fotos cb 750 turboblok

baartie

MF'er
19 nov 2004
35
0
eindhoven
sorry ik begrijp het niet waarom mijn berichten naar onder verplaatst zijn en op slot gezet. het zijn 3 verschillende foto's maar ik weet niet hoe ik die samen in een bericht moet krijgen, sterker nog eigenlijk ben ik er nog niet echt uit hoe ik uberhaubt in een bericht moet krijgen,dus drie berichten met drie verschillende fotos. en ik wilde graag reageren op de reactie van rremtrommel
maar dat was in dat andere bericht ik kom er onderhand niet meer uit ik ben nog slechter met computers dan met motoren.
maar bij deze roger was het toch he :? ik wil graag alles weten zijn er meer van deze soort in nederland en is rickman niet engels deze kwam uit een uit amerika geimporteerde dragracer en de turbo en ontsteking zijn amerikaans. op de uitlaat staat rb racing l.a. en het ventiel op de uitlaat is in ieder geval anders maar verder lijkt hij er best wel op.ik wil er eigenlij alles over weten van techniek tot geschiedenis maar vooral ook van mensen die ook zo'n ding hebben. ik wacht met smart en ik hoor het wel hoe het zit met die fotos.
aart
 

baartie

MF'er
19 nov 2004
35
0
eindhoven
oja en blijkbaar moet er dus een rickmanframe omheen heeft iemand die toevallig een liggen waar hij toch nix meer mee doet kom ik het wel ff ophalen ;)
aart
 

MTmind

MF'er
22 aug 2004
36
0
Zoals je hierboven duidelijk uitlegt heb je gewoon wat moeite met al dat beeldschermwerk van tegenwoordig. Vooral blijven proberen en vragen komt het vanzelf goed.
Hierbij ook je derde foto in 1 topic zoals je bedoeling was.


Voor een uitleg over fotos in je berichten plaatsen en andere functies kun je de op deze -->HELP<-- klikken.
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
sorry ik begrijp het niet waarom mijn berichten naar onder verplaatst zijn en op slot gezet. het zijn 3 verschillende foto's maar ik weet niet hoe ik die samen in een bericht moet krijgen, sterker nog eigenlijk ben ik er nog niet echt uit hoe ik uberhaubt in een bericht moet krijgen,dus drie berichten met drie verschillende fotos. en ik wilde graag reageren op de reactie van rremtrommel
maar dat was in dat andere bericht ik kom er onderhand niet meer uit ik ben nog slechter met computers dan met motoren.
maar bij deze roger was het toch he :? ik wil graag alles weten zijn er meer van deze soort in nederland en is rickman niet engels deze kwam uit een uit amerika geimporteerde dragracer en de turbo en ontsteking zijn amerikaans. op de uitlaat staat rb racing l.a. en het ventiel op de uitlaat is in ieder geval anders maar verder lijkt hij er best wel op.ik wil er eigenlij alles over weten van techniek tot geschiedenis maar vooral ook van mensen die ook zo'n ding hebben. ik wacht met smart en ik hoor het wel hoe het zit met die fotos.
aart
dit oranje 'ding'komt ook uit de US..waar Dhr. Rickman zich burger mocht noemen weet ik niet, klinkt engels..klinkt ook wel amerikaans. iig: rickman turbo cb750 frame ?? heb ik er zat van :+ ..ik denk een zoektocht van 3 dagen of 13jaar, geen idee..ik zie ze nooit te koop staan, maar volgens mij past hij vast -zij het met lichte verbouwingen- in een gewoon cb750 frame (en die zijn nagenoeg gratis). er zijn ook turbo-ombouwkits te koop (nog steeds) .. die zie ik wel eens op de cb750 specials-sites..niet veel, maargoed.
maar echt veel over dit type turbo-fiets kan ik je echt niet vertellen...misschien iemand hier op het forum ??????????!!
 

cr750

MF'er
29 apr 2004
101
0
40
Eindhoven
Ik heb een adressje in Amerika waar uitsluitend cb 750 en andere hondas worden verchopt.

De eigenaar is Wayne ik bestel er regelmatig onderdelen en ik weet bijna zeker dat hij je meer kan vertellen en dat doet hij graag!!!!

http://www.angelfire.com/mn2/WayneAndSonMC/

Check die site maar s hij kan echt veeeeeel leveren als het er niet staat vragen ze maken ook veel zelf!!!!!

Rickman was een Engelsman en die bouwden race frames voor allerlei motoren nu nog volgens mij.

Hier een site waar alle framemakers die ooit iets voor cb hebben gebouwd opstaan
en nog veel meer bruikbare info!!!!

http://www.satanicmechanic.de/

groetje cr750
 

cr750

MF'er
29 apr 2004
101
0
40
Eindhoven
Check op de site van wayne het kopje big power!!! en junkyard dan krijg je een leuke imprssie

Bestelen gaat goed daar!!!! tipje van de dag
 

baartie

MF'er
19 nov 2004
35
0
eindhoven
he jongens bedankt allemaal hier kan ik weer even mee vooruit. ik weet dat het het beste is om uitlaatbochten allemaal even lang te maken maar moet dat dan zo ik ben er niet zo kapot van van dat orgrel of misschien beter schuiftrompet.die sites hebben ook wel weer een andere droom terug op gewekt. een aantal jaren terug kwam ik een suzuki gsx1100 tegen in een bakkerframe(zoiets als waar nu monsters mee rondrijden).en verder eigenlijk niets als een tank en een 1,5 zitje
een streetfighter nog voordat die bestonden. die jongen wilde hem toen wel verkopen maar ik had op dat moment niet genoeg geld. ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van wat een geweldig ding!!! nu ik wat meer geld heb kom ik ze nooit meer tegen en waarschijnlijk zijn ze zo in prijs gstegen dat ik het nog steeds niet kan betalen. wat een ontzettend gemiste kans.
aart
 

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Als je uitlaat werkt met pulsaties, dan moeten je bochten even lang zijn. Haal je je vermogen uit de stroming, zoals bij een turbo dan hoef je volgens mij niet perse je bochten even lang te maken. Het gaat erom dat er gassen door de turbo gaan, wanneer die aankomen maakt dan niet veel uit. :)
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Als je uitlaat werkt met pulsaties, dan moeten je bochten even lang zijn. Haal je je vermogen uit de stroming, zoals bij een turbo dan hoef je volgens mij niet perse je bochten even lang te maken. Het gaat erom dat er gassen door de turbo gaan, wanneer die aankomen maakt dan niet veel uit. :)
Wel voor het leegstromen van je verbrandingskamer ;) .

Leuke foto's trouwens :) .