Fotootjes van mijn nieuwe aanwinst!!

Jochem had ook al zoiets gepost hier, als het dezelfde link is heb ik hem dus al :P :P

Zo niet, dan van harte welkom :} :}
 
Heeee, perfect!!! Ik hoorde gisteren trouwens dat dat gerammel van je primaire ketting van jouw CB400 bij stationair "normaal" is en geen kwaad kan. Weet je dat ook weer.
De mijne rammelt nog niet :)
Weet ik, maar sinds ik d8 dat die ketting gebroken was had ik effe andere ideeen daarover. Intussen laat ik dus ook primaire ketting ff-tjes op z'n plaats. ;)
 
Rammelt 'ie zelfs niet net na het starten met een koud blok? De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Rammelen komt bij de 750's door het ontbreken van olie in het carter en door een wat slappe standaard spanner. De olie zit in een losse tank en die wordt in het blok versproeid. Die zit dus bij een koud blok veelal nog in de separate olietank. Die spanner is (zeker bij vroege modellen, maar ook bij mijn K7) altijd te slap geweest voor 't wark dat íe moet doen. Geen probleem verder, maar het klinkt raar bij een koud blok. Veel plezier verder met je aankoop! (zal wel lukken denk ik)
 
Beetje laat, maar na 2 dagen mag ik je vast nog wel feliciteren met je nieuwe aanwinst :)

Dusse GEFELICITEERD en veel plezier ermee
 
Danku danku.

Anthony/Jochem, ik kan mijn nummers nergens vinden op die lijsten :? . Nog meer suggesties??
 
Nope. :P
Frame CB750G-1010250
Blok CB750E-2532322

P.S. de datum van OBT 2 in je sig klopt niet :P

Welke datum staat er in je kenteken?
Anders even inschrijven bij de Honda SOHC4 Vereniging NL en vraag met nummers op de mailinglijst gooien.

Zowieso inschrijven, natuurlijk!!
 
Welke datum staat er in je kenteken?
Anders even inschrijven bij de Honda SOHC4 Vereniging NL en vraag met nummers op de mailinglijst gooien.

Zowieso inschrijven, natuurlijk!!

1 juni 1978 is ie afgegeven.

Wat is het adres van die club?
 
'k denk dat je blok hierbij hoort:
Model Sell Date Release Date Prod. Code Frame # Engine #
750K'76 1976 341 CB750-2540001 - CB750E-2428762 -


SOHC -> http://www.homepages.hetnet.nl/~honda-sohc4/ (GOOGLE ;) )

Dat vermoeden had ik ook al. Dank voor de moeite!

Hoe de fuk is koekel :+

Edit: wie hangt er nou een blok uit '76 in een motor uit '78? Rare jongens die Japanner-rijders... :P
 
Laatst bewerkt:
Dat vermoeden had ik ook al. Dank voor de moeite!

Hoe de fuk is koekel :+

Edit: wie hangt er nou een blok uit '76 in een motor uit '78? Rare jongens die Japanner-rijders... :P
verrek gij heeft het zelfde type blok d'r inhangen als m'n cbtje??, nou dan ken die dus niet meer kapot gaan :P :P , enne rammelen hoort erbij :9 :9
 
En die bandenspanning? Hij trilde gisteren een beetje bij 50/60 km/u. Vanmorgen de voorband dus een beetje opgepompt, is al beter nu.
heb hem hier op staan:

voor 2,1 bar
achter 2,5 bar

[edit]
heb je al gekeken naar evt. speling op je balhoofdlagers????
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
heb hem hier op staan:

voor 2,1 bar
achter 2,5 bar

[edit]
heb je al gekeken naar evt. speling op je balhoofdlagers????
[/edit]

Neuh, doe zaterdag wel even en rondje "controleer uw motorfiets op vreemd etrillingen in 15 minuten". Als ik zin heb laat ik ook wl even checken of het voorwiel goed uitgebalanceerd is.

Al iets verder gekeken vandaag, bedrading ziet er ook nog puik uit.
Alleen het remlicht werkt niet als ik de voorrem inknijpo, bij achterrem intrappen wel. Waar zit ergens het schaelaartje van de voorrem?

En alweer bedankt voor les tippes!!! :P :P
 
Bij mn cb400 zit ie onder/achter te koplamp, zal bij jouw beestje wel het zelfde zijn. Gewoon de remleiding volgen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan