Foto's maken van rijdende motor

tip voor wie er wat aan heeft: koop voor 14 euro een instelbare zuignap als camera statief ( fotospeciaalzaak) het enige dat je dan nog hoeft te doen is op de knop drukken en je handjes zijn vrij. Ik heb het getest tot ca 180 km/u en blijft prima zitten :Y :Y :Y

eentje uit de categorie geinig voor weinig...... :]
 
Ik moet ook nog een beetje oefenen, cameraatje vasthouden met links en gassen met rechts, gaat wel, maar niet ideaal! _O-

Je ziet nog net de tegemoetkomende Connexion bus voorbij komen links :W

full
 
Laatst bewerkt:
wederom je toestel vastschroeven ergens op stuur. vergeet niet een filterjte/glaasje/plastikje/whatever van een paar euro voor je lens te schroeven tegen de krassen etc.
tip voor wie er wat aan heeft: koop voor 14 euro een instelbare zuignap als camera statief ( fotospeciaalzaak) het enige dat je dan nog hoeft te doen is op de knop drukken en je handjes zijn vrij. Ik heb het getest tot ca 180 km/u en blijft prima zitten :Y :Y :Y

eentje uit de categorie geinig voor weinig...... :]

Hoe lang heb je het geprobeerd? Ik heb mijn bedenkingen want een digitale camera op een motor monteren betekent dat de camera blootstaat aan de trillingen van de motor - behalve dat dat met fotograferen nadelig kan zijn [vage foto's], schijnen de trillingen ook slecht te zijn voor de camera. -O-
 
Hoe lang heb je het geprobeerd? Ik heb mijn bedenkingen want een digitale camera op een motor monteren betekent dat de camera blootstaat aan de trillingen van de motor - behalve dat dat met fotograferen nadelig kan zijn [vage foto's], schijnen de trillingen ook slecht te zijn voor de camera. -O-


En hoe wou je dan inspelen op wat er om je heen gebeurd, dan kun je niet effe een foto achter je maken...
 
|( |( |( |( Echt waar 1 hand aan het stuur en concentreren op het foto maken vind jij niet afleiden, ik mag hopen dat je op het moment dat er iets fout gaat je niemand meeneemt want ik vind het schandalig dat je uberhaupt op het idee komt!
Hoop dat ze je snel van de weg af halen met deze onzin.

(kind van 8 dat rennen oversteekt die je met een noodstop het leven had kunnen redden, maar jij was foto's aan het maken!!!! :N -O- )


Je reist alleen per trein neem ik aan ? :-)
 
Heel herkenbaar, dit soort foto's.

Deze zijn van afgelopen juni in Z-Frankrijk. Vriendin zat achterop en maakt zo wel een kleine 20 foto's onderweg.

228739


228740


228741


228743
 
Laatst bewerkt:
Tsjah, foto's maken kan, maar verder is het niet bijzonder nuttig. Tis wel leuk om een foto te hebben van je motor al rijdende, heeft wel wat moois ;)

Filmpje maken kan ook.. :+

Ik kan m niet openen, maar tis toch wel uit de losse hand?
niet fixed op je motor ofzo he.

maar idd. fotootjes maken vanaf je motor is goed voor je voertuigbeheersing.
Filmen is wat moeilijker maar hé tis natuurlijk wel de crême.
 
En hoe wou je dan inspelen op wat er om je heen gebeurd, dan kun je niet effe een foto achter je maken...

naar achter zet ik hem in video mode, kun je later met screen capture een plaatje printen, voor de trilling zit er aan het bolletje dat je onder in je camera schroeft een rubbertje. merk is cullman, kijk er maar eens naar..... ben hiernaar gaan zoeken toen ik eens bijna het ravijn inreed al fotograverend...... :Y :9~
 
Ik kan m niet openen, maar tis toch wel uit de losse hand?
niet fixed op je motor ofzo he.

maar idd. fotootjes maken vanaf je motor is goed voor je voertuigbeheersing.
Filmen is wat moeilijker maar hé tis natuurlijk wel de crême.
Ja, zo een ding op me tank monteren kost me nog wat teveel geld. Openen lukt hierzo wel, jammer :)

ben hiernaar gaan zoeken toen ik eens bijna het ravijn inreed al fotograverend...... :Y :9~

:X :+
 
En hoe wou je dan inspelen op wat er om je heen gebeurd, dan kun je niet effe een foto achter je maken...
Dat ook! -O-

Daarom heb ik ook geoefend in het over de schouder fotograferen. Ging nog best goed. *O*

Ik moet trouwens zeggen - voor degenen die vinden dat ik me teveel laat afleiden van het motorrijden - dat wat ik doe niet met bijvoorbeeld telefoneren in de auto te vergelijken is, maar eerder met het opsteken van een sigaret. Ik hoeft niet in mijn tanktas te kijken, ik vind mijn camera op de tast, pak 'm goed vast, richt 'm op datgene wat ik wil fotograferen en druk af.
Ondertussen heb ik natuurlijk wel mijn rechterhand aan mijn stuur, dus ik kan gas geven en terugnemen, remmen en [indien nodig] ook nog terugschakelen [zonder koppeling weliswaar, maar ook die is niet absoluut nodig]. En met 1 hand sturen gaat ook nog best... *D
 
Hoe lang heb je het geprobeerd? Ik heb mijn bedenkingen want een digitale camera op een motor monteren betekent dat de camera blootstaat aan de trillingen van de motor - behalve dat dat met fotograferen nadelig kan zijn [vage foto's], schijnen de trillingen ook slecht te zijn voor de camera. -O-

ik heb er twee dagen mee gereden. (ongeveer)

het is wel zo dat ik hiervoor mijn oude camera gebruik, vrij simpel digitale camera (samsung digimax 220)...die ondervind er niet veel last van (hoewel het ding toch al kapottig was ;) ).. fotos zijn prima scherp.

reageren op omgeving: dat kan idd niet en is idd een nadeel, hoewel je op mijn statiefje nog wel een graadje of 20 naar links en naar rechts kan draaien.

Reden dat ik het zo doe is dus dat ik kan motorrijden zonder op de camera te letten...en met handschoenen aan kan schieten... etc etc

Let er trouwens wel op dat de flits uitstaat :) .. dat geeft anders van die remreacties bij mensen..
 
En hoe wou je dan inspelen op wat er om je heen gebeurd, dan kun je niet effe een foto achter je maken...


We doen niks anders dan die koekblikkers die bellen, lezen, make-up opdoen, haren netjes doen, met hun radio bezig zijn etc.......dan is een piccie maken op een motor een eitje....... :W :W
 
nope dit is het zandpad langs de vecht bij Breukelen en daarna richting Loenen, de laatste foto's zijn zelfs gemaakt op een stuk weg dat verboden is voor auto en motoren met uitzondering van aanwonenden, FOEI!! :+
(ik woon in breukelen vandaar) 8-)
 
Zijn die foto's gemaakt in de gemeente de ronde venen?


Seven die getogen is in Mijdrecht denkt wat te herkennen.... :?
De eerste twee series - pagina 1 en Maaike proefrijdend - wel, maar de serie op deze pagina is inderdaad genomen op de slingerweg langs de oostzijde van de Vecht, tussen Weesp en Utrecht.

En het is vrij voor bestemmingsverkeer - en die weg is mijn bestemming... *O*
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan