Foto verzoek ketting klinken DID

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.320
18.270
Zeeuws Vlaanderen
Verzoekje.. mocht iemand de komende dagen een ( DID ) ketting moeten klinken,

maak eens een paar foto's en plant ze hier neer. ( aub )


En waarom de fuck zou ik die willen zien ?

Simpel..
Nog nooit gedaan, ketting naar de kloten.. nieuwe besteld.. wou het graag
de eerste keer goed doen.
 
ik vond die AFAM Easy Riv maar KUT!
heb de AFAM ketting op de werkbank geklonken omdat ik de achterbrug er toch uit had liggen. moest echt belachelijk veel kracht zetten om em te klinken. zo makkelijk als in het filmpje was het dus voor mij echt niet.

de volgende ketting wordt een gesloten ketting. Geen geklooi. Die achterbrug heb ik er in 5 minuten uit en kan dan tevens weer worden ingevet.
 
Laatst bewerkt:
ik vond die AFAM Easy Riv maar KUT!
heb de AFAM ketting op de werkbank geklonken omdat ik de achterbrug er toch uit had liggen. moest echt belachelijk veel kracht zetten om em te klinken. zo makkelijk als in het filmpje was het dus voor mij echt niet. Sterker nog, het ovale plaatje is zelfs verbogen (5mm dik staal) !!

Apart, bij mij ging het net zo makkelijk als in het filmpje. (DID Gold Premium ketting)
 
En het was maar een simpel vraagje :)
Maar ga er zo wel uitkomen.

En waarom dan wel, al vele reparatie's gedaan.. soms ook nog best -hoog- niveau voor
een thuis-prutser.
Maar nog nooit van m'n leven een ketting geklonken, of het kunnen afkijken .. da's alles.

Heb de andere klink-ding besteld ( die hoge ) dus zou hopelijk een goeie moeten zijn.
Naja, ik neem aan dat meneer j.smit weet wat ie verkoopt.
( wist ie altijd wel.. dus.. ik heb vertrouwen :) )


Zal binnenkort wel het sleutel blunder topic kunnen updaten :) :)
 
En het was maar een simpel vraagje :)
Maar ga er zo wel uitkomen.

En waarom dan wel, al vele reparatie's gedaan.. soms ook nog best -hoog- niveau voor
een thuis-prutser.
Maar nog nooit van m'n leven een ketting geklonken, of het kunnen afkijken .. da's alles.

Heb de andere klink-ding besteld ( die hoge ) dus zou hopelijk een goeie moeten zijn.
Naja, ik neem aan dat meneer j.smit weet wat ie verkoopt.
( wist ie altijd wel.. dus.. ik heb vertrouwen :) )


Zal binnenkort wel het sleutel blunder topic kunnen updaten :) :)

als je deze besteld hebt gaat het vast goedkomen :Y

t_didtool.jpg


Ik heb dezelfde en heb er inmiddels al diverse kettingen mee geklonken
 
Yep die, ( is een optie om als bijpassend mee te bestellen )
De enige optie.. dus, dat was makkelijk kiezen :)

Straks maar een de intressantere klus.. dat voortandwiel d'r af..
Heb het vermoeden dat die niet véél zin gaat hebben...

*zet gopro klaar voor spectaculaire beelden* :)
 
j.smit

zeg je goed aangezien het er twee verschillende zijn _O-

jos of jan? :+

gereedschap is het halve werk, ermee kunnen werken is weer een ander verhaal
kijk maar naar trotstetukkers krachtpatserverhaal :P

ketting is mooi geklonken.
was mijn eerste keer dat ik zelf een ketting verving en heb aandachtig meerdere instructie filmpjes bekeken maar desondanks was het geëtter. ben geen meester sleutelaar maar beschik keurig over een linker en een rechterhand :)
ben er achtergekomen dat het verwijderen van de brug makkelijker werkt dan ketting splijten en klinken.
 
Is prima tool om mee te klinken, NIET om ketting te breken. Meestal breekt de stift dan ook. Heb dit al meerdere keren lachend mogen aanschouwen.

Gewoon doorslijpen, wel zo makkelijk.

Kan wel, maar zodra je ziet dat die pin ook maar iets scheef lijkt te gaan kan je beter stoppen inderdaad, en een slijptol werkt inderdaad sneller :+
 
Victory !

Toch nog even pielen , maar als je eenmaal het spul in handen heeft wijst het zich redelijk
vanzelf.
Scheelt, want met de Duitse handleiding kon ik geen kloot ( ich spreigen geine germaanish ) ,
de verkorte Engelse variant was beter :)

Heb de oude ketting ook gewoon door geslepen, t is nu niet bepaald dat je hem nog nodig hebt & dat ie heel moet blijven.


Kan wel snappen dat je wat serieus klink-gereedschap nodig hebt nu, je moet toch behoorlijk gas geven om het spul te persen/klinken.
( ok ok, ben niet zo'n power-lifter )
Het setje wat meneer Smit leverde voldoet prima, die buigt niet :)

En nu de rest weer terug pielen, en terug naar de winkel ,
Pro-tip ( kuch ) , je achtertandwiel zit vast met BORG moeren..
Wel zo handig om een paar nieuwe te hebben als je op zaterdag ochtend om 06:00 er aan begint.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan