Fotoverslag verhuizing serverpark 20-08-2009

Zoveel ruimte over en dan alsnog alle servers op mekaar stapelen? Hopelijk houdt de airco het :P
 
Zoveel ruimte over en dan alsnog alle servers op mekaar stapelen? Hopelijk houdt de airco het :P
Rack-mounted servers zijn zo ontworpen dat ze zonder enig probleem boven op elkaar kunnen werken. De koeling in deze apparaten is zo geregeld dat ze lucht aanzuigen aan de voorkant, en warme lucht uitblazen aan de achterkant. Aan de boven- en onderkant is alles dicht en de luchtstroom in de servers wordt met schotten en dergelijke zo geregeld dat alle vitale componenten te allen tijde voldoende koele lucht krijgen.

De airco zal in een datacenter als deze ook wel geen probleem zijn... Ik ben een paar keer in zo'n ruimte binnen geweest, en daar is het niet echt warm! Vooral niet aan de 'koude kant', waar de voorzijdes van de servers zich bevinden. Je hebt namelijk elke keer een koud pad (voorzijdes servers) en dan een warm pad waar ze op uitblazen. De airco is hier ook op ingericht: die blaast koude lucht in het koude pad, en zuigt de warme lucht weg uit het warme pad.
 
Ik had het trouwens meer in de geest van MF gevonden als de boel getransporteerd was per motorfiets :P
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me dan afvraag heh... al die servers en de ruimte in een datacenter kost niet weinig.
Is dat allemaal sponsorgeld of ook nog grotendeels uit eigen zak als hobby?
 
Elke ITer weet toch dat je niet aan je hardware moet gaan zitten zonder dat je statisch ontladen bent ? En al helemaal met serverhardware :D
 
Rack-mounted servers zijn zo ontworpen dat ze zonder enig probleem boven op elkaar kunnen werken. De koeling in deze apparaten is zo geregeld dat ze lucht aanzuigen aan de voorkant, en warme lucht uitblazen aan de achterkant. Aan de boven- en onderkant is alles dicht en de luchtstroom in de servers wordt met schotten en dergelijke zo geregeld dat alle vitale componenten te allen tijde voldoende koele lucht krijgen.

De airco zal in een datacenter als deze ook wel geen probleem zijn... Ik ben een paar keer in zo'n ruimte binnen geweest, en daar is het niet echt warm! Vooral niet aan de 'koude kant', waar de voorzijdes van de servers zich bevinden. Je hebt namelijk elke keer een koud pad (voorzijdes servers) en dan een warm pad waar ze op uitblazen. De airco is hier ook op ingericht: die blaast koude lucht in het koude pad, en zuigt de warme lucht weg uit het warme pad.

Klopt, ik ken je verhaal...alleen als ik nog ruimte over had gehad zoals in deze rack, dan had ik er wat ruimte tussen gelaten. Want de behuizing wordt ook aardig warm vooral bij de processoren. Dat een server zo is ingericht dat hij optimaal binnenin wordt gekoeld, dat wist is maar mijn ervaring is dat het in een server toch nog steeds aardig warm kan zijn.
 
Rack-mounted servers zijn zo ontworpen dat ze zonder enig probleem boven op elkaar kunnen werken. De koeling in deze apparaten is zo geregeld dat ze lucht aanzuigen aan de voorkant, en warme lucht uitblazen aan de achterkant. Aan de boven- en onderkant is alles dicht en de luchtstroom in de servers wordt met schotten en dergelijke zo geregeld dat alle vitale componenten te allen tijde voldoende koele lucht krijgen.

De airco zal in een datacenter als deze ook wel geen probleem zijn... Ik ben een paar keer in zo'n ruimte binnen geweest, en daar is het niet echt warm! Vooral niet aan de 'koude kant', waar de voorzijdes van de servers zich bevinden. Je hebt namelijk elke keer een koud pad (voorzijdes servers) en dan een warm pad waar ze op uitblazen. De airco is hier ook op ingericht: die blaast koude lucht in het koude pad, en zuigt de warme lucht weg uit het warme pad.

Mag ik dan ook aannemen dat de niet gebruikte racks voorzien zijn van een dichte plaat om zodoende geen koude lucht te verspillen??
 
:} Mensen, knap werk! :}
Ik ben een beetje bekend met de problemen van het verplaatsen van servers en het bewerken van de spagetti die er aan vast zit... Dit is gewoon goed en snel geregeld!

Alleen, 't is al wel een paar keer eerder gezegd... waarom niet per motor??? })
Twee man, ééntje rijdt (rustig... :? ), de ander houdt onder elke arm een server vast... en draagt de rugzak met kabels en andere zooi _O- !

Nee, alle gekheid op een stokkie: goed gewerkt! M'n complimenten!

Eric
 
Alleen, 't is al wel een paar keer eerder gezegd... waarom niet per motor??? })
Twee man, ééntje rijdt (rustig... :? ), de ander houdt onder elke arm een server vast... en draagt de rugzak met kabels en andere zooi _O- !
En waar moesten ze de gevulde koeken dan laten :?
 
vet om te lezen,....hier hou ik van, schijven, memory en dikke processors!

leuke foto's en goed verslag!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan