Foutcode P0501 MP3 500 2017

thijsjm

Rookie
14 jun 2018
7
6
Goedenavond,
Ik heb een MP3 500 met foutcode P0501 Code is wisbaar. maar zodra ik rijd gaat motor lampje, asr en ABS lampje branden.

Omschrijving bij de code is snelheidssensor beide voor wielen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn.

Alvast bedankt
 
.
Dankje, Dit had ik ook gevonden inderdaad maar had gehoopt op een ervaring uit de praktijk. Vandaag maar eens aan het meten gaan. Bedankt
ik dacht al dat de informatie die ik vond te generiek was en daarom overbodig.
Als je weet wat de specificaties of codes van de sensoren of diens triggers zijn zou je er kunnen achterkomen wanneer je wat (niet watt) je moet meten zodat je kunt interpreteren dat wat je meet ook juist is of niet. Je bent dan vlot achter of het kapot is.
Mocht het geheel bestaan uit een reed contact en één of meer magneetjes dan is het vrij simpel te doen.
 
Is de storing bij jou ontstaan?
Voor die tijd was het wel goed?
Dingen gedaan waardoor de storing is ontstaan?
Ongeval gehad ?
Nee niet bij mij ontstaan, Is inderdaad goed geweest, Recent geen ongeval gehad of hij het in zijn verleden gehad heeft kan ik niet geheel ontkennen. Inmiddels beide snelheid sensoren voorwielen vervangen maar geen positief resultaat
 
Toch bijzonder hoeveel topics over mp3's met problemen er de laatste tijd geopend worden. Zijn het zulke rammelbakken, of gewoon veel autobezitters die met een scooter op de snelweg willen maar geen technisch inzicht hebben bij de aanschaf van zo'n ding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan