Ik heb vanavond de kleppen (2) van mijn Yamaha xt500 gesteld omdat het blok nogal tikte.
Nu was de klepspeling erg lastig te meten omdat de kleppendeksels maar erg weinig ruimte boden voor een voelermaatje dus heb ik een beetje op 'gevoel' gesteld.
Het tikken was uiteindelijk nogenoeg weg en toen ben ik een testritje gaan maken...
Na een paar 100 meter sloeg de motor of ik remde hem dood op glad gras, maar daarna wilde hij niet meer starten en ik kon hem vrij makkelijk door de compressie trappen, iets wat voorheen onmogelijk was...
Heb ik nu mijn kleppen verbrand?? of zou het ook mogelijk zijn dat een vd borgmoertjes los is getrild en nu een klep te ver open staat en dus lek? kan een klep in 5min (halfgas) al verbranden?? Ik heb de deksels overigens nog niet losgehaald.
Nu was de klepspeling erg lastig te meten omdat de kleppendeksels maar erg weinig ruimte boden voor een voelermaatje dus heb ik een beetje op 'gevoel' gesteld.
Het tikken was uiteindelijk nogenoeg weg en toen ben ik een testritje gaan maken...
Na een paar 100 meter sloeg de motor of ik remde hem dood op glad gras, maar daarna wilde hij niet meer starten en ik kon hem vrij makkelijk door de compressie trappen, iets wat voorheen onmogelijk was...
Heb ik nu mijn kleppen verbrand?? of zou het ook mogelijk zijn dat een vd borgmoertjes los is getrild en nu een klep te ver open staat en dus lek? kan een klep in 5min (halfgas) al verbranden?? Ik heb de deksels overigens nog niet losgehaald.