Foto topic van Tomcat_

Doe mij dan de ‘dikker reet’ modellering van de jaren 80 en 90.
Ik heb sinds 2009 deze koningin der dikke reten, de Suzuki RF 900 R in het Ferrari rood, van bj 1994. Inmiddels dus 27 jaar oud.
20200521_163951.jpg

Deze foto geeft het wellicht nog wat beter weer:
20200521_164204.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig heeft bijna iedereen een telefoon met camera opzak en ik ook. Handig als ik rond kijk waar er ergens motorfietsen zijn geparkeerd. Na 2010 kan ik niet echt meer warmlopen voor de huidige mode en daardoor nauwelijks foto’s gemaakt in het wild.Bekijk bijlage 1597876 Doe mij dan de ‘dikker reet’ modellering van de jaren 80 en 90. Ik ben van 1991 tot 2015 gelukkig geweest met deze K75S


Een NR! zo te zien een echte (geen replica).
Is volgens de RDW op 29/12-2020 nog van eigenaar gewisseld.... (nieuwe tenaamstelling)
 
Een NR! zo te zien een echte (geen replica).
Is volgens de RDW op 29/12-2020 nog van eigenaar gewisseld.... (nieuwe tenaamstelling)
Dat vraag ik me af. Toen ik met een vriend, die zijn zwarte Norton F1 Wankel ook op de foto zichtbaar is, wegliep van de parkeerplaats, kwam de eigenaar van de NR er aan. We raakten aan de praat over zijn Honda en hij glimlachte over de bijzonderheid ervan. "Het is een replica' zei hij. Een echte is onbetaalbaar. Het kenteken zegt dus iets anders......
 
Tijd voor het volgende onderwerp.
Op 14 september 2019 werden er in Dodewaard classieker races gehouden.
Uiteraard wilde ik daar graag naar toe. Toerritje heen, lekker weer motortjes kijken en fotograferen, toerritje terug.
Om te beginnen wat er buiten het circuit en de paddock te zien was aan motoren:
Een Suzuki GSX 750 ES, niet die van mij. Maar een fraai verbouwde. Andere wieltjes, remmetjes, voorvork, uitlaat, knippers, koplamp.

2142)
IMG_8524.JPG


2143)
IMG_8525.JPG


2144)
IMG_8526.JPG
 
Ik heb toch liever een motor-fiets dan een akrapo-fiets. Inderdaad mode. Tegenwoordig allemaal die rare lelijke moto-gp-stijl denpers.
Doe mij dan maar een Vance & Hynes, of een lazer uit de jaren 80.
Maar goed ff door met de motoren bij de ingang:

2145)
IMG_8527.JPG


Leuke Honda CB500. We zeggen nu café dinges, maar vroeger gewoon m-stuur, Gulliari buddy, 4 in 1 en fancy kleuren.
2146)
IMG_8528.JPG


2147)
IMG_8529.JPG
 
Tegenwoordig heeft bijna iedereen een telefoon met camera opzak en ik ook. Handig als ik rond kijk waar er ergens motorfietsen zijn geparkeerd. Na 2010 kan ik niet echt meer warmlopen voor de huidige mode en daardoor nauwelijks foto’s gemaakt in het wild.Bekijk bijlage 1597876 Doe mij dan de ‘dikker reet’ modellering van de jaren 80 en 90. Ik ben van 1991 tot 2015 gelukkig geweest met deze K75S
Heb je het over je BMW K staat er doodleuk een Honda NR750 op je foto :9~.
Voor de mensen die hem niet kennen, deze heeft ovale zuigers, het is een soort V8 waar ze de cilinders hebben samengevoegd omdat ie voor de race klasse waar ie inviel maar 4 cilinders mag hebben:

1614164362140.png
 
Dat vraag ik me af. Toen ik met een vriend, die zijn zwarte Norton F1 Wankel ook op de foto zichtbaar is, wegliep van de parkeerplaats, kwam de eigenaar van de NR er aan. We raakten aan de praat over zijn Honda en hij glimlachte over de bijzonderheid ervan. "Het is een replica' zei hij. Een echte is onbetaalbaar. Het kenteken zegt dus iets anders......
Hij heeft waarschijnlijk dan een NR frame gebruikt waardoor je voor het RDW als een NR te boek staat.
 
Een NR750 is inderdaad heel erg exclusief. Maar daar was de prijs ook wel naar. En ondanks dat het een Honda is, kan je zo je bedenkingen bij de techniek hebben. En blijkbaar is dat ook niet goed gegaan aangezien hier een replica is gebouwd. En daar is dan weer helemaal niks mis mee.

Naar de ingang van het circuit trof ik deze DKW de luxe.
2148)
IMG_8531_DKW_de_luxe.jpg


En een Ducati 750 F1 zie ik ook niet elke dag meer rijden.
2149)
IMG_8532.JPG


De Yamaha XZ 550. 550cc, watergekoelde 70 graden V-twin met 4 kleppen per cilinder, cardan aandrijving, 64 pk monoshock achter. Klinkt heel sappig. Maar de voorkant/voorvork bleek onvoldoende. Soms werden de onderpoten van de voorvork links en rechts verwisseld. Of de voorvork van een Yamaha XJ 650 gemonteerd. Is maar 2 jaar geproduceerd.
2150)
IMG_8533.JPG


2151)
IMG_8534.JPG
 
Het had de NTV van Yamaha kunnen zijn. Technisch een mooi ding, maar optisch de plank mis geslagen.
Ik vond het optisch wel een meevaller,
Ooit op punt gestaan een 2e hands aan te schaffen, tot de eigenaar vertelde wat hij allemaal reeds had bijgewerkt aan roest op het frame, blijkbaar was de lakkwaliteit ook niet van de beste, maat technisch/motorisch zat die inderdaad goed in mekaar naar mijn mening
 
Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi. Persoonlijk vind ik de XZ 550 eigenlijk best wel mooi. Blok is voor een watergekoeld blok best opgeruimd, hier en daar wat rechthoekige details. Vormgeving van de tank is apart maar in mijn ogen wel geslaagd, maar niet erg classiek. Ook de wielen zijn wel te doen zo. Kortom als iemand er een heeft voor "weinig" hou ik me aanbevolen.

Dan de volgorde van de foto's maar weer verder aanhouden:
2152)
IMG_8535.JPG


2153)
IMG_8536.JPG


Een Harley met zijspan.
2154)
IMG_8537.JPG
 
Dan nu naar het rennerskwartier. Bij deze zijspan het ik echt geen idee waar ik naar sta te kijken. Ik zie 2 dubbele Weber carburateurs, luchtkoeling en een heel dikke oliekoeler, 4 cilinders. Er staat NSU in het hart van de wielnaaf van het zijspan, dus dat zal het wel zijn ga ik vanuit.
2158)
IMG_8542.JPG


2159)
IMG_8543.JPG


een BMW boxer is dan weer veel makkelijker te herkennen. Blijven altijd heel interessante constructies die zijspancombinaties.
2160)
IMG_8545.JPG


2161)
IMG_8546.JPG
 
D
Dan nu naar het rennerskwartier. Bij deze zijspan het ik echt geen idee waar ik naar sta te kijken. Ik zie 2 dubbele Weber carburateurs, luchtkoeling en een heel dikke oliekoeler, 4 cilinders. Er staat NSU in het hart van de wielnaaf van het zijspan, dus dat zal het wel zijn ga ik vanuit.
2158)
Bekijk bijlage 1603490

2159)
Bekijk bijlage 1603491

een BMW boxer is dan weer veel makkelijker te herkennen. Blijven altijd heel interessante constructies die zijspancombinaties.
2160)
Bekijk bijlage 1603492

2161)
Bekijk bijlage 1603493
Dat de bovenste combi een NSU motor bevat, klopt wel. Die viercilinders zijn herkenbaar aan de typische blikken klepdekseltjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan