fototje van mijn gebakje

idd dat zegt iedereen, ik rij nu iets van 2 jaar, maar ik heb zooo veel ongelukken gezien met brommers, ik heb 2 bijna-ongelukken gehad, 2 x een auto die de fout in gingen, 1 x geen voorrang gegeven en 1 keer gewoon afgeslagen terwijl ik er naast ree (v\'daal kerkewijk.)
gelukkig kon ik nog uitwijken anders had ik er zeker ondergelegen, voor de rest nooit wat gehad, ken wel heel veel mensen die gewoon onderuit geremt zijn of gewoon te hard zonder kijken een weg op gereden zijn enz. ik rij best voorzichtig, da\'s het enigste wat echt helpt.
en een betere motorrijder word je er vast niet van nee, ja leuk, koppelen en schakelen kan je alvast maar het om je heen kijken blijft toch het belangrijkst..
 
wijze tip voor brommerrijders: natte rotondes zijn gladder dan droge |(

weet ik uit ervaring, 1 keer op m\'n bek met m\'n oude roestpoeg, die ik naast m\'n MB had (MB gebruik ik nog dagelijks).

Ik ben nu eindelijk bijna 18 (minder dan een maand!) en dan nog m\'n rijbewijs en dan mag ik eindelijk legaal harder dan 40km/u!!!!!!

En bijna ongelukken heeft iedereen wel eens denk ik....
 
Yep, met m\'n brommer ben ik ook wel een aantal keren onvrijwillig gaan liggen. Keertje hard remmen + krom frame = achterwiel komt voorwiel voorbij => asfalt ineens heel dichtbij.
 
Vrouw op Laverda ziet CB350F van Frits:
\"Nou, daar heb je nog een hoop werk aan!\"
Bitch!
\"En die tape is moderner dan de motor!\"
BITCH !!!

De sign was altijd al goed, maar die laatste; \"Die tape is nieuwer dan de motor\" die maakt het toch wel af, zelf erbij bedacht of heeft ze het ook echt gezegd?
 
idd dat zegt iedereen, ik rij nu iets van 2 jaar, maar ik heb zooo veel ongelukken gezien met brommers, ik heb 2 bijna-ongelukken gehad, 2 x een auto die de fout in gingen, 1 x geen voorrang gegeven en 1 keer gewoon afgeslagen terwijl ik er naast ree (v\'daal kerkewijk.)
gelukkig kon ik nog uitwijken anders had ik er zeker ondergelegen, voor de rest nooit wat gehad, ken wel heel veel mensen die gewoon onderuit geremt zijn of gewoon te hard zonder kijken een weg op gereden zijn enz. ik rij best voorzichtig, da\'s het enigste wat echt helpt.
en een betere motorrijder word je er vast niet van nee, ja leuk, koppelen en schakelen kan je alvast maar het om je heen kijken blijft toch het belangrijkst..


2 jaar zonder ongelukken heb ik ook nog gehad, hoewel ik allesbehalve braaf reed.
rechts voorbij, links voorbij, voetpad op, springen bij elke vluchtheuvel, wheelies (en wheelies en wheelies en wheelies en ... was een redelijke addict) stoppies,... en dat was op mijn 50cc scooter

wat ik wel deed was goed vooruit kijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. dat ging goed zo tot mijn eerste crash: een wheelie waarbij ik het voorwiel wou doen stoppen door even de voorrem in te duwen. slecht idee: kon de gas niet meer dichtdraaien en reed dus zo verder op 1 wiel.
rem zo hard dicht als ik kon, maar die gas bleef open... 10 meter verder lag ik dus op mijn gat

dat was dus echt 100% mijn fout, echt domme val


dan mijn 2de:
van de weg gereden door een auto.
ik was niet in fout, maar als ik erop terugkijk had ik misschien net iets eerder kunnen remmen en uitwijken had ik dat ietsje beter opgelet

zeg dus nooit dat je enorm goed kan rijden of dat het jou niet zal overkomen!
een ongeluk zit in een klein hoekje en ookal ben je soms niet in fout, dan nog zou je het kunnen vermeden hebben wat natuurlijk veel beter is (denk maar aan de letsels die je eraan kan overhouden)

reken jezelf maar bij de gelukkigen dat je nog nooit bent gevallen of een accident hebt gehad want waarschijnlijk heb je gewoon al veel geluk gehad al helpt een dosis gezond verstand je ook al een eind verder zonder brokken
 
Ik heb dus zo\'n Aprilia Rs, is best wel leuk rijden, weegt iets van 100 kg. Ik heb wel 8 hele pk\'s, maar over half jaartje ben ik 18. Dan ben ik onderhand wel toe aan een lichte motor. Motorrijbewijs wordt echt een makkie, want zo\'n Rs is eigenlijk gewoon een kleine motor. Ik heb nou een topspeed van wel 95 hele kmh\'s.

voorzijkant.gif


racingzoom.gif
 
Hij is al iets te oud, dus het is niet echt de moeite waard om er een 125cc blok onder te leggen. Dan koop ik liever gewoon een rs125 of een mito, is toch iets meer een motor.
 
Als iedereen z\'n gebakje hier neer gaat zetten doe ik ook mee :)

Helaas alleen nog foto\'s van toen ik met de restauratie bezig was, de anderen moeten nog ontwikkeld worden.

Ik sta trouwens nu weer ff tijdelijk stil vanwege een overslaande distributieketting en kleppen in banaanvorm.

SSopbouw1.JPG

SSopbouw2.JPG

SSopbouw3.JPG

SStank1.JPG

SStank2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Motorrijbewijs wordt echt een makkie, want zo\'n Rs is eigenlijk gewoon een kleine motor. Ik heb nou een topspeed van wel 95 hele kmh\'s.

Nou, euh,.. dat kon je wel eens tegen gaan vallen, een lesmotor met pak \'em beet 50pk en 180kg is wel wat anders dan een RSje met 8pk.
Een RS125 of een Mito zijn trouwens erg stoere fietjes, lopen toch gauw 160 km/h op top :)
 
Nou, euh,.. dat kon je wel eens tegen gaan vallen, een lesmotor met pak \'em beet 50pk en 180kg is wel wat anders dan een RSje met 8pk.
Een RS125 of een Mito zijn trouwens erg stoere fietjes, lopen toch gauw 160 km/h op top :)

Een les motor is toch geen kleine motor? Ik vond de CB een zwaar en lomp kutding.
maaruh \'ApriliaRS\' zal wel de eerste keer schrikken als ie op een 4 takt lesmotor zit. Ik tenminste wel na 3 jaar 2 takt. Even wennen aan de PK\'s en het sterke afremmen op de motor bij het gas loslaten. Nu is het natuurlijk automatisme, maar de eerste les was leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan