Fout dealer!!

taam

MF'er
10 sep 2003
30
0
Ik wil graag jullie menig horen over dit verhaal

Ik haalde twee weken geleden mijn motor op na vervanging van de balhoofd lagers. Reed ik weg bleken mijn remblokken voor mee te resoneren. Kan gebeuren maar dat merk je toch bij een proefritje na de klus?? Mijn idee , geen proefrit gereden dus. Toen vorige week vrijdag. Mijn motor voelde al een tijdje ‘raar’. Even bij de dealer langs. Deze maakt een proefrit, niks aan de hand volgens de monteur. Toch nog maar even voelen aan mijn voorvork wat constateert hij; balhoofdlager zit er niet goed in maar dat is in een half uur te verhelpen. Zo gezegd zo gedaan. Kom ik maandag op mijn werk aan. Nadat ik weer wat aan mijn stuur voelde. Zit de moer die mijn stuur vast houdt en die je moet losdraaien om bij mijn balhoofd te komen gewoon los!!!!! Levens gevaarlijk, deze hem i dus zelf maar weer vast gemaakt Maandag de dealer dicht. Dus vanmorgen langs. Ja dat kan inderdaad niet (alweer excuses) en ik krijg een leenmotor mee. De baas is op vakantie. Ze gaan er vanmiddag mee aan de slag.

Nu is mijn vraag wat zullen jullie doen als de baas terug is???? Hem goed op zijn flikker geven en mijn geld terug vragen. Ook als ze het probleem vandaag oplossen. En weten jullie wat de gevolgen kunnen zijn van het rijden met een ‘los’ balhoofd (voor mijn voorvork enzo).

Groetjes Patrick
 
Vriendelijk doch dringend je boosheid en ongenoegen kenbaar maken en onderbouwen. Als hij zelf niet met iets komt, behalve excuses, vragen wat er mogelijk is ter gemoetkoming van de overlast.

Gevolgen zou ik niet weten.
 
hem erop aanspreken idd, maar je geld terugvragen van de reparatie gaat wat te ver. De reparatie is uiteindelijk wel gedaan, en als t goed is heb je niets hoeven te betalen voor het oplossen van hun blunders toch :? Reparatie is reparatie en daar moet je gewoon voor betalen.

T is niet goed van ze, t is zelfs gevaarlijk en daar mag je het bedrijf zeker op aanspreken, en wie weet komen ze je ergens mee tegemoet.
 
Ik kan me voorstellen dat de lagers helemaal naar z'n grootje gaan als je over klinkerweggetjes gaat scheuren. Maar je hebt er vast niet veel km's mee gemaakt?

Foutje kan gebeuren maar 2 keer hetzelfde? (is ook geen moeilijk werk dus daar ligt het niet aan)
 
Gaat het om de moer BOVEN of ONDER je bovenste kroonplaat? Als het de bovenste is was er niets gevaarlijks aan de hand, dit is enkel de borgmoer van je kroonplaat en deze kon geen kant op omdat deze ook nog door de klemmen om je vorkpoten vastgehouden wordt. Je lagers lijden hier al helemaal niets van want eze worden op spanning gehouden door de moer en conrtramoer ONDER je kroonplaat.

overigens is het nog steeds erg slordig van de monteur.
 
Het kan gebeuren dat er na vervanging van de balhoofdlagers ietsje speling ontstaat na een tig kilometer rijden. De lagers en cups zetten zich dan. Dit is alles behalve abnormaal maar dat de remmen niet goed zijn mag inderdaad zeggen dat er geen proefrit op gemaakt is. Vind het echt schandalig dat het twee keer klunnelig gedaan is. Zou in ieder geval terug gaan en ze toch wel confronteren met het feit dat ze jou op een (levens) gevaarlijke motor hebben laten rijden. mocht er iets verkeerd gaan door bijvoorbeeld de remmen dan zijn ZIJ wel aansprakelijk te stellen maar daar heb je op dat moment niks meer aan.

Sukses ermee in iedergeval en laat even weten hoe de dealer reageerde.
 
Bij het goed monteren van balhoofdlagers is een proefrit onnodig.
Het later nastellen is ook niet nodig indien het goed gedaan is.

Je gaat toch ook niet na montage van een nieuwe kettingset proefrijden.

Bij het vervangen van balhoofdlagers is het niet normaal om op de voorremmen te letten. Ze hoeven immers ook niet los.
Je gaat toch ook niet het oliepeil controleren of zoiets?

Gezien de blunders van de motorzaak, zou ik hem wel bekend maken op deze site.
Jammer dat "wwww.motordealer"niet meer actief is. :z :Z :X ;(
 
Niet proefrijden na een nwe kettingset..klinkt mij ook nogal link in
de oren.

Maar in ieder geval verhaal halen.

Dit is overigens waarom ik al mijn onderhoud zelf doe.
'T blijven dealers.
 
Laatst bewerkt:
Nou Lange Harry , een proefrit is na elke reparatie nodig dat zie je maar weer. Dat doen ze ook altijd bij mijn dealer (zeggen ze). Bij mij is dat op de een of andere manier niet gebeurd.
Ben gisteren dus terug geweest en ze schaamde zich enorm. Alles is nu weer in orde. Er zat een verkeerde ring in waardoor speling onstond. Een lager set komt in een dicht plastiek met alle ringen e.d. erin. De monteur kon niet geloven dat er in de fabriek iets fout ging. Dus een fout van hun nam hij aan. En mijn stuur had wel los kunnen gaan omdat de andere 2 schroeven die het zaakje vasthouden ook los waren. 1 was er zelfs helemaal verdwenen!!! Maar goed , opgelost. Wel ga ik volgende week nog even met de baas babelen (nu op vakantie) om te vragen hoe zoiets kon gebeuren en omdat ik het een zeer kwalijke zaak vind.

Bedankt voor jullie reacties

Patrick
 
O ja en lange harry, Als ze je balhoofdlagers vervangen halen ze je voorwiel uit de vork. Dus de schijf gaat tussen je remblokken vandaan. Dit wil dus zeggen dat ze wel aan je remmen komen!!!
 
Bij het goed monteren van balhoofdlagers is een proefrit onnodig.
Het later nastellen is ook niet nodig indien het goed gedaan is.

Je gaat toch ook niet na montage van een nieuwe kettingset proefrijden.

Bij het vervangen van balhoofdlagers is het niet normaal om op de voorremmen te letten. Ze hoeven immers ook niet los.
Je gaat toch ook niet het oliepeil controleren of zoiets?

Gezien de blunders van de motorzaak, zou ik hem wel bekend maken op deze site.
Jammer dat "wwww.motordealer"niet meer actief is. :z :Z :X ;(

Ok, in principe hoeven de klauwen niet los nee, kan idd op een onhandige manier dat deze handeling achterwege gelaten kan worden. Om eea toch snel en soepel en met de minste risico's om wat dan ook te beschadigen is het wel een gewoonste zaak dt je de hele voorvork demonteerd, ff het wiel eruitpakt en dus de remklauwen ook los maakt.
 
Wat een verschrikkellijk verhaal laat je je onderhoud door een vakman doen en nog wordt het niet goed gedaan.Plus dat ze ook nog een lekker uurtarief rekenen .
En niet aangedraaide moeren duidt alleen maar op prutsers. als het een echte merkdealer is moet je contact opnemen met de importeur. je rijdt niet in een auto maar op een motor voor je het weet lig je op je bek en betaalt je daeler je gedefde inkomsten. *D
 
Indien een monteur na het vervangen van de balhoofdlagers een proefrit moet maken, dan kan deze beter een ander beroep kiezen.
Het controleren of de nieuwe onderdelen goed en kompleet zijn, is natuurlijk een van-zelf-sprekendheid.
Dat je niet gelijk de slechte remmen vervangt, komt deels doordat er veel low-budget-reparaties worden aangeboden.
Het is wel verstandig om de klient tijdens of na de reparatie, op de staat van andere zaken te wijzen.
Het is ook een probleem, dat er moeilijk aan goede motorfietsmonteurs te komen is. Dit speelt natuurlijk een grote rol bij de kwaliteit van de reparaties bij motorzaken.
Je weet gewoon niet wat voor een monteur aan jouw fiets sleutelt.
Het beste lijkt mij, om tijdens de reparatie bij de motor te blijven. Wordt dit niet toegestaan, dan kun je jouw conclusies trekken.
:] :}
 
Alle ruiten ingooien met balhoofdlagers maar dan wel ff je nickname in de lagerschalen krassen...

Die pen kun je natuurlijk ook voor de ruiten gebruiken...


BALHOOFD WAS HERE AND WE FOUND NO BEER! EN ALS JE HET NOG EENS FLIKT KOMMEN WE NOG EEN KEER MET 80 MAN IN MOTORLEER

:+

Sweet dreams...
 
Indien een monteur na het vervangen van de balhoofdlagers een proefrit moet maken, dan kan deze beter een ander beroep kiezen.
Na elke reparatie aan een belangrijk deel van een rijwielgedeelte moet er worden proefgereden.

Iedereen kan fouten maken.

Het controleren of de nieuwe onderdelen goed en kompleet zijn, is natuurlijk een van-zelf-sprekendheid.

Ook hierin kan iedereen fouten maken.

Dat je niet gelijk de slechte remmen vervangt, komt deels doordat er veel low-budget-reparaties worden aangeboden.
Het is wel verstandig om de klient tijdens of na de reparatie, op de staat van andere zaken te wijzen.

wel verstandig idd

Het is ook een probleem, dat er moeilijk aan goede motorfietsmonteurs te komen is. Dit speelt natuurlijk een grote rol bij de kwaliteit van de reparaties bij motorzaken.
Je weet gewoon niet wat voor een monteur aan jouw fiets sleutelt.
Het beste lijkt mij, om tijdens de reparatie bij de motor te blijven. Wordt dit niet toegestaan, dan kun je jouw conclusies trekken.
:] :}

Ik ken buitengewoon begaafde monteurs, die er absoluut niet tegen kunnen als een klant ze op de vingers kijkt. Juist dan gaan ze fouten maken doordat ze zenuwachtig worden. Bovendien kost een monteur tegenwoordig iets van 60 euro per uur en met klanten in de werkplaats gaat het werk minder snel en wordt je rekening dus hoger.
 
Een goede 150 meter van m'n deur is een Brommerwinkel, deze doet na een werk/herstelling altijd een testrit.
Dus als ie dat doen met een 25 km/h of 40 km/h, waarom zou men dat dan niet doen met één die een klein beetje sneller kan rijden???
Het hoeft trouwens niet altijd de monteur zelf te zijn die de testrit maakt.
Een manager die zich zelf respecteert zal altijd zorgen dat het voertuig in goede kondities wordt afgelevert. Dus klein testritje.

Is trouwens het enige moment dat iemand anders op mijn fietsje mag rijden O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan