Fourstroker en de Xciting 500i

fourstroker

Die hard MF'er
7 okt 2007
357
0
Surf hier al een tijdje rond maar al rijdend op een 50cc Yamaha Giggle miste ik iets ;)

Bij het runnen van een scootertoko hoort natuurlijk een scooter als vervoermiddel en aangezien de Giggle verkocht is moest er wat anders komen.

Twee keuzes qua merk, Yamaha of Kymco.
Yamaha geniet de voorkeur maar aangezien die al geruime tijd en in grote getalen rondrijden heb ik gekozen voor Kymco.

Moest wel een wat zwaardere worden want ik heb een half jaar een Agility 125cc gehad en dat was het net niet.
De 150cc heb ik een weekje mee gereden en dat was eigenlijk hetzelfde, de 200cc People S en NewDink heb ik qua model niets mee en de People S 300 is wat vermogen betreft ok maar de zithouding vond ik niet prettig.
Dus dan blijft de Xciting over, een gewone dus geen R ( wel veel mooier en zou mooi passen bij mijn vierwieler ).

Ruitje van de R, een 4road en een Polini variateurset zijn besteld en worden asap gemonteerd maar vanaf morgen ga ik zoals hieronder afgebeeld maar eens rijden :]

l_e3b2b7a2031b42d8baeb3aa775e7e52d.jpg


l_4115de6439904022897f7b66aaa49ac4.jpg


l_6cff3760d1a24ff5855568ef30294a8d.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmmm om op te eten.
je had dus niet het gedult om te wachten op de myoad?
of heb je daar niets mee?
in iedergeval gefeliciteert en welkom hoop je eens tegen te komen op je vlage schip lijkt me gezellig.

gr sossa 8-)
 
hmmm om op te eten.
je had dus niet het gedult om te wachten op de myoad?
of heb je daar niets mee?
in iedergeval gefeliciteert en welkom hoop je eens tegen te komen op je vlage schip lijkt me gezellig.

gr sossa 8-)

Dank je, wat betreft de MyRoad die gaat voorlopig niet komen en die krijg ik al helemaal niet in de garage ;)

Volgende week staat hij bij de meeting samen met de R die deze week afgeleverd wordt voor de 19e :)
 
Ook de negatieve ervaringen neerkalken he, ondanks dat je het spul verkoopt! :P
Veel plezier ermee!

Dank je, negatieve ervaringen heb ik al ;)

Vind de remmen niet echt snel vertragen en de middenstandaard zit behoorlijk snel aan de grond :/
 
Je hebt een jiffy, dus middenbok eraf halen? En remleidingen vervangen voor stalen remleidingen, wie weet helpt het :)
Voor de rest een hele mooie machine.
 
Je hebt een jiffy, dus middenbok eraf halen? En remleidingen vervangen voor stalen remleidingen, wie weet helpt het :)
Voor de rest een hele mooie machine.

Middenbok eraf is geen optie, een tikkie en hij ligt om.

Stalen leidingen heeft hij standaard :)
 
Heel Mooie machine.
Als je beetje het verbruik weet ?
De remvertraging had ik ook met mijn appie 300.
Na 2800km is het al stuk beter geworden, maar nog niet echt perfect ( spreek over de doseerbaarheid )
 
Twee keuzes qua merk, Yamaha of Kymco.
Yamaha geniet de voorkeur maar aangezien die al geruime tijd en in grote getalen rondrijden heb ik gekozen voor Kymco.
fourstroker, heel fijn dat je heb gekozen voor dit merk/model, top *O*

Ik ben zeer benieuwd wat de reactie van de heren van Kymco.nl zal zijn, wanneer jouw gebruikerservaring hier wordt gepubliceerd.
 
Laatst bewerkt:
>>>een 4road en een Polini variateurset zijn besteld<<<

kun je hem niet eens er voor en er na op de testbank zetten. dan hebben we hier echt iets om over te praten. ben wel eens benieuwd naar de keiharde resultaten.
 
Gefeliciteerd 4stroke! Het ziet eruit als een hele nette machine. Ik vind zowel de voor- als achterpartij erg mooi om te zien. Ik ben ook benieuwd naar de zithouding. Ik ben zelf 1.89. Soms heb ik het idee dat mijn huidige scooter wat aan de kleine kant is voor mijn lengte.
 
>>>een 4road en een Polini variateurset zijn besteld<<<

kun je hem niet eens er voor en er na op de testbank zetten. dan hebben we hier echt iets om over te praten. ben wel eens benieuwd naar de keiharde resultaten.

Zou inderdaad het mooiste zijn maar helaas geen bank in de buurt maar van de uitlaat verwacht ik geen grote dingen hoor, meer voor het geluid.

Variateurset zal ik wel merken voor en na, ruim een week op een R gereden en de 4Road ( wordt gelijk verstuurd met de vario ) is besteld door mijn leveranacier dus die zal een twee drie niet binnen zijn.
Tijd genoeg om te kijken hoe hij nu rijdt met orginele vario.
 
Gefeliciteerd 4stroke! Het ziet eruit als een hele nette machine. Ik vind zowel de voor- als achterpartij erg mooi om te zien. Ik ben ook benieuwd naar de zithouding. Ik ben zelf 1.89. Soms heb ik het idee dat mijn huidige scooter wat aan de kleine kant is voor mijn lengte.

Thanx, ik ben zelf 1.80 en heb de rugsteun iets naar voren verplaatst dus 1.89 zal ook geen probleem zijn.

De 19e kan je passen ;)
 
Gefeliciteerd 4stroke! Het ziet eruit als een hele nette machine. Ik vind zowel de voor- als achterpartij erg mooi om te zien. Ik ben ook benieuwd naar de zithouding. Ik ben zelf 1.89. Soms heb ik het idee dat mijn huidige scooter wat aan de kleine kant is voor mijn lengte.

Met deze oplossing heb je met je 1.89 meer dan voldoende ruimte.

Loading
 
Mooi man ,waarom geen R als ik vragen mag?

Omdat deze nog in de showroom stond en aangezien er alweer een nieuw model Xciting aankomt moest deze winkeldochter maar eens doen waar hij voor gemaakt is namelijk ............ rijden :]
 
Vandaag de demo R binnen gekregen voor zondag en ik wist dat de orginele kleur op er niet meer op zat maar dat hij er zo mooi zou zien in antraciet 8-)

Zo was hij vorig jaar nog :

l_0b624fd681804cf9b1d0bfa8cbc28f99.jpg


Na een crash en met verkeerd besteld kunstof ( met dank aan Kybe.nl ;) )

l_b970813116b44d77a3526ae875b1d236.jpg
 
Afgelopen week meer op de demo gereden dan op de zilvere en er zijn toch meer verschillen dan ik dacht, ten eerste is het zadel van de demo R lager waardoor je meer onderuit zit.
Dacht eerst dat de lagere zit prettiger zou zijn en stond op het punt om de buddy te verwisselen maar de wat hogere en daardoor meer " rechterop " zit bevalt beter na afgelopen zondag het heen en weer rijden van de beide Xcitings.

Over het snel aan de grond rijden had ik het al gehad maar ik vond het vreemd dat de R nagenoeg geen schade had aan de middenbok en de zilvere wel, ook daar zit verschil in.
Bij de zilvere raak je eerst de middenbok en bij de R de jiffy.
Nou is dat wel fijn want bij de R zit je dan al op de rand van de band B|
De vorm van de middenbok is heel anders, vandaar.

Vandaag is de 4road binnen gekomen *D
Is een keer zo smal en weegt de helft denk ik zo dus dat is een stuk makkelijker met in de garage zetten.
Hij zit er nog niet onder want hij gaat toch op de testbank.

Aangezien ik een sinds kort klein plekje inneem op de redactie van de ScooterXpress hebben we besloten om de Xciting toe te voegen aan het langeduurtest scooterpark.
Aangezien ze daar iets meer connecties hebben gaat de Xciting in standaardtrim op de bank en daarna met de 4road ( met en zonder Polini speedcontrol ) om zo toch te kijken wat het verschil is.
Dit komt natuurlijk ook als verslag in de ScooterXpress.

Zondag gaat de zilvere of de R misschien naar Assen en kan ik wat zeggen over het verbruik, zit nu nog in een fase dat je alles probeert.
Als eerste weg bij het verkeerslicht, laten zien aan motorrijders dat je niet moet spotten met een motorscooter kortom spelen en dan gaat de benzinemeter hard ....naar leeg :Y

Ook zal hij binnenkort als reclamezuil gebruikt worden, vandaag fotos gemaakt voor het stickerbedrijf.
Hij wordt in de zelfde stijl beplakt zoals onze bus ( zondag aanwezig bij de MS meeting ).

tot zover .......
 
Terug
Bovenaan Onderaan