto's van een Labretta scooter, de collega met wie ik op het NVT was had er vroeger precies zo een gehad:

1053)
IMG_3883.JPG


1054)
IMG_3884.JPG


1055)
IMG_0166.JPG


1056)
IMG_0164.JPG
 
Ik moet je gelijk geven, de 350f had idd 4 uitlaten.
Waarschijnlijk had ik een beeld/foto voor me van de 400 van mij en de 350 van m’n maatje.
Of die van hem was geen 350, of er zat een andere piep onder... moe’k even nagaan...
 
Ook de CB550 Four K had vier uitlaten, eigenlijk is de 400F de uitzondering. Er zijn wel enkele types 750 geweest met standaard een 4 in 1 (dacht de F1 en de F2).
 
Dat klopt, ik heb later een CB750F1 gehad met de originele 4-1 er onder. Helaas heb ik er geen foto van, maar hij was geel met zwarte zijkapjes.
 
Ik moet je gelijk geven, de 350f had idd 4 uitlaten.
Waarschijnlijk had ik een beeld/foto voor me van de 400 van mij en de 350 van m’n maatje.
Of die van hem was geen 350, of er zat een andere piep onder... moe’k even nagaan...
Een 4 in 1 was toen een must, die kocht iedereen. De 400 Four had er standaard eentje, met die platte collector zoals op het plaatje hierboven. Het is niet voor niets een super sport. Ik heb er later een vierkante collector van BSM onder gehad, die reed je constant aan de straat.
 
Engelse vroge twins zijn leuk..
Die jawa perak was destijds in '46 een bijzonder ding; Geen aparte/losse versn. bak, dynamo op de krukas, halfautomaatje..
 
De motor van die BSA had mijn broer in een cross frame gebouwd,
Echt vooruit ging het niet, maar we waren kids, en we amuseerden ons rot!
(Ik had een motor van een Duc 450 scrambler in een Husqvarna frame, véél te zwaar (in gewicht))
Heb je daar nog foto's van ? Husqvarna frames werden vaker gebruikt om andere blokken in te bouwen oa XT500 blokken. Even een foto zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan