fotos cb 750 turboblok

Plaatje. ;)

full
 
sorry ik begrijp het niet waarom mijn berichten naar onder verplaatst zijn en op slot gezet. het zijn 3 verschillende foto's maar ik weet niet hoe ik die samen in een bericht moet krijgen, sterker nog eigenlijk ben ik er nog niet echt uit hoe ik uberhaubt in een bericht moet krijgen,dus drie berichten met drie verschillende fotos. en ik wilde graag reageren op de reactie van rremtrommel
maar dat was in dat andere bericht ik kom er onderhand niet meer uit ik ben nog slechter met computers dan met motoren.
maar bij deze roger was het toch he :? ik wil graag alles weten zijn er meer van deze soort in nederland en is rickman niet engels deze kwam uit een uit amerika geimporteerde dragracer en de turbo en ontsteking zijn amerikaans. op de uitlaat staat rb racing l.a. en het ventiel op de uitlaat is in ieder geval anders maar verder lijkt hij er best wel op.ik wil er eigenlij alles over weten van techniek tot geschiedenis maar vooral ook van mensen die ook zo'n ding hebben. ik wacht met smart en ik hoor het wel hoe het zit met die fotos.
aart
 
oja en blijkbaar moet er dus een rickmanframe omheen heeft iemand die toevallig een liggen waar hij toch nix meer mee doet kom ik het wel ff ophalen ;)
aart
 
Zoals je hierboven duidelijk uitlegt heb je gewoon wat moeite met al dat beeldschermwerk van tegenwoordig. Vooral blijven proberen en vragen komt het vanzelf goed.
Hierbij ook je derde foto in 1 topic zoals je bedoeling was.
full


Voor een uitleg over fotos in je berichten plaatsen en andere functies kun je de op deze -->HELP<-- klikken.
 
sorry ik begrijp het niet waarom mijn berichten naar onder verplaatst zijn en op slot gezet. het zijn 3 verschillende foto's maar ik weet niet hoe ik die samen in een bericht moet krijgen, sterker nog eigenlijk ben ik er nog niet echt uit hoe ik uberhaubt in een bericht moet krijgen,dus drie berichten met drie verschillende fotos. en ik wilde graag reageren op de reactie van rremtrommel
maar dat was in dat andere bericht ik kom er onderhand niet meer uit ik ben nog slechter met computers dan met motoren.
maar bij deze roger was het toch he :? ik wil graag alles weten zijn er meer van deze soort in nederland en is rickman niet engels deze kwam uit een uit amerika geimporteerde dragracer en de turbo en ontsteking zijn amerikaans. op de uitlaat staat rb racing l.a. en het ventiel op de uitlaat is in ieder geval anders maar verder lijkt hij er best wel op.ik wil er eigenlij alles over weten van techniek tot geschiedenis maar vooral ook van mensen die ook zo'n ding hebben. ik wacht met smart en ik hoor het wel hoe het zit met die fotos.
aart

dit oranje 'ding'komt ook uit de US..waar Dhr. Rickman zich burger mocht noemen weet ik niet, klinkt engels..klinkt ook wel amerikaans. iig: rickman turbo cb750 frame ?? heb ik er zat van :+ ..ik denk een zoektocht van 3 dagen of 13jaar, geen idee..ik zie ze nooit te koop staan, maar volgens mij past hij vast -zij het met lichte verbouwingen- in een gewoon cb750 frame (en die zijn nagenoeg gratis). er zijn ook turbo-ombouwkits te koop (nog steeds) .. die zie ik wel eens op de cb750 specials-sites..niet veel, maargoed.
maar echt veel over dit type turbo-fiets kan ik je echt niet vertellen...misschien iemand hier op het forum ??????????!!
 
Ik heb een adressje in Amerika waar uitsluitend cb 750 en andere hondas worden verchopt.

De eigenaar is Wayne ik bestel er regelmatig onderdelen en ik weet bijna zeker dat hij je meer kan vertellen en dat doet hij graag!!!!

http://www.angelfire.com/mn2/WayneAndSonMC/

Check die site maar s hij kan echt veeeeeel leveren als het er niet staat vragen ze maken ook veel zelf!!!!!

Rickman was een Engelsman en die bouwden race frames voor allerlei motoren nu nog volgens mij.

Hier een site waar alle framemakers die ooit iets voor cb hebben gebouwd opstaan
en nog veel meer bruikbare info!!!!

http://www.satanicmechanic.de/

groetje cr750
 
Check op de site van wayne het kopje big power!!! en junkyard dan krijg je een leuke imprssie

Bestelen gaat goed daar!!!! tipje van de dag
 
he jongens bedankt allemaal hier kan ik weer even mee vooruit. ik weet dat het het beste is om uitlaatbochten allemaal even lang te maken maar moet dat dan zo ik ben er niet zo kapot van van dat orgrel of misschien beter schuiftrompet.die sites hebben ook wel weer een andere droom terug op gewekt. een aantal jaren terug kwam ik een suzuki gsx1100 tegen in een bakkerframe(zoiets als waar nu monsters mee rondrijden).en verder eigenlijk niets als een tank en een 1,5 zitje
een streetfighter nog voordat die bestonden. die jongen wilde hem toen wel verkopen maar ik had op dat moment niet genoeg geld. ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van wat een geweldig ding!!! nu ik wat meer geld heb kom ik ze nooit meer tegen en waarschijnlijk zijn ze zo in prijs gstegen dat ik het nog steeds niet kan betalen. wat een ontzettend gemiste kans.
aart
 
Als je uitlaat werkt met pulsaties, dan moeten je bochten even lang zijn. Haal je je vermogen uit de stroming, zoals bij een turbo dan hoef je volgens mij niet perse je bochten even lang te maken. Het gaat erom dat er gassen door de turbo gaan, wanneer die aankomen maakt dan niet veel uit. :)
 
Als je uitlaat werkt met pulsaties, dan moeten je bochten even lang zijn. Haal je je vermogen uit de stroming, zoals bij een turbo dan hoef je volgens mij niet perse je bochten even lang te maken. Het gaat erom dat er gassen door de turbo gaan, wanneer die aankomen maakt dan niet veel uit. :)

Wel voor het leegstromen van je verbrandingskamer ;) .

Leuke foto's trouwens :) .
 
eeen turbo werkt weldegelijk op de pulsaties van de uitlaat.
krijg je minder turbolag en betere reactie op het gas bij deellast
 
Terug
Bovenaan Onderaan