Foto topic van Tomcat_

2102)
IMG_6539.JPG


2103)
IMG_6540.JPG


2104)
IMG_6541.JPG


2105)
IMG_6542.JPG
 
Hmmm, vanmorgen al geprobeerd te posten maar blijkbaar niet gelukt? Nog maar een keer dan:

Iets met een heel grote tanktas. Maar ja zo kan het wel mee op de circuit-fiets replica.
2106)
Bekijk bijlage 1585468

Aprilia Falco
2107)
Bekijk bijlage 1585469

Moto Guzzi Ladola Gran Turismo
2108)
Bekijk bijlage 1585471

De al aangekondigde Ducati ST4s
2109)
Bekijk bijlage 1585472
Van de pijp van die Falco mocht mijns inziens wel een stuk af, parkeert korter in de garage. 😊
 
Ga vooral door met Guzzi's!
Deze groene is wel een heel mooi exemplaar. Hoewel ik het zijspan een centimeter of 15 naar voren zou monteren.

[edit]
Nu ik nog eens kijk, het lijkt wel of het zijspanwiel op lijn staat met het achterwiel, Ik zou hem even minstens 30cm naar voren zetten, dit is gewoon gevaarlijk.
 
Ga vooral door met Guzzi's!
Deze groene is wel een heel mooi exemplaar. Hoewel ik het zijspan een centimeter of 15 naar voren zou monteren.

[edit]
Nu ik nog eens kijk, het lijkt wel of het zijspanwiel op lijn staat met het achterwiel, Ik zou hem even minstens 30cm naar voren zetten, dit is gewoon gevaarlijk.
Interesseerd me wel,
Zijn daar richtlijnen voor qua bestuurbaarheid/veiligheid?
(Mijn enige ervaring met span is een cross-zijspan toen ik nog 40 jaar jonger was, dus ...)
 
Het naar voren verplaatsen van een zijspanwiel (je steunpunt) voorkomt dat je in een linker bocht je achterwiel op tilt. Als dat gebeurt en de zijspanbak raakt met zijn neus de grond ga je vrijwel zeker over de kop, je bent volledig de controle kwijt.
De allereerste zijspannen stonden met zij- en achterwiel op lijn, daar stapten ze al snel vanaf. Trage spannetjes tot de jaren '60 stonden op een centimeter of 20 voor de achteras. Vanaf de jaren '70 werd dat steeds meer. De norm is tegenwoordig een centimeter of 30. Heel snelle spannen zoals een Blackbird of Hayabusa gaat in de buurt van de 40, 45cm. Dan kan je ook met 150 nog eens een linker bocht nemen.
Er zijn dus geen harde regels, het is gezond verstand en zoeken wat je lekker vindt.
Helaas circuleren er nog wel wat boekjes en sites met de formule uit de jaren zestig, je leeggewicht van de motor in centimeters. Dat is volkomen achterhaald.
 
Goede morgen, daar was ik eindelijk weer. Ik begin maar weer met een......Guzzi. Heeft die de overhand genomen? Dat weet ik niet, ze staan in deze volgorde op m'n digitale rolletje. En we zijn bijna aan het einde hoor!
2118)
IMG_6555.JPG


Cagiva Raptor
2119)
IMG_6556.JPG


Dan over een zijspan. Dat je dat aan een motor kan hangen was me bekend. Maar een scooter? Ik had zoiets geloof ik nog niet eerder gezien. Wellicht is het vertekening vanwege de goedkope fotolens, maar ook hier kan je over de positie van het zijspanwiel je vraagtekens bij hebben. Mooi is het imho weldegelijk.
2120)
IMG_6557.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar die twijfel bij het zijspanwiel-positie?? Het staat duidelijk een eind voor het achterwiel. Hoeveel is vanuit deze hoek niet te zien, maar meer dan een centimeter of 25-30 is het zeker.
 
Een Benelli met "slechts" 2 cilinders?😊
Tsja, je weet maar niet wat er onderweg vanaf gevallen is. Bij die laverda eronder is er ook één afgewaaid, of juist bijgejat?

Gezien de weersvoorspelling is een zijspan wel een goed idee. Ik zie alleen niet zo veel Italiaans, maar wellicht zie ik dat fout:

2124)
IMG_6561.JPG


2125)
IMG_6562.JPG


2126)
IMG_6563.JPG
 
Tsja, je weet maar niet wat er onderweg vanaf gevallen is. Bij die laverda eronder is er ook één afgewaaid, of juist bijgejat?

Gezien de weersvoorspelling is een zijspan wel een goed idee. Ik zie alleen niet zo veel Italiaans, maar wellicht zie ik dat fout:

2124)
Bekijk bijlage 1592995

2125)
Bekijk bijlage 1592996

2126)
Bekijk bijlage 1592997
Dat is een Russische M72 met een vreemd achterlicht. (hooguit is dat Italiaans. Ik ken het niet...) :)

Het zou ook een Chang-Jiang M1M kunnen zijn met een M72 blok. Toen de Russen stopten met de productie hebben ze de productielijn als ontwikkelingshulp aan de Chinezen verkocht die daar vrolijk mee aan het produceren zijn geslagen. Het verschil is heel slecht te zien op afstand. Vooral omdat alles uitwisselbaar is (en dus ook uitgewisseld is in de afgelopen decnnia), maar zit hem meestal in details als achterlicht (hier vervangen door iets dat bij geen van beiden past) en de plaats van de ontsteking (de chinezen verkasten die naar de linkerzijde van het blok voor een betere bereikbaarheid)...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan