fout op rijbewijs?

Op rijbewijs staan de begindata, wanneer je het hebt gehaald, en 1 algemene datum, de datum van geldigheid (einddatum).

Zoals ie nu staat is ie licht. Als het goed is heb je de gele papiertjes teruggekregen (die je van je examen hebt). Hopelijk nog bewaard. Als je die dus nog hebt, ff met dat spul en je rijbewijs + nieuwe pasfotos er ff langs gaan, maken ze ff een nieuwe aan. Als je dat niet hebt (Dus niet in schrift hebt staan dat je zwaar hebt), dan kun je het beste ff met CBR of Stadhuisbellen, om f een nieuw geel papiertje van CBR te krijgen, en dan dus weer naar stadhuis.

EDIT: Crap, je hebt 't al.... naja, beter laat dan nooit :+
 
Zo heb een kennisje van de week voor haar autorijbewijs afgereden.
Gelukkig voor haar geslaagd. Komt ze bij het gemeentehuis voor het rijbewijs af te halen, zegt die muts van het gemeentehuis: zo, dat is knap 3 examens op 1 dag.Huh :? Blijkt die examinator 3 catogorieen te hebben aangevinkt auto,motor,en naar ik dacht bus.
Ze heeft eerlijk verteld dat ze het alleen voor de auto heeft gehaald.

Stel dat je met een stalen gezicht gewoon verteld dat je wel een druk daagje
achter de rug heb, maar blij bent alles te hebben 8-) en ze trappen er in zou dat dan rechtsgeldig zijn ? khad het in iedergeval geprobeerd denk ik. })
 
mag gewoon op beide rijden.

Er staat achter beide toch een stempel met de datum.
Kijk een ieder zijn rijbewijs maar eens na.

Ik heb dit nl. ook en is gewoon normaal hoor.

je hebt op zware machine afgereden dus mag je ook automatisch op een lichtere rijden. Had je u op een 25 kw afgereden had er bij zwaar rijbewijs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx gestaan.

Niks aan het handje dus.

Rene

Das niet waar. Heb op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald maar ingangs datum voor zwaar is dan gewoon 2 jaar later. Staat dus al wel afgestempeld dan.

@Scoob.

gefeliciteerd ;)
 
Beloofd is beloofd....de uitslag.
Ik heb gebeld naar de RDW, die stuurde mij door naar het CBR afdeling examen administratie. Die konden zien dat de examinator wel degelijk ZWAAR had aangekruist. De fout lag dus duidelijk bij de gemeente. Gemeente bellen. Die wilde eerst uitzoeken wat de regelgeving was. (Dat kon ik ze dus wel vertellen O-) ) De gemeente gaf de fout toe. Kostenloos rijbewijs vervangen. Omdat je bij het aanmaken van het rijbewijs 2 pasfoto's moet inleveren, kon de 2e gebruikt worden. Hieronder dan toch echt....mijn A. Bedankt voor jullie hulp.
(Afbeelding)

nou, eind goed al goed :)

gefeliciteerd met het slagen voor je examen en vooral ook met je overwinning op de bureaucratie :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan