Foto's scannen

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Ik heb foto's gescand van 10 keer 15 cm.Komen nu megagroot op mijn scherm te staan.Moet beeld heen en weer bewegen om foto's helemaal te kunnen zien.Zijn nu per stuk tussen 400 en 700kB groot in jpg bestand.Wil ze naar eigen profiel downloaden.Wat heb ik nu fout gedaan?Ik heb een simplex scanner.Help :?
 
Je kunt in het scan programma instellen hoe groot je ze wil scannen... Volgens mij staat dat weergegeven in dpi... Dat moet je omlaag gooien.

Als ze eenmaal zo groot zijn kun je ze verkleinen met bijvoorbeeld Photoshop wat je natuurlijk hebt gekocht voor +/- 2500 guldens :+

Max. upload grootte van foto's is 100 kb en dat is meer dan genoeg als het een beschaafd formaat is.

[edit]
En nu ga ik slapen ;) , succes ermee
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Max. upload grootte van foto's is 100 kb en dat is meer dan genoeg als het een beschaafd formaat is.

Niet altijd. Grote foto's zijn mooier en je hebt meer detail. Kan soms dus wel nuttig zijn. Maarja, dat kan je als forum admin natuurlijk niet laten want dan staat er al snel 10Gig op je forumpje :)

Als je een simpel proggie wil om een boel files wat kleiner te maken is ACDSee een erg geschikt programma Vooral 4.x, kan je namelijk allerlei files electeren en omzetten naar formaat dat je wil (.bmp naar .jpg bijvoorbeeld) EN je kan een boel files resizen naar formaat dat je wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan