Foto's MotoGP

Wen

Die hard MF'er
8 jun 2011
611
10
Texel
Facebook
Tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik wil een serie schilderijen maken van motorrijders. Nu zit je met plaatjes van internet altijd met het hele copyright verhaal. Daarom vroeg ik me af of hier misschien mensen zijn die goede en duidelijke foto's hebben die ik zou mogen gebruiken om na te schilderen :)
 
.
full
 
Bedankt voor de tip!


Gerrit: Die foto heb je dus zelf gemaakt? Erg gaaf! Ik sla 'm op :D Meer foto's zijn altijd van harte welkom overigens :)

Ook geen probleem als een schilderij online komt en eventueel verkocht word? Was ik nog vergeten erbij te zetten. Het is in principe puur hobby, maar heb liever toestemming van fotograaf 'voor het geval dat..' :P
 
Bedankt voor de tip!


Gerrit: Die foto heb je dus zelf gemaakt? Erg gaaf! Ik sla 'm op :D Meer foto's zijn altijd van harte welkom overigens :)

Ook geen probleem als een schilderij online komt en eventueel verkocht word? Was ik nog vergeten erbij te zetten. Het is in principe puur hobby, maar heb liever toestemming van fotograaf 'voor het geval dat..' :P


Nee hoor gewoon van twitter afgeplukt . :Y :Y
 
Ah maar dat is dus het probleem.. Ik kan ook wel googlen en knappe foto's vinden, maar dan zit je met copyright gelul als je gaat naschilderen..
Ik wil dus als het ff kan alleen foto's gebruiken waarbij ik toestemming heb van de fotograaf. Om gezeik achteraf te voorkomen.
 
Ah maar dat is dus het probleem.. Ik kan ook wel googlen en knappe foto's vinden, maar dan zit je met copyright gelul als je gaat naschilderen..
Ik wil dus als het ff kan alleen foto's gebruiken waarbij ik toestemming heb van de fotograaf. Om gezeik achteraf te voorkomen.
Dan geef je de curbs toch een ander kleurtje en zeg je dat het een ander circuit is. Lijkt toch allemaal op elkaar
 
Ik denk dat er genoeg MF-ers zijn die foto's zonder copyright beschikbaar willen stellen.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Dan geef je de curbs toch een ander kleurtje en zeg je dat het een ander circuit is. Lijkt toch allemaal op elkaar
Zo werkt copyright niet helemaal.. Zodra de foto nog herkenbaar is of er elementen uit een foto zijn gebruikt valt het al onder copyright. Voor eigen gebruik maakt het niet zoveel uit, maar op het moment dat je het op internet plaatst of exposeert wel. Veel fotografen vinden het leuk als hun foto's gebruikt worden, maar niet iedereen. Mocht het op deze manier niet lukken om wat mooie foto's te vinden die ik zo mag gebruiken kan ik altijd nog iets van google plukken en aanpassen, maar dacht probeer het eerst even zo :)
 
Super foto's Mike! Deze zijn wel zelf gemaakt? :) (nu even checken voor de zekerheid dus haha)
 
Super foto's Mike! Deze zijn wel zelf gemaakt? :) (nu even checken voor de zekerheid dus haha)

Ja dit zijn mijn eigen foto's hoor. Je zou ook bepaalde foto's van FLICKR kunnen gebruiken door daar toestemming te vragen van de makers. Genoeg hobbyfotografen die daar hele mooie foto's plaatsen. Ik ben in het verleden ook weleens benaderd voor foto's voor gebruik op flyers of voor websites.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
sorry maar hoe kun je nu een copyright claim krijgen als je iets na schildert?, dat valt niet te bewijzen dat je een foto heb gebruikt waar copyright op zit lijkt me.
 
sorry maar hoe kun je nu een copyright claim krijgen als je iets na schildert?, dat valt niet te bewijzen dat je een foto heb gebruikt waar copyright op zit lijkt me.

Naschilderen valt ook onder copyright.. tenzij je het zo creatief maakt dat bijna geen element uit de originele foto meer te herkennen is.

Als je serieus exposeert en er geld mee probeert te verdienen dan zou ik er mee oppassen.. je zal maar net een doek verkopen voor veel geld en iemand komt ineens met een copyright claim :X

Maar anders dan dat zou ik me er niet te veel zorgen over maken.
Als je ziet hoeveel camera's er langs de banen staan dan is de kans groot dat 10 fotograven zo'n beetje dezelfde foto hebben geschoten.
 
Wauw super die foto's! Meer is altijd welkom :D

Nouja ik moet ergens beginnen en dan bij voorkeur bij Rossi. Maar ik wil wel een serie gaan maken dus alle foto's zijn welkom!

zippey: Toch is het zo. Heb ook niet de behoefte om er hier verder heel ver op in te gaan maar je kunt het op internet zo opzoeken in de wet, ingewikkeld gedoe wel. In de praktijk zal het vaak wel meevallen. Maar ik heb in het verleden nog weleens wat (paarden voornamelijk) potretten in opdracht getekend en die fotografen kunnen nogal eens ontzettend moeilijk doen. Dus om gezeur te voorkomen dacht ik ik vraag het even hier :)
Daarbij vind ik het leuker om een foto te gebruiken die niet heel 'bekend' is en al bij iedereen als achtergrond op de computer staat oid.
 
Naschilderen valt ook onder copyright.. tenzij je het zo creatief maakt dat bijna geen element uit de originele foto meer te herkennen is.

Als je serieus exposeert en er geld mee probeert te verdienen dan zou ik er mee oppassen.. je zal maar net een doek verkopen voor veel geld en iemand komt ineens met een copyright claim :X

Maar anders dan dat zou ik me er niet te veel zorgen over maken.
Als je ziet hoeveel camera's er langs de banen staan dan is de kans groot dat 10 fotograven zo'n beetje dezelfde foto hebben geschoten.
Daar gaat het idd om. Ik doe het als hobby, maar wat ik maak komt wel online (dat mag zonder toestemming al niet ivm copyright) en soms sta ik op een kunstmarkt of verkoop ik eens iets, die mogelijkheid wil ik ook hebben. Daarbij vind ik het ook wel netjes om gewoon even toestemming te vragen aan een fotograaf :)


Normaal gebruik ik foto's van sites waar fotografen foto's op kunnen zetten die vrij gebruikt mogen worden, bijvoorbeeld via DeviantArt. Maar daar kon ik nu niks vinden. Is ook nieuw voor me om dit eens te proberen, meestal hou ik het bij schattige beestjes en natuur enzo :P Komt wat minder precies maar daarom vind ik dit nu wel een leuke nieuwe uitdaging :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDAGY6JD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8VSX7BAQ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Naschilderen valt ook onder copyright.. tenzij je het zo creatief maakt dat bijna geen element uit de originele foto meer te herkennen is.

ik begrijp je, maar al die fotos lijken op elkaar, er zijn wel duizend fotos van rossi door de GT bocht, en vooral als je dan schildert valt er niet te bewijzen dat je iemand zijn foto gebruikt heb lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Wauw super die foto's! Meer is altijd welkom :D

Nouja ik moet ergens beginnen en dan bij voorkeur bij Rossi. Maar ik wil wel een serie gaan maken dus alle foto's zijn welkom!

zippey: Toch is het zo. Heb ook niet de behoefte om er hier verder heel ver op in te gaan maar je kunt het op internet zo opzoeken in de wet, ingewikkeld gedoe wel. In de praktijk zal het vaak wel meevallen. Maar ik heb in het verleden nog weleens wat (paarden voornamelijk) potretten in opdracht getekend en die fotografen kunnen nogal eens ontzettend moeilijk doen. Dus om gezeur te voorkomen dacht ik ik vraag het even hier :)
Daarbij vind ik het leuker om een foto te gebruiken die niet heel 'bekend' is en al bij iedereen als achtergrond op de computer staat oid.

Rossi :N :P ... voor de rest een leuk idee suc6 ermee. ;)
 
Wauw geweldig!! :D Word nog moeilijk kiezen zo. Heb net maar alvast een doek in de gesso gezet, kan ik morgen aan de gang *D Helemaal super, bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan