Fotoverslag verhuizing serverpark 20-08-2009

Ja, ik ben ook wel benieuwd... Met die monsterbakken die er nu staan moet het toch gewoon goed gaan? Anders heb ik nog wel een IBM power 5 in de aanbieding... ;) (ben aix systeembeheerder).
 
Ik ben het aan het onderzoeken. Er is vanmorgen een automatische update doorgevoerd die de boel stuk heeft gemaakt.
 
Oh vervelend zeg (het is mijn gewoonte op servers niks automatisch te laten gebeuren qua updates). Sterkte met storingsonderzoek. Uit nieuwsgierigheid, jullie draaien Linux toch? Welke distributie?
 
Jij weet meer dan ik, ik dacht dat het os linux was. Ik heb ALTIJD ruzie met microsoft, ben ook niet voor niks unix beheerder :P
Haha, ik speculeer slechts :')

Ik weet alleen dat ze SQL draaien maar er zijn hier meerdere varianten van, zowel voor microsoft als voor linux ;)


Ik ben slechts een Consultant in de ICT en doe ik vrij weinig met Linux (af en toe is wat basic dingetjes met debian)

*edit

Uit ervaring weet ik ook dat MS wel is vaker van die leuke updates doen voor Active-x beveiligings updates en dergelijke waardoor de sql server zomaar stopt _O-
 
Laatst bewerkt:
Korte downtime vanmorgen

Technische uitleg: We gebruiken echt geen Windows, maar Ubuntu 9.04. Die heeft blijkbaar ook een optie om automatisch dagelijks veiligheidsupdates te installeren, zogenaamde "Unattended-Upgrades" (dit wist ik niet).
Hierdoor is vanmorgen PHP geupgrade naar een nieuwe versie, en eAccelerator moet specifiek gecompileerd zijn voor één PHP versie. Die twee waren dus niet meer compatible, en de boel wou niet meer opstarten.
eAccelerator is nu gehercompileerd, en de automatische updates zijn uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Korte downtime vanmorgen

Technische uitleg: We gebruiken echt geen Windows, maar Ubuntu 9.04. Die heeft blijkbaar ook een optie om automatisch dagelijks veiligheidsupdates te installeren, zogenaamde "Unattended-Upgrades" (dit wist ik niet).
Hierdoor is vanmorgen PHP geupgrade naar een nieuwe versie, en eAccelerator moet specifiek gecompileerd zijn voor één PHP versie. Die twee waren dus niet meer compatible, en de boel wou niet meer opstarten.
eAccelerator is nu gehercompileerd, en de automatische updates zijn uitgeschakeld.
Hehe dat zijn dingetjes die je maar net moet weten ;)

Ach het draait allemaal weer *O*

En aldoende word men wijs ;)
 
Korte downtime vanmorgen

Technische uitleg: We gebruiken echt geen Windows, maar Ubuntu 9.04. Die heeft blijkbaar ook een optie om automatisch dagelijks veiligheidsupdates te installeren, zogenaamde "Unattended-Upgrades" (dit wist ik niet).
Hierdoor is vanmorgen PHP geupgrade naar een nieuwe versie, en eAccelerator moet specifiek gecompileerd zijn voor één PHP versie. Die twee waren dus niet meer compatible, en de boel wou niet meer opstarten.
eAccelerator is nu gehercompileerd, en de automatische updates zijn uitgeschakeld.

Wist ik ook niet, goed om te weten van die unattended upgrades.

Bedankt voor de uitleg!

edit: typ-o
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik ken je verhaal...alleen als ik nog ruimte over had gehad zoals in deze rack, dan had ik er wat ruimte tussen gelaten. Want de behuizing wordt ook aardig warm vooral bij de processoren. Dat een server zo is ingericht dat hij optimaal binnenin wordt gekoeld, dat wist is maar mijn ervaring is dat het in een server toch nog steeds aardig warm kan zijn.

Ik zou dit in overweging nemen als je niet verwacht te groeien met hardware. Vaak laat men 1U ruimte tussen de servers open (onnodig) en even later valt er geen diskkabinet meer te plaatsen omdat er nergens in het rack 3U onder elkaar te vinden is. Je hebt dan veel meer werk en eventueel downtime als je alles weer moet herplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit in overweging nemen als je niet verwacht te groeien met hardware. Vaak laat men 1U ruimte tussen de servers open (onnodig) en even later valt er geen diskkabinet meer te plaatsen omdat er nergens in het rack 3U onder elkaar te vinden is. Je hebt dan veel meer werk en eventueel downtime als je alles weer moet herplaatsen.

Idd... Veroorzaak je alleen maar meer werk voor jezelf. Maar alles staat of valt met de juiste klimatisering in je serverruimte.
 
Technische uitleg: We gebruiken echt geen Windows, maar Ubuntu 9.04. Die heeft blijkbaar ook een optie om automatisch dagelijks veiligheidsupdates te installeren, zogenaamde "Unattended-Upgrades" (dit wist ik niet).
Uit mijn hoofd een optie tijdens installatie.

Vaak laat men 1U ruimte tussen de servers open (onnodig) en even later valt er geen diskkabinet meer te plaatsen omdat er nergens in het rack 3U onder elkaar te vinden is.
Plus dat de koele airflow uit de vloer komt, dus alles wat je hoger ophangt zou wel eens minder koele lucht kunnen krijgen.

Maar alles staat of valt met de juiste klimatisering in je serverruimte.
Alles valt of staat met de juiste monitoring/alerting.
 
Met een hamer schroevendraaier lukt alles.

100_3067.JPG

Gelukt!
the-fonz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd... Veroorzaak je alleen maar meer werk voor jezelf. Maar alles staat of valt met de juiste klimatisering in je serverruimte.

Correct. Wij hebben nog een rek met airco vanuit de onderkant vna de kast. Als je daar onderin een blade rek inzet met volle bak ventilators dan krijgt de bovenkant een stuk minder koele lucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan