Foto van mijn nieuw demper !

Zo een VFR gaat echt prachtig brullen zodra die boven de 7000 toeren komt.

Ik heb er nog een standaard uitlaat op, maar zodra de $$ het toelaat wil ik er ook een Bos of zoiets dergelijks opzetten.

Ps. EDVFR I would love to hear that sound.

Hoeveel kost het zo een beetje om de VFR ze uitlaat om te laten bouwen zodat die Bos er op past?

Nou, in feite niets meer dan de aanschaf van de uitlaat en adapter (de pijp van het bestaande uitlaatstuk naar de demper). Maar ik geloof dat de adviesprijs van de uitlaat die ik heb 420 euro is en ik weet niet of de adapter er dan bij zit. Ik had geluk en ik heb hem 2e hands voor minder dan de helft kunnen kopen (was trouwens nog hagelnieuw). Zelf eronder gezet en ik ben echt geen technisch wonder. Gelukkig had ik niet de pech dat er iets afgesteld moest worden aan de carberateurs ofzo (hij rijdt tot nu toe nog net zo goed als eerst)want dat schijnt een kostbaar klusje te zijn omdat je heel je motor dan weer uit elkaar kan halen. Maar met een andere demper op je motor kan je dus wel de pech hebben dat er extra kosten bij komen.
 
Dan heb je toch wel een heel aparte VFR 750 Wim!

Pas sinds het nieuwe type van 2002 worden er af fabriek 2 uitlaten (seatpipes) gemonteerd op de VFR 800.

Zelf ben ik ook toe aan een andere demper.
Bos is dus wel een goeie keuze wat sound betreft, ED?

De looks vind ik mooi, al zou ik op mijn groene een carbon demper willen zetten.
 
Ik heb een VFR750F uit 1987 en er zitten echt wel 2 uitlaten op. Ben nog 2 dagen bezig geweest om ze op te poetsen. Toen ik em kocht dacht ik dat et aluminium pijpen waren. Afijn tuisgekomen begon ik te poetsen en die klere dingen wouden niet gaan glimmen. Toen kwam ik er achter dat ze chroom waren. Was me een bult poetswerk maar nu zijn ze net spiegels :) . (en ze geven een hele coole geluidje af zodra je beetje hoge toeren ga lopen)
 
Ah, een RC24.
Die was ik ff vergeten inderdaad.

Is het er zo 1 (ongeveer)?
88-top.jpg
 
Deze is tog een 89 model? Maar het ziet er wel zo uit ja heb alleen wat andere knipperlichten opzitten enzo. Zodra ik een digi cam te leen krijg wil ik wel een paar pics posten.
 
Dan heb je toch wel een heel aparte VFR 750 Wim!

Pas sinds het nieuwe type van 2002 worden er af fabriek 2 uitlaten (seatpipes) gemonteerd op de VFR 800.

Zelf ben ik ook toe aan een andere demper.
Bos is dus wel een goeie keuze wat sound betreft, ED?

De looks vind ik mooi, al zou ik op mijn groene een carbon demper willen zetten.

Ja, het geluid is echt mooi, niet overdreven, en dan heb ik de db-eater er geeneens in zitten.
 
Ik heb een VFR750F uit 1987 en er zitten echt wel 2 uitlaten op. Ben nog 2 dagen bezig geweest om ze op te poetsen. Toen ik em kocht dacht ik dat et aluminium pijpen waren. Afijn tuisgekomen begon ik te poetsen en die klere dingen wouden niet gaan glimmen. Toen kwam ik er achter dat ze chroom waren. Was me een bult poetswerk maar nu zijn ze net spiegels :) . (en ze geven een hele coole geluidje af zodra je beetje hoge toeren ga lopen)

Dat worden dan twee Bos dempers ;) . Dat wordt wel wat duur. Maar bij mij (model 94-97) zit er maar een pijp op dus het was de originele eraf halen, adapter ertussen, en de nieuwe erop :Z
 
zeker zeer mooie uitlaat :9~ en als het geluid ook nog een mooi is, dan is het zeer geslaagt !
 
zeker zeer mooie uitlaat :9~ en als het geluid ook nog een mooi is, dan is het zeer geslaagt !

Danku. Wat ook heel leuk is, is dat wanneer ik mijn gas los laat en de toeren lopen terug dat hij gaat ploffen, klinkt wel stoer!
Dus ik vind het helemaal geslaagd hoor *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan