Fotoverslag verhuizing serverpark 20-08-2009

Rack-mounted servers zijn zo ontworpen dat ze zonder enig probleem boven op elkaar kunnen werken.
Klopt - wij hadden nog een ander argument om 1U machines met 1U tussenruimte te monteren: die !@#!% Dell kabel-scharnieren haken in elkaar, en bij het verwisselen van 1 redundante voeding wilde de kabel van de nog werkende voeding er wel eens uit schieten. Met tussenruimte konden we een 1U machine desnoods vervangen door een 2U machine zonder andere machines te hoeven verplaatsen - scheelt een hoop gedoe.

Daarnaast heb ik gewoon te dikke vingers om met die 1U dingen te priegelen, geef mij maar 2U :Y
 
Haha wie gebruikt ze nog? :)
Vooral IBM-monteurs waren vroegâh nog al eens van de polsbandjes. De laatste keer dat ik een IBMer zo'n ding heb zien gebruiken dateert al van minimaal 7 jaar geleden! Gewoon goed aarden tegen de server waar het in gaat, en goed opletten wat je doet, en het gaat prima. Volgens mij kan de huidige apparatuur er ook iets beter tegen.
 
Vooral IBM-monteurs waren vroegâh nog al eens van de polsbandjes. De laatste keer dat ik een IBMer zo'n ding heb zien gebruiken dateert al van minimaal 7 jaar geleden! Gewoon goed aarden tegen de server waar het in gaat, en goed opletten wat je doet, en het gaat prima. Volgens mij kan de huidige apparatuur er ook iets beter tegen.

Ik heb met Alcatel E10's gewerkt, en daar was het echt nodig. Maar tegenwoordig zie ik bijna niemand het meer doen (inclusief ondergetekende, maar ik zit bijna nooit met mijn handen in de servers, hoogstens prik ik wat -glas of koper- bekabeling om).
 
Mr-Burns-Excellent.jpg
 
Vooral IBM-monteurs waren vroegâh nog al eens van de polsbandjes. De laatste keer dat ik een IBMer zo'n ding heb zien gebruiken dateert al van minimaal 7 jaar geleden! Gewoon goed aarden tegen de server waar het in gaat, en goed opletten wat je doet, en het gaat prima. Volgens mij kan de huidige apparatuur er ook iets beter tegen.

Mwa, het heeft nog steeds een negatief effect op de componenten.
Er is een maar: Tegenwoordig kost het zo weinig geld om onderdelen te vervangen dat de monteurs (en ik zelf ook) de moeite niet meer nemen...

Leuk om te zien hoe het MF serverpark er uit ziet :)

En goed labellen :Y
Labels zijn voor mietjes...gewoon kabeltje volgen :P (of zoals ik zoveel mogelijk kleurtjes gebruiken...en dan door elkaar B| )

ps. vanwaar de keuze voor Ubuntu 9.04 en niet bijvoorbeeld Debian 5 of Ubuntu 8.04 server LTS?
 
Mwa, het heeft nog steeds een negatief effect op de componenten.
Er is een maar: Tegenwoordig kost het zo weinig geld om onderdelen te vervangen dat de monteurs (en ik zelf ook) de moeite niet meer nemen...
Kuch... onderdelen van een server kunnen nog wel eens in de cijfertjes lopen :) Polsbandjes kosten bijna niets en eerlijk gezegd gebruik ik ze nog steeds. En natuurlijk Ubuntu erop :W
 
Kuch... onderdelen van een server kunnen nog wel eens in de cijfertjes lopen :) Polsbandjes kosten bijna niets en eerlijk gezegd gebruik ik ze nog steeds. En natuurlijk Ubuntu erop :W

Nou zo natuurlijk is een niet LTS versie van ubuntu anders niet voor een server hoor...vandaar m'n vraag.... (Ik werk hier zelf ook met Debian en Ubuntu servers)
(vraag is dus niet waarom ubuntu, maar waarom een niet LTS versie...)
 
~
Vooral IBM-monteurs waren vroegâh nog al eens van de polsbandjes. De laatste keer dat ik een IBMer zo'n ding heb zien gebruiken dateert al van minimaal 7 jaar geleden! Gewoon goed aarden tegen de server waar het in gaat, en goed opletten wat je doet, en het gaat prima. Volgens mij kan de huidige apparatuur er ook iets beter tegen.~
Ja en dan krijg je van die telefoontjes midden in de nacht over vage storingen,dat er steeds makkelijker mee omgegaan wordt betekend niet dat esd-maatregelen niet nodig zijn of zelf overdreven !!De MTBF word echt door slecht esd-bescherming drastisch korter.
 
Ziet er allemaal weer goed uit en het draaid ook nog eens weer zonder problemen.
 
Nee idd.. heb het door :P
Dan zal het wel drugsgeld zijn _O-
Zo geheim is het niet hoor. MF heeft reclame-inkomsten. De bannertjes en de Google ads. Dat wordt opgespaard en daar worden zulke enorme uitgaven van gedaan. En TRUE sponsort MF ook. De kosten van het draaiend houden van MF zijn het hobbystadium ontgroeid. Maar er is ook nog nooit een mod of admin rijk van geworden. Het ken allemaal net.
 
Zo geheim is het niet hoor. MF heeft reclame-inkomsten. De bannertjes en de Google ads. Dat wordt opgespaard en daar worden zulke enorme uitgaven van gedaan. En TRUE sponsort MF ook. De kosten van het draaiend houden van MF zijn het hobbystadium ontgroeid. Maar er is ook nog nooit een mod of admin rijk van geworden. Het ken allemaal net.
De macht van de mod is onbetaalbaar... (soort van dictator/god gevoel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan