foto's van mijn fietsjes

De ene heeft cardan en de andere ketting? :?
Ze zullen ook wel verschillen in vermogen en dergelijke lijkt me.Haha, :}
En een terugroep actie werd te duur voor Honda zeker! })


De Magna heeft cardan en de VFR heeft een ketting. Dat scheelt aanzienlijk in poestwerk dus :( Die vette kettingtroep gaat overal op- en inzitten. Het scheelt ook in vermogen, want de VFR heeft duidelijk meer vermogen, terwijl de Magna ook geen oude wijvenfiets is ;) De VFR is echt een beest en heeft iets van 105 pk's. Als je het gas lekker opentrekt, komt er een heerlijk geluid uit 8-) Het bochtenwerk gaat met de VFR natuurlijk veel soepeler. Toen ik de VFR nog niet had en ik alleen nog op de Magna reed, had ik echt het gevoel iets te missen. Met de VFR onder mijn kont heb ik dat gevoel dus niet meer. Dit is het!! *D
 
NOU NOU niemand ???????

De VFR heeft een ketting en de Magna cardanaandrijving! Ik ben totaal niet technisch, maar ik heb me laten vertellen dat dat het grote verschil is. Mijn man houdt van rustig rijden (ik noem het rijden als een ouwe krant ;) ) en rijdt dus liever op de Magna. Hij vindt het best lekker om het gas zo af en toe een beetje open te trekken, maar dan nog rijdt hij naar mijn idee erg rustig. Als we samen rijden, is het niet leuk, zeker niet als hij op de Magna rijdt en ik op de VFR. We zijn elkaar in no time kwijt. Het is dus een kwestie van persoonlijke smaak wat je lekker vind rijden, maar ik houd van lekker vlot doorrijden en regelmatig even flink het gas opentrekken, zodat ze nét niet op haar achterwiel gaat (dat durf ik (nog) niet)
 
JA dat van die cardan en ketting is waar en natuurlijk is het frame van de vfr veel stijfer de beter in de bocht te leggen. (je zou er niet verkeerd aan doen de VFC magna te voorzien van een paar val beugels wordt hij veel stakker van in de bochten. Ik spreek uit ervaring) maar dat bedoelde ik niet want deze verschillen kun je allemaal zien van de buiten kant.

Het Hart van beide motoren is gelijk een V blok met 4 cilinders er gaat naar mijn bescheiden mening niets boven een V 4, De gietstukken van beide blokken zijn gelijk het grote verschil is en ene loopt linksom en en de ander rechtsom (het blok dan hé)

Is echt geinig om te zien, dezelfde motorblokken alleen loopt het ene de ene kant op en het andere de andere kant (kan je alleen zien als je ze uit elkaar haalt maar toch.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan