fototje van mijn gebakje

Midnight

MF veteraan
21 aug 2001
2.481
14
Utrecht
dax1eddy.JPG

als het gelukt is een foto van mijn brommie, ik weet ut het is geen motor, maar totdat ik m\'n rijbewijs heb speel ik hier wel mee :)

honda st-50e
3 bak handkoppel
106cc (boring =52 slag =50)
26mm keihin
vervroegende ontsteking
gelagerde hrc nok
hrc cilinderkop
270% oliepomp
carterontluchting
forza marmitta raceuitlaatje

tís wel geen motor, maar let op, dit is ook geen opgevoerde tupperwaredoos, dit is 4 takt :)
lekker donker geluidje dus, politie heeft het niet op deze brommertjes, geen typegoedkeuring enzo, om het nog maar niet over het geluid enz te hebben, gelukkig zijn de politievectra\'s in vdaal niet zo snel in de woonwijkjes :j
 
brommer ja, jammergenoeg wel \ '(
april eerste lessen als het meezit, dan een cb1 of een zxr...
ben nu nog 17, ik dacht dat je voor je 18de je theorie al kon halen (iets van tevoren ofzo?)
zit nog ff te denken wat een leuke/betaalbare motor is, m\'n zus heeft nog een ls650 savage over maar dát vind ik weer een meisjesding, rijd nog makkelijker als mn brommie :)
moet wel sportief zijn, gooi m\'n brommertje ook altijd enorm plat enz..
 
Laatst bewerkt:
uhm jawel, van het blokje heb ik er nog 1tje, en van de opbouw zonder blokje enzo..
moet ff binnekort rijfoto\'s maken, dingetje is maar heeel laag, kan er zowat eindeloze wheelies mee maken, leuk om bij een stoplicht zo voor te dringen trouwens, gaan de autotjes tuuteren, wel een vette thumbs up van iemand met een zx9r :)
 
Ik heb een honda SS50 (70) gehad...

Schijfremmetje van een yamaha voorop, sok eromheen tegen het lekken...

lekker geluidje hebben die dingen, zou er graag nog een keertje mee rijden
 
ben nu nog 17, ik dacht dat je voor je 18de je theorie al kon halen (iets van tevoren ofzo?)

Silver Dax, ik weet zeker dat je niet met je 17e het theori mag halen. Ik heb afgelopen dinsdag mijn motortheori *D gehaald, en er werd duidelijk gezegt dat als je 17 of jonger was niet mag meedoen aan het theori examen. Dus je zult er toch echt mee moeten wachten tot je 18 bent.
 
Je mag pas op je 18e theorie examen doen....

Vraag meteen theorie examen als je begint te lessen..... peace of cake 8-)
 
Meer foto\'s DaXxer!

En ook wheeliefoto\'s he!

Ga je echt met dat ding naar school in V\'daal? Kijk maar uit...gisteren is er bij ons op kermenstein nog een gozer met z\'n Kawa AR50 op een auto geknald...15 jaar, geen verzekering...

:(
 
*au*
15 jaar en geen verzekering jaa, da\'s minder plezierig, niet dat mijn daxje te verzekeren is,heeft geen typegoedkeuring enzo.
ik rij er vrij rustig mee in de bebouwde kom (is wel moeilijk maar ik hou me in)
pas op de dijk en de wat meer open wegen gaat het gas los, dingetje trekt in alle versnellingen zo op z\'n achterwiel, zie je die scooterboys al kijken? :)
hopelijk kan ik binnenkort een keer een mooi avi-tje maken ofzo, kan je het (enorme) geluid ook horen, mooie diepe roffel..(lijkt net een vliegtuig :) )
ik ga er elke dag mee naar school via de omwegen dat wel, maar inderdaad is link in v\'daal, al 2x politie tegengekomen bij het centrum, gelukkig 2x een auto, no problemo dus.
hopelijk snel m\'n rijbewijs, ben alleen in april pas 18 \ '(
ben aan\'t sparen voor een cb-1, leuk beginnersding, toch?
 
als je 17 1/2 bent mag je theorie examen doen...
als je 18 bent mag je praktijk examen doen.


Je mag pas op je 18e theorie examen doen....

Vraag meteen theorie examen als je begint te lessen..... peace of cake 8-)
 
als je 17 1/2 bent mag je theorie examen doen...
als je 18 bent mag je praktijk examen doen.


Je mag pas op je 18e theorie examen doen....

Vraag meteen theorie examen als je begint te lessen..... peace of cake 8-)
 
Nog wat extra info.

http://www.cbr.nl/vervolg/vervolg.asp?ID=117

Wanneer u het motorrijbewijs A wilt halen, moet u eerst slagen voor het bijbehorende theorie-examen. Oók wanneer u uw rijbewijs B al hebt.
Hebt u geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A , dan mag u met de praktijkopleiding beginnen. Iedereen die geen rijbewijs B of militair theoriecertificaat heeft, moet vóór de praktijkopleiding eerst het theoriecertificaat A halen.
Tijdens de praktijklessen moet u uw rijbewijs B of theoriecertificaat bij u hebben.

U moet tenminste achttien jaar oud zijn om het theorie-examen te mogen afleggen. Het theoriecertificaat is dan een jaar geldig. U moet het tijdens het praktijkexamen bij u dragen.
 
uhm jaa, ik dacht dus dat als je 17 en half was dat je de theorie al kon doen, wou ik dus ff ruim van te voren halen, is toch een jaar geldig en ik wil gelijk aan m\'n motorrijbewijs beginnen.
heb ook ff gekeken maar volgens mij is het jammergenoeg dus idd 18 \ '(
 
Zag laatst een Aprilia brommert staan maar ik moest wel 2 keer kijken (mono shock, grote schijven etc.) Leek bijna een RSV-Mille.

En pas nog even wezen crossen op een Italjet scooter met een 80 snel? van een stagiaire bij ons. Ook wel lollig ;)
 
hehe ja dá\'s een rs50 geweest, best dure brommies, iets van 6-7 duizend ofzo, koop dan een leuke motor..
kom ze welles tegen, heel vaak zijn ze origineel, da\'s dus 6 x schakelen en 50 rijden :)
ik haal 60 in de 2 :]
 
hehe ja dá\'s een rs50 geweest, best dure brommies, iets van 6-7 duizend ofzo, koop dan een leuke motor..
kom ze welles tegen, heel vaak zijn ze origineel, da\'s dus 6 x schakelen en 50 rijden :)
ik haal 60 in de 2 :]

Een scooter is ook te duur. Voor 4000 heb je een aardige scooter, daar kan je ook beter een auto of motor voor kopen. Daarom heb ik nooit teveel uitgegeven aan brommertjes. Wel aan de verzekering ervan ;)

maarja, gelukkig mogen de pubers maar 50cc, anders zouden ze zich allemaal dood rijden, nu doen ze al gevaarlijk, laat staan als je ze 250cc of meer geeft.
 
hehe ja :)
50cc hé.. sure...
heb al wel anderhalf met een 50 en 70cc gereden, maar ik kan wel rijden, tenminste, beter als de gemiddelde brommerrijder, dat weet ik zeker.
maarja, dat krijg je ook he als je elke dag sneller op school wil zijn
scooters zijn duur ja zekers, mijn brommertje heb ik 2 jaar geleden voor zo\'n 1500 piek gekocht, en zelf verbouwt, lijkt absoluut niet meer op het origineel, dingetje is 30 jaar oud, verzekering kost 75 piek per jaar en hij loopt 1 op 30.. met 50cc ree ie zelfs 1 op 60, maar de tank is maar 2,5 liter...
 
maar ik kan wel rijden, tenminste, beter als de gemiddelde brommerrijder, dat weet ik zeker.

Dat vind iedereen van zichzelf. En vooral automobilisten hebben daar veel last van.
Ik heb zelf 3 jaar op een brommertje gereden, 1 jaar met 50cc en de 2 jaar erna met 75cc. Dat heeft me echt geen betere motorrijder gemaakt hoor. OK, ik kon dan wel motorrijden omdat ik kon schakelen, maar motorrijden = verkeersregels kennen. Niet simpelweg gas opengooien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan