fout in de helm... of ik fout?

R&ze

Die hard MF'er
26 apr 2005
778
0
Groningen
dames, heren,

vandaag even pak en helm gekocht omdat ik morgen begin met lessen ( *O* )

nu, dr zat op mijn verse shark helm-vizier een vingerafdruk.. dus ik braaf met een doekje met redelijk warm water er overheen. Dat ging allemaal goed... maar daarna deed ik ook even de binnenkant van het vizier (waar zo'n anti-condens goedje op zit) en daar begonnen een soort vlekken te ontstaan... nu voelen die stukken aan de binnenkant helemaal ruw en kun je er niet meer helder doorheen gluren :( :(

morgenochtend voor de les nog maar even langs de motorboer...


nu dus de vraag: deed ik iets verkeerd? het was een schoon doekje, en het water was redelijk warm.


danku :]
 
des betreffende helm :)

full
 
was het anticondens doekje geschikt voor plastic?
je kan beter de volgende x gewoon extra dreft gebruiken, daarna uitsmeren en klaar is kees :P

ik kan het niet goed zien maar is het een donker/spiegelend vizier?
 
Tja heb ik ook gehad een fabricage foutje zij de motorboer ik heb een ander gekregen zonder vliegen moest wel effe wachten maar ik heb nu een nieuwe erop

dus terug naar de motorboer en uiteraard netjes vragen voor een ander schermpje

veel suc6
 
nee het doekje was gewoon een normaal keukendoekje, de anticondens zat al op het vizier (aan de binnenkant)
het is een gewoon vizier, niet donker of spiegelend.. het lijkt op de foto een beetje zo omdat de zon dr op staat.

Ik volgde netjes de tips van de verkoper op betreft het schoonmaken...
 
Tja heb ik ook gehad een fabricage foutje zij de motorboer ik heb een ander gekregen zonder vliegen moest wel effe wachten maar ik heb nu een nieuwe erop

dus terug naar de motorboer en uiteraard netjes vragen voor een ander schermpje

veel suc6



ah!

danku :)

hopen dat mijn motorboer net zo lief is... ach, heb net voor bijna 800 euri kleertjes bij em gekocht... zal wel lukken dus O-)
 
Die goedje's zijn "bijna" nooit bedoeld voor plastic/kunstof. RainX is ook zo vreselijk funest voor je vizier. Ik heb gelukkig eerst het potje gelezen voordat ik begon te smeren.


nee nee, het was geen goedje wat ik aan de binnenkant aan het smeren was dus. Het goedje zát al op de binnenkant van het vizier...
 
ik heb hetzelfde kunstje gehad met mijn shark helm,
het begon een beetje te "korrelen" (is dat nederlands :P ),
ik heb het er maar helemaal afgepoetst. ( ik denk dat het een soort beschermlaag is tegen lang opslaan in magazijnen enz. )
qua condens merk ik geen verschil.
behalve in de winter, dan wil ie nog wel eens beslaan.
maar ja in de zomer heb je ook geen condens op je autoruit en in de winter wel, dus dat is vrij normaal denk ik.

( [me]TL tinuz heeft nu ook een olieviziertje waar geen "laagje" opzit)[/me]
*O*
 
ik heb hetzelfde kunstje gehad met mijn shark helm,
het begon een beetje te "korrelen" (is dat nederlands :P ),
ik heb het er maar helemaal afgepoetst. ( ik denk dat het een soort beschermlaag is tegen lang opslaan in magazijnen enz. )
qua condens merk ik geen verschil.
behalve in de winter, dan wil ie nog wel eens beslaan.
maar ja in de zomer heb je ook geen condens op je autoruit en in de winter wel, dus dat is vrij normaal denk ik.

( [me]TL tinuz heeft nu ook een olieviziertje waar geen "laagje" opzit)[/me]

*O*



JA! :9

heb alles er maar afgepoetst met heel heet water, beetje dreft erover heen, en nu glanst ie weer als nieuw! :)

tnx voor de tip!



zeer strakke helm trouwens :Y


*O* danku!
 
Laatst bewerkt:
was het anticondens doekje geschikt voor plastic?
je kan beter de volgende x gewoon extra dreft gebruiken, daarna uitsmeren en klaar is kees :P

ik kan het niet goed zien maar is het een donker/spiegelend vizier?

Een scherm dat aan de binnezijde is geïmpregneerd met anticondens spul moet je NIET schoonmaken met Dreft. Of wat voor iets anders dan ook aan schoonmaakmiddel. Óf de gequote weet niet beter, of hij heeft aandelen in de schermenhandel. Als je het advies toch hebt opgevolgd, dan heb je nu een scherm zonder anticondens-coating.
Schoon water, zachte schone doek. Da's genoeg. Vlekken? Kan! Sommige nieuwe coatings vlekken als ze zeiknat zijn geweest. Droogt mooi op. Niets aan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan