Foto's SPS choppershow

Sevstring

MF'er
5 jul 2004
54
0
Den Haag
Ondanks dat het weer niet bijzonder was, toch leuke dingen te zien. Een aantal van die leuke dingen ff op een rijtje:

116248


116249


full


full


full


full


116254


Die Bobber is natuurlijk speciaal voor Knukkel geschoten *D

Groetjes, Sev
 
Die Choppers stonden in Geertruidenberg. *D
Of bedoel je zoiets??

116257


116258


Die franje bike (witte Springer) heb ik er voor de gein opgezet, onder het motto "more is less". :9
 
Laatst bewerkt:
Ik wist trouwens niet dat Harley ook types maakte die uit de fabriek zo uitzien alsof het veenlijken zijn. Gevonden met de koplamp aan enzo... O-)
 
Die Bobber is natuurlijk speciaal voor Knukkel geschoten *D

:+ Ik ben er zelf ook heel even geweest en er stonden niet zo heel veel choppers... Aangezien ik rond tweeën al weer weg was heb ik misschien de grote golf gemist...

Die bobber is wel een heeeele gave! Ik had hem wel eens op plaatjes gezien, maar in het echie ziet hij er super uit! :} :} Had wel eens met de 'collega' willen babbelen...
Weet iemand of hij een prijs heeft gewonnen?

Trouwens, SPS is wel een van de mooiste zaken waar ik ooit ben geweest!
 
Laatst bewerkt:
:+ Ik ben er zelf ook heel even geweest en er stonden niet zo heel veel choppers... Aangezien ik rond tweeën al weer weg was heb ik misschien de grote golf gemist...

Was daar vanaf één tot twee uur. Toen ik wegging werd het eigenlijk pas wat drukker, ik denk dat we het mooiste gemist hebben.
 
Hmm, heb jullie dus net gemist. Ik was er vanaf 2 uur tot een uur of 3 denk ik. Toen we daar waren kwamen er nog wel wat mensen binnen op hun fiets, maar veel waren het er niet.

Maar goed, ik vond niet dat er zoveel standaard spul stond, maar dat kan aan mij liggen. Zal ook vast wel het geval zijn *D
stupid.gif


Is een chopper dan een volledig verbouwde stock fiets (of natuurlijk van de grond af opgebouwd) of vallen daar ook gedeeltelijk aangepaste fietsen onder (ander stuur, zadel, luchtfilter, pijpen, spatborden etc)? Waar trek je dus de grens van standaard, danwel aangepast, en 'chopperhood'?

Mzzl, Sev
 
Laatst bewerkt:
Als je de fiets aanpast met andere een stuur, zadel, luchtfilter, pijpen, etc is dat meer customizen dan choppen. Er is al vaker een discussie gevoerd, maar in mijn beleving is het een chopper wanneer er aan het frame gelast of gezaagd is, waarbij meestal het balhoofd (hoek/hoogte) het moet ontgelden. De scheidslijn kan inderdaad soms vaag zijn... en mijn knuckle is dus geen chopper! (vind ik zelf dan)
Er stond wel mooi spul, maat toch weinig fietsen die heftig-de-beftig verbouwd waren...

De apparaten van de mannen van SPS zelf vond ik trouwens ook erg mooi. En de vlammenjob (zwarte vlammen op een gouden metalflake) op die V-rod vond ik 1 van de mooiste ooit :}
Zal vanavond es een picje posten.
 
Je hebt gelijk, Knuk. Was idd een beetje open deur van me.

Ik kan me ook goed vinden in de woorden van Johnny Micrometer (mede MF-er):
"Het woord chopper komt van het engelse woord chop, to chop, hakken, afhakken. De motor wordt gestript van alles wat niet nodig is voor het rijden en zo kaal als mag volgens de wet."

Of met de woorden van Mr. Jesse James: "Remove ererything that doesn't make it go faster or stop faster." (of iets van die strekking :) )

Mzzl Sev
 
Dan heb ik wel weer een chopper! L :+ L
Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens... het maakt eigenlijk geen r**t uit hoe je het noemt, als het er maar gaaf uitziet... en beter een mooie custom dan een lelijke choppert.

Hier nog een pic van de flame job die ik bedoelde... Weet iemand van wie dit komt? (Frans de Weerdt??).

full
 
Je hebt gelijk, Knuk. Was idd een beetje open deur van me.

Ik kan me ook goed vinden in de woorden van Johnny Micrometer (mede MF-er):
"Het woord chopper komt van het engelse woord chop, to chop, hakken, afhakken. De motor wordt gestript van alles wat niet nodig is voor het rijden en zo kaal als mag volgens de wet."

Of met de woorden van Mr. Jesse James: "Remove ererything that doesn't make it go faster or stop faster." (of iets van die strekking :) )

Mzzl Sev

Mister micrometer heeft het helaas helemaal gehad op het forum.
Maar veel meningen deel ik met hem, maar die wet wordt dan vaak weer niet zo veel rekening gehouden heb ik het idee met choppers!


overigens vind ik mijn motor ook niet echt een chopper, Al is mijn motto ook zo veel mogelijk wat niet perse noodazakelijk is verwijderen, en als je het dan toch wilt of moet hebben, het liefst een beetje appart en/of uniek, en het liefst zelfgemaakt
 
ja hoor knukkel,
volgens mij zit er lexaan/plexiglas over de "echte" tank. Hierdoor lijken de zwarte vlammen er 3 cm boven te liggen. Tis dus geen "verf-spuit-effect" of parelmoer oid.
Wim
 
ja hoor knukkel,
volgens mij zit er lexaan/plexiglas over de "echte" tank. Hierdoor lijken de zwarte vlammen er 3 cm boven te liggen. Tis dus geen "verf-spuit-effect" of parelmoer oid.
Wim
welja joh, hier zit gewoon 20 lagen blanke lak op , dan krijg je dit effect......soort doorkijk-pudding zeg maar......

@Knukkel, volgens mij is dit inderdaad een door FdW gespoten V-rod.....
 
ja hoor knukkel,
volgens mij zit er lexaan/plexiglas over de "echte" tank. Hierdoor lijken de zwarte vlammen er 3 cm boven te liggen. Tis dus geen "verf-spuit-effect" of parelmoer oid.
Wim

L :+ L

Ik weet niet of je dit meent, maar het is wel een compliment voor de spuiter. Ik heb er met m'n neus bovenop gestaan en het is echt gewoon 2-D.

Had nog even op de site van FDW gekeken om te zien of daar foto's van deze fiets stonden. Nee dus... kwam trouwens wel een foto tegen van een man met sigaar bij een Vmax... ;)

Dus de mannen van SPS maar even gebeld en het is gedaan door de jongen die al het spuitwerk voor ze doet (niet FDW)... als ik ooit nog eens vlammen (of scallops :X ) wil, weet ik al wie het gaat doen...
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de jury erg veel tijd (laat !) en moeite had om hun de sps fietsen geen eerste prijs te geven. De jury, mijnheer van het gemakkelijke-rijders magazine, werd flink gevoerd door Olaf. Deskundig en onafhankelijk blijft een moeilijk zaakje.


http://www.choppers.web-log.nl
 
Hoi Da Chop, ik zag dat je je vandaag hebt geregistreed... welkom aan boord *D
Ik was even op je site. Ziet er goed uit! Heb je een plaatje van je eigen brommer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan