Fout adres op kenteken kan niet hersteld worden?

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Eergister hebben we voor mijn vrouw een motor gekocht. Bij het postkantoor hebben we het kenteken op haar naam laten zetten en daarvoor moest ze haar rijbewijs laten zien. Daarop staat nog het adres van ons vorige huis en voor we er erg in hadden had de meneer van het postkantoor de aanvraag met deze gegevens al verstuurd. Hij heeft gebeld met de servicedesk en na lang wachten en heen en weer gepraat bleek dat de "fout" niet hersteld kan worden omdat "in de database van de RDW nog het oude adres van haar rijbewijs staat en dat het dus sowieso niet mogelijk is om het huidige adres op het kenteken te zetten voordat ze bij het gemeentekantoor een nieuw rijbewijs heeft aangevraagd."

Een raar verhaal, temeer omdat ik sinds we in het nieuwe huis wonen al tweemaal voor mezelf een motor en een auto heb gekocht en in alle drie gevallen kwam netjes mijn huidige adres op het kenteken. Wat me bovendien opvalt is dat er op haar kenteken de volgende vermelding staat:

C.4.c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.

Op de een of andere manier heb ik de indruk dat het een beetje een domper op haar motorpret is want dit is de eerste motor die echt op haar eigen naam staat. Zou het een oplossing zijn als we het kenteken nogmaals laten overschrijven op haar naam (net alsof we hem verkopen) en dan het goede adres opgeven? Ik vraag het eerst maar eens hier want gezien het slappe verhaal wat we daar op het postkantoor hoorden hebben ze er daar in elk geval geen verstand van.
 
Niks aan doen zou'k zo zeggen.

Bij een evt. prent van oom agent komt ie in ieder geval niet bij jou aan.

Ik zou willen dat ik dit voor elkaar kon krijgen.

})
 
Volgens mij wordt er gekeken naar de gemeentelijke adressen database (echte naam even kwijt). Dat adres is leidend voor het RDW.
Deel 2 geeft dat dus weer.
Ik zou eerst bij het gemeentehuis eens kijken of ook je vrouw wel netjes op het huidige adres is ingeschreven, want daar kan het probleem dus liggen.
Als je vrouw dus wel op het nieuwe adres staat ingeschreven zou ik een uittreksel vragen (legeskosten :( ) en ook eens vragen hoe ze haar rijbewijs op het nieuwe adres kan laten zetten.
Mocht ze nog op haar oude adres staan ingeschreven, dan moet je dat dus eerst laten veranderen.
BTW: het blijft toch gewoon háár motor, ook al staat die op een verkeerd adres,
boetes van CJIB gaan dan ook naar het oude adres :+
Suc6
P.S. mocht haar paspoort wel op het goede adres staan, misschien kan je dan eens bij een ander postkantoor proberen nogmaals over te schrijven met het paspoort als legitimatie (mag dit :? )
 
Mijn vriendin heeft jouw verhaal door gemailt naar de zaak, daar gaat ze het morgen voor je uitzoeken!!! Zij werkt op een assurantie kantoor die een hoop met rdw te maken hebben, ze gaat het voor je proberen te achterhalen hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden...wordt vervolgd!!!
 
Niks aan doen zou'k zo zeggen.

Bij een evt. prent van oom agent komt ie in ieder geval niet bij jou aan.

Ik zou willen dat ik dit voor elkaar kon krijgen.

})

Ik verwacht eerlijk gezegd niet echt dat ze met deze brommer veel stouts kan uithalen :P

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/106194/dce4037e337dcdea0e09eaa8c553f21d (DSCF0038 (Small).JPG)​
 
Mijn vriendin heeft jouw verhaal door gemailt naar de zaak, daar gaat ze het morgen voor je uitzoeken!!! Zij werkt op een assurantie kantoor die een hoop met rdw te maken hebben, ze gaat het voor je proberen te achterhalen hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden...wordt vervolgd!!!

Ben benieuwd!

Deze brommer dus:

full
 
Volgens mij wordt er gekeken naar de gemeentelijke adressen database (echte naam even kwijt). Dat adres is leidend voor het RDW.

Ja zo heb ik het dus ook begrepen. Maar ze staat wel ingeschreven hiero, krijgt immers ook een oproep voor stemmen enzo. Ach het is geen probleem ofzo en ik zou er zelf geen drukte om hebben gemaakt maar volgens mij is ze bang dat die motor nu niet echt van haar is ofzo :?
 
Volgens mij wordt er gekeken naar de gemeentelijke adressen database (echte naam even kwijt). Dat adres is leidend voor het RDW.
Deel 2 geeft dat dus weer.
Ik zou eerst bij het gemeentehuis eens kijken of ook je vrouw wel netjes op het huidige adres is ingeschreven, want daar kan het probleem dus liggen.
Als je vrouw dus wel op het nieuwe adres staat ingeschreven zou ik een uittreksel vragen (legeskosten :( ) en ook eens vragen hoe ze haar rijbewijs op het nieuwe adres kan laten zetten.
Mocht ze nog op haar oude adres staan ingeschreven, dan moet je dat dus eerst laten veranderen.
BTW: het blijft toch gewoon háár motor, ook al staat die op een verkeerd adres,
boetes van CJIB gaan dan ook naar het oude adres :+
Suc6
P.S. mocht haar paspoort wel op het goede adres staan, misschien kan je dan eens bij een ander postkantoor proberen nogmaals over te schrijven met het paspoort als legitimatie (mag dit :? )

Volgens mij gebruiken ze het data bestand van de RDW en niet die van de GBA (gemeentelijke basis administratie) alhoewel de RDW wel weer inzage heeft in de GBA en waarschijnlijk ook de boel daarmee update. Maar wat er nu fout zit dat snap ik dan ook niet :? Het zal wel een vervangende kracht geweest zijn op het postkantoor die het ook allemaal niet begrijpt! Succes met de correctie!
 
Lekker belangrijk dat verkeerde adres... :X
Gebeurt zo vaak dat mensen verhuizen en er op het kenteken het oude adres staat. Dat is toch van geen enkele invloed op je rijplezier :?

Ze heeft haar bike, hij staat op haar naam, ze heeft geldige legtimatie en kan dus aantonen dat hij van haar is. Zelfs als haar rijbewijs op het oude adres staat is er weinig aan de hand. Maak je niet druk en ga met veel plezier samen rijden... :]

Nooit iemand gezien die tijdens het rijden nog aan het adres op zijn kenteken dacht... ;)
 
C.4.c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.


Staat ook op mijn kentekenbewijs.
Is weer iets nieuws, geloof ik om tegen te gaan dat er 50 kentekens op de naam van een of andere junk komen te staan.
 
Kun je niet een beetje uitzoomen die foto, want ze heeft hem toch niet voor dat mooie embleem gekocht :+
Zit trouwens netjes in de lak :}

Nou... dat embleem was toch wel een van de dingetjes die hem mooier maakte dan de meeste andere brommers van dit type :+ Dat ruggesteuntje gaat er af en wat mij betreft komen er een paar uitlaten op met een iets beter geluid. Ik moet stiekem bekennen dat het best lekker rijdt zo'n cruiser/chopper.

Hoe kan ik nu in één keer de foto plaatsen? Ik doe nu telkens in twee stappen: attachment als eerste en dan nog een nieuw reply / edit met verwijzing naar die link :?

full
 
mooie Honda Shadow VTxxx C brommer is dat :+

Aan de dubbele uitlaat te zien aan 1 kant, gok ik dat dit een VT500 is?
 
Laatst bewerkt:
je hoeft je rij- en kentekenbewijs niet te veranderen als je verhuist is mij verteld op het postkantoor, deel drie (of bij motoren vanaf juni 2004 deel twee) is het bewijs van eigendom
 
mooie Honda Shadow VTxxx C brommer is dat :+

Aan de dubbele uitlaat te zien aan 1 kant, gok ik dat dit een VT500 is?

Nope, het is een VT600C uit 1998. Hiervoor had ze een VT500C en die is qua styling zoals jouw 700 met uitlaten aan beide kanten van de motor. Deze is ook qua karakter meer cruiser dus wat lagere toeren draaiend. En aandrijving met ketting in plaats van cardan. Ik zou hem nog wel wat willen opbiefen met recht stuurtje, kleiner zadel en dergelijke maar ja de berijdster vindt hem zo wel goed genoeg.
 
In principe is de tenaamstelling van een motorvoertuig gekoppeld aan de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Je kunt even binnenwandelen bij een politiebureau en vragen of ze je kenteken even door de RDW database willen gooien. Het kan best zijn dat door de fout van de persoon bij het postkantoor een fout adres op je kentekenbewijs staat, terwijl de koppeling tussen het kenteken en je juiste adres wel goed is bij het RDW. Weet je in ieder geval zeker dat eventuele bekeuringen naar het juiste adres gaan. Het is anders zo lullig als je een keer op Schiphol staat voor een weekje Costa del Sol en je komt het land niet uit :X .
 
In principe is de tenaamstelling van een motorvoertuig gekoppeld aan de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Je kunt even binnenwandelen bij een politiebureau en vragen of ze je kenteken even door de RDW database willen gooien. Het kan best zijn dat door de fout van de persoon bij het postkantoor een fout adres op je kentekenbewijs staat, terwijl de koppeling tussen het kenteken en je juiste adres wel goed is bij het RDW. Weet je in ieder geval zeker dat eventuele bekeuringen naar het juiste adres gaan. Het is anders zo lullig als je een keer op Schiphol staat voor een weekje Costa del Sol en je komt het land niet uit :X .
Ja de overheid kan er wat van...toen ik mij A'tje liet bijschrijven...

Als ze in hun systeem zochten op mijn naam en adres klopte alles
Als ze in hun sytsteem zochten op mijn rbw nummer dan kwamen ze uit bij iemand met dezelfde naam en geboortedatum die ergens in Gelderland woonde :?
Als ze weer op die persoon zijn naam en adres zochten kwamen ze op weer een ander rbw uit
Als ze weer op dat nummer zochten dan kwamen ze wel weer bij die persoon uit :?

maja...tis allemaal gecorrigeerd en ik heb mijn abc'tje nog :}
 
Nope, het is een VT600C uit 1998. Hiervoor had ze een VT500C en die is qua styling zoals jouw 700 met uitlaten aan beide kanten van de motor. Deze is ook qua karakter meer cruiser dus wat lagere toeren draaiend. En aandrijving met ketting in plaats van cardan. Ik zou hem nog wel wat willen opbiefen met recht stuurtje, kleiner zadel en dergelijke maar ja de berijdster vindt hem zo wel goed genoeg.

i.d.d 600, ik d8 al, lijkt op die van mijn neef, d8 dat ie 500 reed, maar dat is ook een 600 :+

Maar i.i.g. mooi motortje. Op die 600 zit je geloof ik ook iets lager op de web dan de 700, en i.d.d. cardan i.p.v. ketting. Low maitnence he. Maar hoe dan ook, blijven leuke motoren, vooral om mee te beginnen (ik heb net 10 dagen mijn motorrijbewijs :+ ). Lekker Kilomters (bij mij Mijlen) verslinden met zo'n motor. Nu maar hopen dat het weer iets beter wordt.

En met de te naame stellen, heb net gekeken, de motor staat bij ons ook nog op het oude adres... niet echt interesant, kost alleen maar geld om het te veranderen, en heeft verder geen nut.
 
C.4.c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.


Staat ook op mijn kentekenbewijs.
Is weer iets nieuws, geloof ik om tegen te gaan dat er 50 kentekens op de naam van een of andere junk komen te staan.
Dit is inderdaad nieuw betekend alleen maar dat als je het kenteken in handen hebt je niet ( altijd ) eigenaar hoeft te zijn.

voor wat betreft de verkeerde adres gegevens gewoon even naar een postkantoor waar ze het wel snappen en opnieuw over laten schrijven dan met het bonnetje terug naar het eerste overschrijfadres om de kosten hiervan terug te vorderen en klaar is ......

joker 14
 
Terug
Bovenaan Onderaan