Fotoverslag Eifel/Schwarzwald vakantie

Hulde!! Mooi verhaal en goed geschreven *O*

Jij mag mijn volgende motorvakantie plannen!! :+



Grtzz en ik wacht alweer op het vervolg
 
Wauw! :}

Mooi verslag en een goed beeld voor mij hoe zo'n vakantie kan lopen...heb mijn motor bijna een jaar en nog geen vakantie ermee gedaan.

Nu lijkt het een stuk makkelijker door met jullie meegekeken te hebben!! *O*

Bedankt voor het meekijken!

:)
 
Hmmm, graag! Wil iemand me sponsoren? *O*
Dit was een beetje een geintje van me, maar waar ik wel aan dacht is dat ik graag een digitale filmcamera met bulletcam wil lenen/huren om filmpjes te maken van de mooie weggetjes waar ik wil gaan rijden.
Foto's zijn leuk, maar ik heb op een paar wegen gereden die elke beschrijving tarten.
Weet iemand een verhuurbedrijf voor dit soort materiaal? Of is een MFer bereid zijn camera en bulletcam uit te lenen? Of wil een MFer met camera en bulletcam mee in September om het Zwarte Woud te doorkruizen?
 
hé hé ik was in het Swartzwald (titisee) van dinsdag 12 juli tot en met vrijdag 15 juli, s'avonds was er in titisee het jaarlijkse zomerfeest maar kon het niet meemaken want we zijn vrijdag middag terug vertrokken naar België.
We kunnen elkaar daar dus hebben gekruist op de mooie wegen. :]

hier op weg naar Zwiteserland om een waterval te bezoeken

toerdp.jpg


toercz.jpg


Een afdaling die ik heb gedaan, was wel zweten als je de locals wilde volgen.

toerze.jpg


toerex.jpg


toeruu.jpg


toerkf.jpg


toeroo.jpg


toervk.jpg


toerlu.jpg


toerqi.jpg


toergl.jpg


toerwq.jpg


toeryf.jpg


geloof het of niet maar ook ik had problemen met mijn licht, maar wel vakkundig opgelost.

toernl.jpg


toervi.jpg


In Ettlingen hulp gekregen van een duitser die mij heeft helpen zoeken naar een hotel maar zonder resultaat.
Wel goed gebold samen en dan maar midden in de nacht doorgereden naar Titisee.


toerrh.jpg


toerwx.jpg


Titisee om 04u in de morgen.

toerwf.jpg


toersu.jpg


Mijn vrouw moe en koud op een bankje wachtend om 4u s'morgens tot er een hotel of gastenhuis openging.
Om 8u een gastenhuis gevonden waar we meteen in het bed konden duiken.

toer87li.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie fotos zeg, donders, waar is die waterval?

Zijn er trouwens campings in overvloed?
 
Niet als je wil kamperen... -O-

Voor campers zijn veel campings, en een caravan kan je ook wel kwijt, maar met een tent wordt je aangekeken alsof je een armoedzaaier bent... :(

Maar bij Titisee heb je bijvoorbeeld viersterrencamping Bankenhof, die motorrijders geen geld voor tent en voertuig rekent, dus daar betaal je 5,80 per persoon per nacht. En dat valt weer mee voor een viersterrencamping.
 
Die waterval ligt in Shaffhausen (Zwitserland) zo'n 50 km over Titisee.
Je kan er zelfs met een toeristenboot net tegenvaren, is wel leuk om doen maar niet al te goedkoop.
Hier nog een paar pics, maar op de foto zie je niet echt dat de waterval groot is maar in het echt best een grote waterval.

toer2yd.jpg


toer18cm.jpg


toer26id.jpg
 
Heel gaaf verslag :} , wij zijn ook net 2 weken naar jura / zwarte woud / moezel / eifel geweest! Veel herkenbare foto's (oa kandelspitze).
3700 km heerlijk ge- :]
 
Superleuk verslag van wat je hebt gezien en gedaan, had nu tijd om ook de tekst te lezen. Een vraagje blijft me vervelen; Hoe volg je je route, hoe weet je hoe je moet rijden en waar de leuke weggetjes uitkomen zonder verkeerd te rijden? Of pak je voor de verbindingen altijd de zg. "N" wegen?
 
Hoe volg je je route, hoe weet je hoe je moet rijden en waar de leuke weggetjes uitkomen zonder verkeerd te rijden? Of pak je voor de verbindingen altijd de zg. "N" wegen?
Ik heb een Michelinkaart van 1:200 000 gekocht, de 131 Zoom. Daarop staan zelfs wandelweggetjes aangetekend. Soms staat er een foutje op - enkele 'geplaveide' wegen bleken ongeplaveid, maar dat maakt natuurlijk op een GS niet zoveel uit. *O*

Hoe vind je de mooie weggetjes:
Kijk op de Michelin kaart eerst naar de hoogteverschillen - het relief staat ook op de kaart gedrukt. Zoek een weggetje dat slingert. Kijk of de weg door het dal loopt [riviertje volgt, of door een witte vlek] of over een bergtop [groen gedeelte]. Kijk of de stijgingspercentages zijn aangegeven - op de michelin kaart door ^ over de weg in de stijgrichting. Lees de legenda goed door, dan zie je vanzelf wat je wilt. Kleine smalle weggetjes met veel bochtjes over bergen/heuvels met flinke stijgpercentages. En dan er naartoe en kijken of het ook inderdaad is wat je je er van voorgesteld had...

Kaartlezen is niet zo moeilijk, maar je moet wel de legenda begrijpen en de tekens op de kaart kunnen interpreteren. Als er een nummertje langs de weg staat [zoals in Frankrijk op de meeste wegen] en dat ook naast de weg staat wordt het makkelijker, anders moet je de kleine dorpjes opschrijven waar je door of langs gaat om zo de route te volgen.
 
Ik begin me toch af te vragen of er animo zou zijn om in September met een klein groepje naar het Schwarzwald te gaan, daar te kamperen en zoeken naar leuke bochtige weggetjes... *O*

Cursusje Kaartlezen en Roadbook maken voor beginners erbij... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan