Foto van de petronas Foggy FP1

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Op Racesport staat een foto van de FP1, die ze vanaf Laguna Seca in denken te kunnen zetten:



Troy Corser staat er dus niet op...
 

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Nog een piccie van carlfogarty.net:



Ook altijd leuk, de specs :9 :

General specifications
Overall length: 2045mm
Overall width: 680mm
Height: 1100mm
Seat height: 800mm
Ground clearance: 120mm
Handlebars height: 830mm
Footrests height: 420mm
Weight (including oil and coolant): 162kg

Fuel tank capacity: 23.5litres

Engine (4-stroke Reverse Parallel Triple)
Bore: 88mm
Stroke: 49.3mm
Displacement: 899.5cm
Compression ratio: 14:1
Crankshaft horsepower: 185 HP : @13,500rpm
Crankshaft torque: 105 Nm : @11,000rpm

Valvetrain
DOHC, 4 valve heads, gear driven

Lubrication and cooling
Liquid cooling - closed circuit with radiator
Circuit capacity: 2.5litres
Wet Sump - closed circuit with cooler
Circuit Capacity: 3.5litres
 
Laatst bewerkt:

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
40
Emmen
Wat een waanzinnig hoge compressieverhouding :9~ :9~ .

Geen wonder dat het ding zoveel peekaa's heeft.
 

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
41
Eén ding: :r

en als ik het mij goed herinner, krijg je bij een compressieverhouding van méér dan 1:12 last van zelfontbranding, en dat is iets wat je niet wilt hebben. Maar ja, het zal wel kloppen
 

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.401
680
46
Eén ding: :r

en als ik het mij goed herinner, krijg je bij een compressieverhouding van méér dan 1:12 last van zelfontbranding, en dat is iets wat je niet wilt hebben. Maar ja, het zal wel kloppen
Leuk toch, een diesel-Motor :P :z
 

slight 111

Die hard MF'er
4 jul 2002
477
0
loon op zand
jammer dat we ze misschien niet live kunnen zien en horen komen dit jaar waarschijnlijk niet mee aan de bak.
zie racesport.nl voor meer info :?
 

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Op vrijdag 14 juni 2002 15:47 schreef Pino het volgende:Dit plaatje is gejat van een of ander scooterforum
Dit plaatje is gelinkt vanaf racesport.nl, die het hoogstwaarschijnlijk gewoon van foggy's site hebben, want daar staan er genoeg. Dus:

1. Lul niet zo dom.

2. JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!
 

diekstra

Die hard MF'er
15 apr 2002
553
12
Deventer
Dit plaatje is gelinkt vanaf racesport.nl, die het hoogstwaarschijnlijk gewoon van foggy's site hebben, want daar staan er genoeg. Dus:

1. Lul niet zo dom.

2. JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!

Zegt dit iets over het niveau van het scooterforum?
 

Wim

Die hard MF'er
1 feb 2002
957
0
36
Eindhoven
Zegt dit iets over het niveau van het scooterforum?
Jullie snappen het niet

Het plaatje wat pino heeft geupload heeft ie op de webspace van het scooterforum willen plaatsen.. en aangezien die een script hebben draaien zodat het plaatje er zo uitziet als ie ergens anders dan op het scoot forum wordt gepost

ik geef ze groot gelijk.. check ook de link van het plaatje
 

Jindrich

MF veteraan
11 feb 2002
1.112
0
36
Gent
Eén ding: :r

en als ik het mij goed herinner, krijg je bij een compressieverhouding van méér dan 1:12 last van zelfontbranding, en dat is iets wat je niet wilt hebben. Maar ja, het zal wel kloppen
Racebrandstof kan meer compressie verdragen voordat er zelfontbranding komt (heb ik geloof op www.motormaniacs.nl een artikel over gelezen)
 

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Jullie snappen het niet

Het plaatje wat pino heeft geupload heeft ie op de webspace van het scooterforum willen plaatsen.. en aangezien die een script hebben draaien zodat het plaatje er zo uitziet als ie ergens anders dan op het scoot forum wordt gepost

ik geef ze groot gelijk.. check ook de link van het plaatje
In dat geval valt het allemaal wel mee :+ . Het leek alleen ergens anders op.