foto's Superbike's zaterdag training

Bert Hoogland

Rookie
5 apr 2010
6
0
hierbij plaats ik enkele foto's van het WK superbike in Assen van de zaterdag training
om misbruik(gebruiken zonder toestemming) van de foto's tegen te gaan heb ik er een copyright op geplaats .

met vriendelijke groet,
Bert Hoogland
full
 
Welke bocht zijn ze gemaakt? En denk dat foto 1 niet gepikt wordt, want die is niet scherp.
 
Misschien een idee om alvast een algemeen fototopic voor het WK superbike aan te maken? :?

Waar is Sports als je hem nodig hebt? *O*
 
Mooi, kan ik hier gelijk mijn vraag stellen.

Ik ben mezelf aan het oriënteren op de spiegelreflex camera markt.

Maar wat is nu echt een goede, prijs-technisch gezien?

Zelf ben ik erg gecharmeerd van een Canon EOS 1000D.
Maar was net in een fotospeciaalzaak en daar was een Sony DSLR A230
helemaal je-van-het volgens de verkoper.

Om een leuke plaat te kunnen schieten heb je denk ik niks aan de standaard
18-55 lens. Daarom overweeg ik om alleen de body te kopen en dan een Tamron 70-300 lens aan te schaffen.

Kan iemand mij hierin adviseren?
 
Mooi, kan ik hier gelijk mijn vraag stellen.

Ik ben mezelf aan het oriënteren op de spiegelreflex camera markt.

Maar wat is nu echt een goede, prijs-technisch gezien?

Zelf ben ik erg gecharmeerd van een Canon EOS 1000D.
Maar was net in een fotospeciaalzaak en daar was een Sony DSLR A230
helemaal je-van-het volgens de verkoper.

Om een leuke plaat te kunnen schieten heb je denk ik niks aan de standaard
18-55 lens. Daarom overweeg ik om alleen de body te kopen en dan een Tamron 70-300 lens aan te schaffen.

Kan iemand mij hierin adviseren?
Hangt van je fotografiedoel af, voor wat betreft motorsport fotografie heb je niks aan een 18-55mm lens inderdaad. Echter als ik de natuur induik vind ik het een hele fijne lens voor macro fotografie.

Ikzelf heb een Nikon D90, ben er zeeeer over te spreken! :}
 
Hangt van je fotografiedoel af, voor wat betreft motorsport fotografie heb je niks aan een 18-55mm lens inderdaad. Echter als ik de natuur induik vind ik het een hele fijne lens voor macro fotografie.

Ikzelf heb een Nikon D90, ben er zeeeer over te spreken! :}

Voornamelijk allround gebruik, maar wil ook leuke foto's kunnen maken als ik op het TT circuit ben. Zowel in het paddock als op de GT tribune.

Voor wat betreft de lens ben ik er al aardig over uit dat het een 70-300 moet worden.
En dan eventueel via marktplaats een jong gebruikte 18-55 voor erbij.

Maar nu nog het merk en type camera, mijn gevoel zegt een EOS 1000D...
Want goede prijs, oogt robuust en in het merk Canon heb ik veel vertrouwen.
 
Voornamelijk allround gebruik, maar wil ook leuke foto's kunnen maken als ik op het TT circuit ben. Zowel in het paddock als op de GT tribune.

Voor wat betreft de lens ben ik er al aardig over uit dat het een 70-300 moet worden.
En dan eventueel via marktplaats een jong gebruikte 18-55 voor erbij.

Maar nu nog het merk en type camera, mijn gevoel zegt een EOS 1000D...
Want goede prijs, oogt robuust en in het merk Canon heb ik veel vertrouwen.
Kan ik me in vinden. Wat ik ervan weet is dat Canon een hogere kwaliteit levert dan Nikon (alhoewel miniem verschil) maar Nikon echter wat meer tegen een stootje kan, en dat is mijn geval toch net wat de doorslag gaf.

Stel je vraag anders even in het Off-Topic gedeelte:

Het digitiale fotocameratopic deel 16

;)
 
Met een 18-55 heb je een leuke groothoek lens hoor. Zo voor naast het circuit kun je er niet veel mee, maar als je ook wel eens in de paddock komt is 18mm erg fijn. Ik schiet zelf in de paddock vaak met m,n 12-24mm lens. Hoe de Tamron tegenwoordig is qua focus durf ik niet te zeggen. Als je sport wilt fotograferen heb je toch wel een lensje nodig die een beetje een goeie AF heeft. Schiet zelf inmiddels al weer een paar jaar met een 70-200 2.8 van Canon, maar dan zit je weer in een compleet andere prijs klasse O-)
 
Grappig dat van copyright voorziene pics slechter zijn dan van de 'amateurtjes'. :z
Als je niet wilt dat ze gezien worden, hou ze dan lekker voor jezelf. :)
 
Op MF moet je gewoon niet zeuren over copyright.
Het is een openbare ruimte, iedereen kan meelezen en kijken, dus wat is nou het probleem? :?
Nog leuker, wat is de verwachting dat mensen ermee doen? Zo speciaal zijn ze niet. :z

Begrijp me niet verkeerd, het zijn mooie foto's, maar gewoon niet meer dan dat. :)
 
Laatst bewerkt:
Voornamelijk allround gebruik, maar wil ook leuke foto's kunnen maken als ik op het TT circuit ben. Zowel in het paddock als op de GT tribune.

Voor wat betreft de lens ben ik er al aardig over uit dat het een 70-300 moet worden.
En dan eventueel via marktplaats een jong gebruikte 18-55 voor erbij.

Maar nu nog het merk en type camera, mijn gevoel zegt een EOS 1000D...
Want goede prijs, oogt robuust en in het merk Canon heb ik veel vertrouwen.

D60 Kit met 18-55 VR + 55-200 VR en een 70-300 VR los erbij gekocht :y

Resultaat zie hier :9~ ( overigens alleen vrijdag en zaterdag geweest en zondag eerste rang op de bank ).

full
 
Op MF moet je gewoon niet zeuren over copyright.
Het is een openbare ruimte, iedereen kan meelezen en kijken, dus wat is nou het probleem? :?
Nog leuker, wat is de verwachting dat mensen ermee doen? Zo speciaal zijn ze niet. :z

Begrijp me niet verkeerd, het zijn mooie foto's, maar gewoon niet meer dan dat. :)

Dan zou copyright beter afgeschaft kunnen worden aangezien internet openbaar is en iedereen kan meelezen en kijken.
 
Dan zou copyright beter afgeschaft kunnen worden aangezien internet openbaar is en iedereen kan meelezen en kijken.

Als je ze op je eigen site neerzet, dan heb je helemaal gelijk.
Ga je ze zelf in de rondte gooien, in dit geval op een forum. om vervolgens te zeggen dat ze niet aan anderen mag laten zien, is natuurlijk een beetje 'apart'. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan