Foto's strandcross Vlissingen

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Hier een paar foto's van de cross. Als je iemand herkent moet je maar even mailen ofzo,want dan heb ik nog wel een grotere versie voor je. Ik hoop dat ik ze niet al te groot heb gelaten. Roep maar anders, want dan maak ik ze nog wat kleiner. Die laatste is by the way de foto van die crash. Hoop dat die gast er nog een beetje bovenop komt.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

no25.jpg

no55.jpg

no96.jpg

last.jpg
 
ik heb niet gezien hoe het ongeluk precies gebeurde, ik heb zo'n vermoeden dat de een achter op de ander is geknalt. Of dat het voorwiel van de achteropkomende motor tegen het achterwiel van de voorloper kwam en over de kop is geslagen. Gezien ie aan de waterrand ligt en zijn moto ook. En dat is toch wel zo'n meter of 8 van de baan verwijdert.(zie foto) En op dat stuk gingen ze écht volluit. Achter op het spatbord gaan zitten en omlaag duiken om zo hard mogenlijk te gaan. Ik weet niet hoe hard die dingen gaan maar het moet toch minstens 100 km/u geweest zijn.

Zie ook ander topic over de motorcross in algemene motorpraat. een vader van een mf-er werkt in het ziekenhuis in Vlissingen en daar kwam die motorrijder binnen met waarschijnlijk een herzenkneuzing. Hoop maar dat het weer goed komt.

En bedankt voor het compliment by the way! Vond ze zelf ook wel aardig gelukt. Gezien ik continu tegen de zon in moest fotografen, omdat je natuurlijk op de boulevard staat.

Ik hoop dat iemand die nummer 55 nog herkent, want dat is natuurlijk wel een leuke pic voor bij je thuis aan de muur al zeg ik het zelf.
 
En ja, volgens mij krijgt je motor daar een flinke opdonder van. Van al dat fijne zand, lekker gemeng met een berg zout. Maar daar hebben ze weer hogedrukreinigers en technissche lui voor uitgevonden. Heb trouwen nog wel een motor gezien die volgens mij compleet vastliep. Motor sloeg af met een gangetje of 35 kn/u. En die gast kon niet meer schakelen of niks. Zelfs z'n kickstart blokkeerde. Compleet vast! Weet niet wat er dan precies aan de hand is met je fiets maar helemaal o.k. zit het dan niet meer. De marshalls hebben 'm even vriendelijk aan de kant gesleept tijdens de gele vlag.
 
wat ontzettend vet :}

Gaat je moto nou niet naar de kl*t* door al dat fijne zand?

Yep ze gaan naar de klote, ze zijn er niet voor gebouwd. Ze kunnen dit beter doen met supersports, dan komt het meeste zand tegen de kuip. Of nog mooier, met cardan werken & kuip werken.
 
Is er nog een beetje volk aanwezig daar in Vlissingen :? Jaren terug in Scheveningen was het altijd bomvol! :}
En of het goed is voor je motor :? 't Zijn crossers hoor.. :z En dat ze stuk gaan komt omdat ze anders gegeard (..tandwielverhouding..) zijn ivm de topsnelheid die ze willen halen en daar kan zo'n crossblok niet altijd tegen.. B|
 
Druk,Druk?? Man, man, man ut keek wel een Bobbejaanland daar. ff dringen en pushen. Maar OER-GEZELLIG!!!Mooispektakel voor jong en oud!
 
En dat kabaal van die motoren....WRRRAAAAAHHHHHH!!!!
 
hele mooie foto's code...super scherp......waar zijn de tijden toen de veronica strandrace elk jaar werd gereden...dat was ook altijd leuk.
 
Inderdaad, nu je het zegt begint me weer iets te dagen. En de gedachten gaan dieper en dieper en inderdaad!! Ik was nog maar jong maar de veronica strandrace kan ik me nu dus weldegelijk herinneren. Ik dacht dat dat eigenlijk de strandcross van Vlissingen was. Maar volgen mij reden ze tijdens de veronica strandrace op Scheveningen is het niet? Of heb ik het nu helemaal mis en ben ik een noob?
 
Inderdaad, nu je het zegt begint me weer iets te dagen. En de gedachten gaan dieper en dieper en inderdaad!! Ik was nog maar jong maar de veronica strandrace kan ik me nu dus weldegelijk herinneren. Ik dacht dat dat eigenlijk de strandcross van Vlissingen was. Maar volgen mij reden ze tijdens de veronica strandrace op Scheveningen is het niet? Of heb ik het nu helemaal mis en ben ik een noob?

@code,mooie foto's ! :9

De Veronica strandrace is 11 x in Scheveningen en 2 x in Hoek v.Holland geweest !
De 10de en 11de in Scheveningen heb ik zelf nog aan mee gedaan. 8-)

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan